Gå til innhold

Timelønn - ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres tenåring ekstrajobb ved siden av skolen? Hva er timelønnen?

Jentene mine jobber noen helger og kvelder. 15 åringen jobber i kiosk og får 70 kr timen. 17 åringen jobber som vertinne og får 200 kr timen.

Gjest gjest_sjokkert---
Skrevet

200 kroner timen til en 17-åring. det er jo helt sprøtt og hva gjør en vertinne?

jeg har flere 17 åringer ansatt som ekstrahjelper og jeg betaler ikke de over 130 kroner timen. jeg tror helle rikke det er normalt andre steder.

200 er mer enn en sykepleier har....!!!!

Skrevet

hehe, jeg vil gjerne ha den vertinnejobben til 17åringen din!! 200kr timen er jo MYE, og særlig for en 17åring...

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ja, vet at 200 kr timen er veldig bra. Men hun har ingen fast arbeidstid. Blir ringt når de har en jobb til henne. Fikk jobben gjennom et modellbyrå. Eneste kravene er sosial kompetanse og et pent utseende. Skal bare være pen, blid og hyggelig.

Noen som vet hva som er vanlig timelønn for en 15-åring? Ingen av vennene hennes jobber. Har derfor ingen å sammenligne med. Hun jobber i kiosk og får 70 kr timen.

Skrevet

Jeg fikk 60 kr timen da jeg var 13 år i 1999.. Da jeg var 15 så var jeg selvstendig næringsdrivende så det kan ikke sammenlignes, men jobba litt der jeg jobba da jeg var 13 også, og da hadde vel lønna steget til 80-90 kr timen så vidt jeg husker. Dette var på en fabrikk.

Kusina mi er 13 år nå og tjener ca. 100 kr timen for å vaske på et kontor noen timer i uka. Husker ikke helt eksakt, men jeg reagerte på at hun fikk så høy lønn for å være så ung, men det er jo bare noen timer i uka.

Gjest Gjest - har ikke brukernavn enda
Skrevet
Fikk jobben gjennom et modellbyrå. Eneste kravene er sosial kompetanse og et pent utseende. Skal bare være pen, blid og hyggelig.

Unnskyld at jeg spør, men reagerer du ikke på dette?

Jeg vil tro at 200 kr timen for en 17 åring er i det meste laget for en "vanlig" jobb. Nå vet jeg jo ikke hva jobben dreier seg om, men det regner jeg med at du har spurt din 17 åring om. (Ikke sant?)

Lønn til en 15 åring tror jeg kommer an på hvor man jobber, men jeg synes vel ikke 70 kr timen er ille, med tanke på at de ikke betaler skatt av dette.

Skrevet
Ja, vet at 200 kr timen er veldig bra. Men hun har ingen fast arbeidstid. Blir ringt når de har en jobb til henne. Fikk jobben gjennom et modellbyrå. Eneste kravene er sosial kompetanse og et pent utseende. Skal bare være pen, blid og hyggelig.

Noen som vet hva som er vanlig timelønn for en 15-åring? Ingen av vennene hennes jobber. Har derfor ingen å sammenligne med. Hun jobber i kiosk og får 70 kr timen.

Som eskortepike da?

Skrevet
Som eskortepike da?

Eskortepiker tar 1500+ per time, så det er nok et stykke opp dit enda :)

Skrevet

70 kr i timen når man er 15 er ikke ille.

Skrevet

Jeg har høyskoleutdannelse og tjener mindre enn 200 kr timen...200 kr timen gor en årslønn på 390 000 (ved 1950 arbeidstimer i året)

70 kr er helt greit for en som er under 18 år. Når man har blitt myndig kan man regne med litt høyere lønn. Har selv jobbet med 17 åring i butikk, og synes så absolutt de skal få mindre betalt enn de eldre. For det var mye ekstraarbeid for meg som måtte jobbe med 17åring, de gjør tross alt en dårligere jobb en de dyktige som er litt eldre.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takker for svar! Hun jobber for et seriøst byrå og hun driver ikke med saglg av sex! Som andre har nevnt ville timelønnen for en slik "jobb" vært MYE høyere. En slik jobb hadde vært uaktuell for henne.

Skrevet

jeg er 17 og tjener brutalt lite (30 kr timen) men gjør det mest for å være snill da

og trådstarter, ikkke for å være frekk assa men det virkr som du bare startet den tråden for å si at dattra di tjener 200kroner i timen

Skrevet

jeg er 17 og tjener brutalt lite (30 kr timen) men gjør det mest for å være snill da

og trådstarter, ikkke for å være frekk assa men det virkr som du bare startet den tråden for å si at dattra di tjener 200kroner i timen

Skrevet
70 kr er helt greit for en som er under 18 år. Når man har blitt myndig kan man regne med litt høyere lønn. Har selv jobbet med 17 åring i butikk, og synes så absolutt de skal få mindre betalt enn de eldre. For det var mye ekstraarbeid for meg som måtte jobbe med 17åring, de gjør tross alt en dårligere jobb en de dyktige som er litt eldre.

Da jeg var 16-17 måtte jeg rydde opp i alt det de inkompetente 40-åringene gjorde feil på jobben.

Skrevet

Jeg tjente 80 kr i timen i sommer. Jobbet 6 timer til dagen-mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag, i et par uker. Jobbet som sommerhjelp på kirurgisk avdeling^^

Ikke som lege eller noe slikt, men kjøkkenhjelp.

Som jeg forresten må si er verdens mest kjedeligste jobb. Når mormor spurte om jeg ville ha den jobben så sa hun at hun andre synst det var så kjekt, men nå i ettertid har jeg snakket med hun(som jobbet før meg) og hun sa at hun hatet den.. Min egen mormor løy til meg for at jeg skulle ta jobben(så slapp de å gjøre det, de som har ansvaret for pasientene :fnise: sleipinger ass)

:ler:

Lillebroren min tjener 90 kr i timen. Han er født i 91. Han jobber på et gartneri-masse drittarbeid stakkar(jeg har jobbet der og ei lita stund) :ler:

På mcdonalds tjente jeg 80 kr i timen i uka og 90 kr i timen i helgene.. Men det jobben var pyton:P Haha! Annbefaler virkelig ikke å jobbe der..(til noen what so ever!)

Har funnet ut at jeg er ikke så heldig med mine deltidsjobber :ler:

Lønna er grei, men jeg finner jo bare de skikkelig pytongreiene(okei..innrømmer det finnes verre)

For en 15 åring..hmm.. Jeg har ikke peiling, men rundt om 50-70 kr vil jeg tro :jepp:

Annonse
Skrevet

Min datter på 15 år har 95,- timen, hun jobber i en privat barnehage.

Skrevet

17-åringen min tjener 130,- i timer på ekstrajobbben sin.

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg startet med 50kr timen som butikkmedarbeider på kveldstid i en mix kiosk. Etter hvert som ei nyansatt kranglet med sjefen gikk alle opp til 70kr timen. De som arbeider kveldsvakter på mix nå er 16år og synes 70kroner er forferdelig lite. Er det det?

Jeg er assiterende butikksjef nå hos mix, er 17år, har fullført VG1 og VG2 på service og samferdsel og har erfaring fra da jeg begynte hos mix i 2006. Har 130kroner timen. Burde jeg forlange mer når jeg fyller 18 om litt over en måned?

Endret av Vodkalady
Gjest Purple Haze
Skrevet
Min datter på 15 år har 95,- timen, hun jobber i en privat barnehage.

Jeg må bare spørre, jobber hun som vikar der eller? I barnehagen hvor jeg jobber, har vi ikke lov å bruke noen under 18 år, verken som vikar, i engasjement eller som ansatt.

Skrevet (endret)
Jeg startet med 50kr timen som butikkmedarbeider på kveldstid i en mix kiosk. Etter hvert som ei nyansatt kranglet med sjefen gikk alle opp til 70kr timen. De som arbeider kveldsvakter på mix nå er 16år og synes 70kroner er forferdelig lite. Er det det?

Jeg er assiterende butikksjef nå hos mix, er 17år, har fullført VG1 og VG2 på service og samferdsel og har erfaring fra da jeg begynte hos mix i 2006. Har 130kroner timen. Burde jeg forlange mer når jeg fyller 18 om litt over en måned?

Tariff for ungdom under 18 år er 96,49 kr, så ja - jeg skjønner godt at 16-åringene syns de tjener dårlig.

Om du kan få særlig mer vet jeg ikke - du ligger allerede over tarifflønn for lønnstrinn 5.

EDIT: Jeg hadde 50 kr i timen da jeg jobbet i butikk som 15-åring for 15 år siden. Så da høres også 70 kr i dag lite ut.

http://butikksjef.com/Lonn.html

Endret av Wadjet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...