Gå til innhold

Har du et kallenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I USA har jo veldig mange et annet fødenavn enn det som blir brukt til vanlig. Feks william som bli til bill osv.

Bruker du et annet kallenavn enn det som står på papiret? Hvordan fikk du det? Var det foreldrene dine som tenkte at dette skulle være det du brukte til vanlig? Eller fikk du kallenavnet av venner? Eller var det søsteren din som ikke klarte å uttale navnet ditt som liten, og så ble du hetende det? Eller andre årsaker?

(regner ikke med at brukerne her vil oppgi hva kallenavnet er)

Skrevet

Jeg har flere kallenavn.

Jeg har i utgangspunktet et dobbeltnavn. Som regel bruker jeg begge. Men mine venner har laget to kallenavn som de bytter mellom.

I tillegg har mamma og pappa kosenavn på meg.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Foreldrene mine prøvde seg vel med et og annet tilfeldig kjælenavn da jeg var barn, men det døde ut av seg selv da jeg ble tenåring (heldigvis). Alle jeg kjenner bruker det "ekte" navnet mitt.

Skrevet (endret)

Ja, jeg har noen, men ikke et fast kallenavn som blir brukt av alle og enhver i stedet for fornavnet mitt.

I de aller fleste tilfeller brukes bare fornavnet mitt.

Jeg kommer på fem ulike kallenavn som blir brukt innimellom faktisk. Disse har oppstått av rime-grunner, koseaktige grunner, ta-igjen-for-andre-kallenavn-grunner osv

Kjært barn, mange navn. :cool::fnise:

Endret av Gjenglemt sykkellås
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nei, takk og lov. Vil at jeg skal bli kalt det jeg heter. Har også et kort navn, så det er ikke naturlig å lage noe av det. Men broren min har hatt et kallenavn, men ingen turte å bruke det foran faren vår, for han ble så sur. Han skulle sannelig bli kalt det navnet de hadde valg til ham!

Der bestemoren min kom fra, hadde alle kallenavn. Det gikk i tutta, bibbi, nanna, sussi, søs osv, og hadde ingenting med det opprinnelige navnet å gjøre. Hørte aldri bestefaren min kalle bestemoren min noe annet enn kallenavnet.

Gjest vimselot
Skrevet

Ja, dvs. en forkortelse av det jeg heter...

Men noen bruker mitt fulle navn, blir ofte irritert eller lettere forvirret, men de må jo få lov...

Men det føles litt som mobbing, mitt irl-nick-name er så innarbeidet i meg, at jeg faktisk trur jeg heter det...

Vet det er lov å bytte navn, men det er ikke så veldig plagsomt...

Hører jo kun mitt eget navn kun noen ganger i året, men vurderer å bytte, slik at jeg faktisk heter det jeg presenterer meg med osv.

Vet ikke. Er ikke så viktig, men jeg kan bli irritert, eller dvs jeg ser det også på en måte å "fortelle meg noe" når det er noe viktig...

og ja, det er irriterende, men da krever de min respekt, at jeg er ydmyk osv.

Frustrerende...

Men bytte navn, trur de ikke vil godta den helt ut...

Skrevet

Tja, noen kaller meg for Pax eller Grønska rl også, men det er jo folk jeg har møtt fra kg, da.

Ellers så hadde jeg et kallenavn, som jeg gjorde om til mitt hovednavn, på årnkli. :) Så da vet jeg ikke om det kan kalles for kallenavn lenger.

Skrevet

Nei, har ikke kallenavn, og er egentlig glad for det.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

Pappa hadde "Fjompe" som kjælenavn på meg da jeg var liten, men det har heldigvis ikke fulgt meg i voksen alder ;)

Hun som jobber hos moren min og jeg har kallenavn på hverandre, mest fordi vi synes det var litt artigere før. Mange i min besteforeldregenerasjon kalles jo Vesla, Tullemor osv.

Endret av Frysepulver
Gjest vimselot
Skrevet

Altså, mitt nickname irl, er ikke ment som mobbing. Men de som har kjent meg i hundre år, de fleste kaller meg det jeg selv har valgt, og ikke dåpsnavnet mitt...

Årsaken til at jeg fikk "passet påskrevet", det vil jeg ikke fortelle, av paranoide årsaker...

Skrevet

Denne tråden var mye mer interessant hvis dere sa hva nicket er...

Jeg kalles Jekken pga. yrket mitt som bilmekaniker. Og fordi jeg er kjekk.

Gjest vimselot
Skrevet

Det er :fnise: ingen som kaller meg vimsa eller noe, men jeg vurderer å bytte navn, men det blir like håpløst, når noen skal prate alvor med meg (eller få meg til å SE meg selv), DA vet de hva jeg heter liksom...

Jeg døpte ikke meg selv, og valgte heller ikke forkortelsen av mitt navn... mulig det var ment som ren mobbing først, men jeg er immun mot mobbing.

Det er få som vet mitt egentlige navn, når jeg tenker etter, men de jeg har kjent lenge, vet det jo, og noen bruker det litt inkonsekvent...derfor jeg blir litt forvirret, av og til, men jeg vet at det er en måte noen prøver å få meg til å SE ting også på...

Men jeg vil ikke hete det jeg er døpt til, og som står på dåpsattesten.

Men blir ikke fornærmet om noen kaller meg det... ha ha ha. Vet hva jeg skrev nå, om noen kaller meg det jeg heter... :fnise:

Skrevet

Becky blir jeg kalt av alle småbarn! Ingen får til å si Rebecca, de ender opp med og si abecca, rabecca osv.. så da er det like enkelt å bare få dem til å si becky!

Jeg har blitt kalt litt av hvert. Becca når jeg var liten.

''Skal becca-mor komme til meg?''.. Er så glad for at det ikke blir brukt, becca(selv om farmor har en tendens til å si det!!)

Ellers liker jeg å bli kalt for mitt skikkelig navn, Rebecca^^)

Brødrene mine og søskenbarna mine har en tendens til å si robbå, bare for å plage. Noen har og sagt Reba. Det hater jeg!! Jeg heter jo Rebecca, ikke Reba :nei:

Så her går det i Rebecca :jepp:

Skrevet

Heter britt

de fleste kaller meg for DRITT !! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...