Gå til innhold

Tent av små barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg må si at jeg er en slik avviker som dessverre ikke kan hjelpe for at foten min bare langer ut og sparker rett i ballene på menn som uttaler seg på den måten. Det er ren refleks, og det ligger i genene mine og kan ikke styres. Er jeg mannehater da ...?

Ja, da er du mannehater, men på en veldig positiv måte! Jeg er sån jeg og... Når folk kommer med sånne utsagn så MÅ jeg sparke dem i balla, enten de er menn eller damer! Gi meg et lite dunk i skuldærn nestegang så kan vi holde hender og sparke dem i ballen sammen!

Det finnes så mange tåpelige utsagn... Selvfølgelig er det ikke sån at alle menn blir kåte av barn. Jeg blir syk av å tenke på at det finnes sånne, å jeg skammer meg over at jeg er samme art som dem. Folk sier mye teit, men det betyr heldigvis ikke at det er sant!

Likte forresten den Don Giovann fortalte om, om at alle menn ville drepe sønnene sine. En venn av meg skal bli far i januar, så jeg føler det er min plikt å forberede han på å undertrykke følelsen og de stærke instinktene han kommer til å få, sån at jeg kan forhindre at han tar liv av sønnen sin :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg håper inderlig ikke dette gjelder dine egne barn? Å vise kjærlighet, også fysisk, til sine egne barn er vel det beste, mest trygghetsskapende og identifiserende man kan gjøre vil jeg påstå.

Jeg vet om menn som tenker slik du gjør ift egne barn. Disse barna går glipp av så utrolig mye.

Det er farlig for min kone å gjennomføre et svangerskap, derfor har jeg (vi) ikke egne barn. Men av en eller annen grunn er barna i nabolaget veldig glade i meg. Jeg har antakeligvis det som heter barnetekke. Om ettermiddagene ringer ungene på døra hjemme hos oss og spør min kone om jeg kan få lov til å komme ut.. :fnise:

Spøk til side...jeg er veldig enig i det du skriver om dette å forholde seg til andres barn, men hysteriet om de "farlige mennene" gjør at jeg er meget bevisst på hvilke situasjoner jeg omgås disse barna. Aldri alene uten andre voksne tilstede, og som regel ganske reservert. Nabojenta på 4 som har en enslig mor, er spesielt utfordrende å forholde seg til, fordi hun har lagt sin elsk på meg og følger etter over alt. Av og til vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette. For jeg vet hvor forsvarsløs jeg er i forhold til rykter som begynner å svirre...

Skrevet

Det er den utviklingen Jalp beskriver som jeg på en måte også senser i samfunnet idag at det er så utrolig lett for en mann å få pedofili brennmerket i panna hvis han ikke tar diverse forholdsregler mht å omgås barn .

Selvsagt må overgrep mot barn taes veldig alvorlig og handles mot så raskt som mulig , men det kan ikke være lett å være mann generelt og far spesielt idag mht det området .

Gjest kkleppej
Skrevet
En mannlig bekjent av meg sa her en dag at "alle menn må innrømme at de blir litt tent og stiv i buksa når en seks-syvårig jente kommer med sensuelt blikk og oppfører seg seksuelt og ertende."

Vær så snill si at han tar feil, og at de fleste menn ikke blir litt småtent av små barn? Eller vil de bare ikke innrømme det..?*grøss!*

Blir nok ikke tent i det hele tett og sliter litt med å se at et barn kan oppføre seg seksuelt og ertende.

At en kan bli uønsket stiv i buksa ved barn på fanget har INGENTING med lyst å gjøre.

Skrevet
Jeg har dessverre ikke tid til å skrive et innlegg som er langt nok til å forklare nøyaktig det jeg mener , men hvis du er interessert i problemstillingen så kan du lese boken Lolita av Vladimir Nabokov samt sette deg litt inn i bakgrunnen til hele begrepet ”barneseksualitet ” .

Begrepet ’s opprinnelsen er psykoanalysens far , Sigmund Freud .

...

Jeg tror ikke jeg så interessert at jeg kommer til å gi meg i kast med en bok om temaet. Vet heller ikke om bøker eller psykologer har så mye med poenget mitt å gjøre. Godt mulig at begrepet, eller kanskje mer korrekt uttrykket, "barneseksualitet" har sin opprinnelse hos psykologiens fedre. Men fenomenet er nok en del tusen år eldre. For min del, er det nok å se på sønnen min på seks år. Jeg trenger verken bøker eller psykologer for å konstatere at han er et seksuelt vesen.

Jeg syntes :

Barn bør ikke omtales som at de har en seksualitet som kan blandes sammen med den voksne.

Jeg mener at de som på død og liv må plassere sex og barn i samme setning BØR samtidig huske på å slenge på at det ikke må forveksles med voksnes seksualitet .

Jeg forstår fortsatt ikke helt poenget ditt. Helt enig i at barns seksualtitet ikke bør omtales slik at den kan blandes sammen med den voksne. Men mener du at man pga faren for dette helst bør underslå at barn har en seksualitet? Sånn for å være på den sikre siden?

Da jeg var inne og kranglet i den forrige tråden på dette emnet var det INGEN av kanskje 10 innlegg som gjorde dette , og innleggene kunne leses som at det var snakk om voksen seksualitet og ikke bare barnets glede over sin egen kropp .

Vet ikke hvilken tråd du sikter til, men her er jeg helt enig med deg. Barns seksualitet handler om noe helt annet enn vår og betyr ikke at de har behov for eller ønsker seg seksuelt samkvem med oss.

Det er den utviklingen Jalp beskriver som jeg på en måte også senser i samfunnet idag at det er så utrolig lett for en mann å få pedofili brennmerket i panna hvis han ikke tar diverse forholdsregler mht å omgås barn .

Selvsagt må overgrep mot barn taes veldig alvorlig og handles mot så raskt som mulig , men det kan ikke være lett å være mann generelt og far spesielt idag mht det området .

Dessverre er det nok en del menn som opplever det slik, men jeg kan for egen del - både som mann og som far - si at dette ikke har vært noe problem for meg. Jeg har aldri følt meg mistenkeliggjort eller hatt behov for å ta spesielle forholdsregler. Heldigvis. Tror faktisk vi som har barn selv slipper enklere unna her. I hvert fall hvis jeg skal dømme ut fra egne reaksjoner. Jeg har ikke hatt noe problem med å la sønnen min overnatte hos kompiser av ham fra barnehagen eller bli med dem på tur. Derimot har jeg takket nei da en barnløs bekjent ville ha ham med på hyttetur. Jeg hadde ingen konkret grunn til å frykte noe, og faren for at foreldrene til barnehagekompisen skal forgripe seg, er nok like stor.

Skrevet
Helt enig i at barns seksualtitet ikke bør omtales slik at den kan blandes sammen med den voksne.

Men mener du at man pga faren for dette helst bør underslå at barn har en seksualitet? Sånn for å være på den sikre siden?

Nei , jeg mener ikke at man skal begrense barnas naturlige oppførsel på noen måte , eller jo man skal sosialisere den , men ikke eliminere den . Ser at det første innlegget mitt kan leses som det motsatte.

Det er hva man betegner den som , jeg finner problematisk , altså selve begrepet man benytter når man beskriver barn siden ordet seksualitet refererer til noe i voksen verdenen som det ikke refererer til hos barn .

Barns seksualitet handler om noe helt annet enn vår og betyr ikke at de har behov for eller ønsker seg seksuelt samkvem med oss.

Og hvis man greier å uttrykke dette hver gang man snakker om barns lek med sin egen kropp er det ikke lengre like problematisk . Men idet man ikke greier dette lengre mener jeg man leker med ild , hvis det er "rette personen" man snakker med .

Skrevet

Nei, - menn tenker ikke sånn om barn. Det er pedofilsk eller kun et provoserende utsagn.

Får neppe noe tiltak for å kastrere menn som klarer å underdrykke sine sexuelle følelser heller, - når de selv på forespørsel ikke får lov å bli kjemisk kastrert her til lands. DET syns jeg er urovekkende.

Skrevet

Kan ikke snakke for resten av den manlige rasen..

Men det er overhode ikke noe seksuelt med barn for min del.

UANSETT hvordan de oppfører seg.

Skrevet

Barn og seksualitet er to ord som ikke bør brukes i samme setning om det ikke understrekes at det IKKE er voksen seksualitet som omtales.

At det skal rykke til i snabben på alle menn når de ser små jenter eller gutter er dette en tanke jeg ikke kan leve med. Det strider mot alt jeg har i meg.

Jeg tror helt ærlig at en del av problemet i dag er at vi kler opp barna våre som små voksne med bikinier, små topper osv. Jeg kommer til å være utrolig forsiktig med hva jeg kler barna mine i når jeg får barn. Det er egentlig helt utrolig at man skal være nødt til å tenke slik, men jeg tror det er en nødvendighet.

Kanskje det ikke er så innmari tullete å ha det i lovgivningen at barn over ett år ikke får løpe nakne rundt og, slik som i noen stater i USA?

Jeg håper menn med disse tankene tenker seg om tusen ganger før de får barn selv...

Skrevet
Kanskje det ikke er så innmari tullete å ha det i lovgivningen at barn over ett år ikke får løpe nakne rundt og, slik som i noen stater i USA?

Eh jo, se hva slags forhold de har til seksualitet i USA. Det er blant annet på grunn av latterlige lover som den du nevner,at de har et så usunt syn på seksualitet som de har.

Skrevet

Kjenner jeg er kvalm, jeg,,,, :spy:

Skrevet
En mannlig bekjent av meg sa her en dag at "alle menn må innrømme at de blir litt tent og stiv i buksa når en seks-syvårig jente kommer med sensuelt blikk og oppfører seg seksuelt og ertende."

Vær så snill si at han tar feil, og at de fleste menn ikke blir litt småtent av små barn? Eller vil de bare ikke innrømme det..?*grøss!*

På vegne av alle normale menn kan jeg fortelle at denne mannen er en perværs pedofil, som før eller siden vil forgripe seg på et barn hvis han ikke allerede har gjort det. INGEN INGEN normale menn tenker slik eller føler det slik, fy faen. Bare det er han får seg til å fortelle til deg det viser at fyren fullstendig forskrudd.

Vis ham gjerne det jeg har skrevet her og send ham til psyikater og tvungen behandling ,selv om det ikke vil gjelpe det minste.!! Men da få han i hvertfall vite at han IKKE er normal

mann

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Eh jo, se hva slags forhold de har til seksualitet i USA. Det er blant annet på grunn av latterlige lover som den du nevner,at de har et så usunt syn på seksualitet som de har.

Helt enig. Slike lover er jo med på å voksen-seksualisere barn. USA er landet med strengeste lover hva seksualitet angår, og med den definitivt laveste moral.

Gjest Psykologen
Skrevet

Håper ikke du lar han passe barna dine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...