Gjest Yoletta Skrevet 20. oktober 2007 #21 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg synes mennesker som deg er like skremmende som pedofile. Da er det godt å vite at vi slipper å ha noe med hverandre å gjøre.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. oktober 2007 #22 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg mener heller ikke at man skal straffe folk man tror er pedofile, før de har begått en forbrytelse. Men en person som hadde uttalt seg slik ville jeg advart de jeg kjenner med barn mot. Jeg har ikke barn selv, men det sier seg selv at jeg ikke ville latt mine barn bli utsatt for en som er på jakt etter seksuelle signaler fra dem.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #23 Skrevet 20. oktober 2007 At vi menn får reisning av barn er noe forbaska tøv, utenom i huet til de syke pedofile som rettferdig gjør sine tanker med slike utspill. Slike mennesker vil jeg ikke ha i min nærhet, men øde øy er kanskje litt vel drastisk. Skulle noen si noe slikt om min datter (sensuelle lepper væremåte), da hadde jeg personlig kastrert fyren, og tatt mine år med ett smil. I fengselet ville jeg blitt behandlet som en helt, vi vet vel hvordan pedofile behandles i fengsel. At de som ikke gjør noe med fantasien er noen flinke gutter, vel det får ingen meg til å tro på. Om de hadde oppsøkt profesjonell hjelp for fantasiene sine, da kan man begynne å snakke om respekt. Ellers, ingen respekt fra meg. Pedofili er det verste man kan gjøre, det er snakk om at man ødelegger ett helt liv til ett barn. Det er ikke kun snakk om en seksuell handling. Det er faktisk ett liv til ett menneske vi snakker om. Ingen fengselstraff vil noen gang kunne være lang nok til å bøte på det.
Gjest Yoletta Skrevet 20. oktober 2007 #24 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) At vi menn får reisning av barn er noe forbaska tøv, utenom i huet til de syke pedofile som rettferdig gjør sine tanker med slike utspill. Slike mennesker vil jeg ikke ha i min nærhet, men øde øy er kanskje litt vel drastisk. Skulle noen si noe slikt om min datter (sensuelle lepper væremåte), da hadde jeg personlig kastrert fyren, og tatt mine år med ett smil. I fengselet ville jeg blitt behandlet som en helt, vi vet vel hvordan pedofile behandles i fengsel. At de som ikke gjør noe med fantasien er noen flinke gutter, vel det får ingen meg til å tro på. Om de hadde oppsøkt profesjonell hjelp for fantasiene sine, da kan man begynne å snakke om respekt. Ellers, ingen respekt fra meg. Pedofili er det verste man kan gjøre, det er snakk om at man ødelegger ett helt liv til ett barn. Det er ikke kun snakk om en seksuell handling. Det er faktisk ett liv til ett menneske vi snakker om. Ingen fengselstraff vil noen gang kunne være lang nok til å bøte på det. Veldig bra skrevet. Endret 20. oktober 2007 av Yoletta
Satyr Skrevet 20. oktober 2007 #25 Skrevet 20. oktober 2007 En mannlig bekjent av meg sa her en dag at "alle menn må innrømme at de blir litt tent og stiv i buksa når en seks-syvårig jente kommer med sensuelt blikk og oppfører seg seksuelt og ertende." Vær så snill si at han tar feil, og at de fleste menn ikke blir litt småtent av små barn? Eller vil de bare ikke innrømme det..?*grøss!* Det er absolutt ingenting seksuelt pirrende i en 7 år gammel jentes utseende eller atferd. Din venn har kanskje pedofile tendenser. Satyr
Gjest ami Skrevet 20. oktober 2007 #26 Skrevet 20. oktober 2007 Så du mener de bør straffes før de gjør noe galt? Det er mange pedofile som ikke begår overfrep mot barn nettopp fordi de vet at det ikke er riktig. Jeg synes heller de bør få respekt for at de klarer å styre seg. Fantasier går ikke ut over noen. Så fint, da bør jo alle som klarer å la være å gjøre noe ulovlig heller få belønning og respekt. "Klarte å la være å drepe noen idag", "oi jøss, all respekt til deg". Enig med den som sa at hvis de oppsøker hjelp, og går aktivt i behandling, da kan man KANSKJE begynne å snakke om respekt.
Satyr Skrevet 20. oktober 2007 #27 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Dette er en av årsakene til at jeg er så forbanna imot å betrakte barn som seksuelle !!! Var i en annen tråd engang hvor jeg greide å irritere inntil flere fordi jeg ble sjokka over de som anså 8 åringer som seksuelle . ... seksualitet , og de som insisterer på å betegne små barn som seksuelle , hjelper å bygge opp under denne vrangforestillingen . Som du sier, barn er ikke seksuelle på samme plan som voksne. Min holdning- som jeg også praktiserte da jeg arbeidet i en periode i barnehage, var å ikke blande meg inn. Barn er seksuelle, men det er i form av lek seg imellom. Så lenge ingen av dem utsettes for press og ubehag, holder jeg meg som voksen langt unna. Satyr Endret 20. oktober 2007 av Satyr
Fønix Skrevet 20. oktober 2007 #28 Skrevet 20. oktober 2007 Vær så snill si at han tar feil, og at de fleste menn ikke blir litt småtent av små barn? Eller vil de bare ikke innrømme det..?*grøss!* Han tar feil. Dette er en av årsakene til at jeg er så forbanna imot å betrakte barn som seksuelle !!! Var i en annen tråd engang hvor jeg greide å irritere inntil flere fordi jeg ble sjokka over de som anså 8 åringer som seksuelle . JA barn har kanskje et forhold til sine egne kjønnsorganer , men det er styggfarlig å begynne å betegne dem som seksuelle fordi det kan blandes sammen med den voksen seksualitet . Uenig med deg her. Barn er seksuelle. Men det er, som du sier, ikke en voksen seksualitet. De er ikke sensuelle eller forførende. De har ingen seksuell appell til meg, og jeg er temmelig sikker på at de ikke forsøker å ha det heller. Men å benekte deres seksualitet, ser jeg ikke helt poenget med. Kan ikke skjønne hvordan det bidrar til å motvirke pedofili eller tilgrensende vrangforestillinger. Og min mening er at alle som har slike syke tanker/seksuelle drifter burde vært kasterert å sendt til en øde øy. Så kunne de vært samlet. Regner med at du ikke mener dette seriøst. Skulle du mot formodning mene helt alvorlig at man skal kastrere folk som ikke har gjort noe galt, er du i mine øyne en større trussel mot dine medmennesker enn hva den jevne pedofile er. Det er sånt som får meg til å lure på om allmenn stemmerett egentlig var en så strålende idé.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #29 Skrevet 21. oktober 2007 Så fint, da bør jo alle som klarer å la være å gjøre noe ulovlig heller få belønning og respekt. "Klarte å la være å drepe noen idag", "oi jøss, all respekt til deg". Enig med den som sa at hvis de oppsøker hjelp, og går aktivt i behandling, da kan man KANSKJE begynne å snakke om respekt. Seksualiteten er en så stor del av en person at den kan være vanskelig å kontrollere. Når noen da gjør det moralsk riktige og fornekter sine lyster mener jeg de fortjener anerkjennelse for det. Men det spiller egentlig ingen rolle om du respekterer dem eller ikke, det var ikke det som var poenget mitt. Det viktige for meg var å få frem at man straffer ikke en person som ikke har skadet noen. Å i fullt alvor ville kastrere noen som ikke har gjort noe galt er uendelig mye mer forkastelig enn å være ikke-praktiserende pedofil. Jeg er mye mer redd for sånne tanker enn for pedofile, for mennesker med Yolettas ideer er en alvorlig trussel mot rettsstaten.
Gjest Frysepulver Skrevet 21. oktober 2007 #30 Skrevet 21. oktober 2007 Barn er vel også seksuelle vesener, men de er jo ikke bevisste på sin seksualitet og hva man gjør med den som voksen. Å stemple en kar som pedofil synes jeg er i overkant hysterisk, men er jo lov å følge litt med på oppførsel/senere uttalelser... Videre synes jeg, i likhet med flere andre her, at det er stor forskjell på en tenkende og en utførende pedofil. Joda, er sikkert vanvittig ekkelt å tenke på at det finnes menn og kvinner som fantaserer om ens barn, men det er da bedre det enn av de forgriper seg??? Å skulle gjøre noe rettslig med folk som TENKER ting vi andre ikke tenker synes jeg er skremmende - da ville vi fått et samfunn jeg ikke ville ønsket å være en del av.
Fønix Skrevet 21. oktober 2007 #31 Skrevet 21. oktober 2007 Seksualiteten er en så stor del av en person at den kan være vanskelig å kontrollere. Når noen da gjør det moralsk riktige og fornekter sine lyster mener jeg de fortjener anerkjennelse for det. Men det spiller egentlig ingen rolle om du respekterer dem eller ikke, det var ikke det som var poenget mitt. Det viktige for meg var å få frem at man straffer ikke en person som ikke har skadet noen. Å i fullt alvor ville kastrere noen som ikke har gjort noe galt er uendelig mye mer forkastelig enn å være ikke-praktiserende pedofil. Jeg er mye mer redd for sånne tanker enn for pedofile, for mennesker med Yolettas ideer er en alvorlig trussel mot rettsstaten. Enig med deg, Gjest. Nå hører det dessverre med at pedofile har større mulighet enn Yoletta til å omsette sine lyster til praksis. Hun gir seg forhåpentligvis neppe i kast med å kastrere folk helt på egenhånd, og sjansen for at hun skal få nevneverdig oppslutning for en såpass ekstrem holdning, er heldigvis begrenset. Jeg har dessuten også respekt for pedofile som ikke lever ut sine lyster. Å sammenligne det med at jeg har latt være å drepe i dag, er ganske fjollete. Jeg har ikke hatt lyst til å drepe i dag. Har aldri hatt lyst til det, når jeg tenker meg om. Så da innebærer det ikke noe særlig offer fra min side å la være. Men seksuelle drifter er sterke greier og det krever mye disiplin å la være å leve dem ut. Hvis man er så uheldig at man tenner på barn, har man ikke noe annet valg enn å undertrykke sine drifter hvis man vil la være å skade andre mennesker. Jeg antar at det koster en del, og har derfor respekt for de som klarer det. Prøver å forestille meg hvordan det ville vært hvis jeg visste at jeg måtte avstå fra sex med deilige kvinner resten av livet for å unngå å skade noen.
mamut75 Skrevet 21. oktober 2007 #32 Skrevet 21. oktober 2007 Han tar feil. Uenig med deg her. Barn er seksuelle. Men det er, som du sier, ikke en voksen seksualitet. De er ikke sensuelle eller forførende. De har ingen seksuell appell til meg, og jeg er temmelig sikker på at de ikke forsøker å ha det heller. Men å benekte deres seksualitet, ser jeg ikke helt poenget med. Kan ikke skjønne hvordan det bidrar til å motvirke pedofili eller tilgrensende vrangforestillinger. Jeg har dessverre ikke tid til å skrive et innlegg som er langt nok til å forklare nøyaktig det jeg mener , men hvis du er interessert i problemstillingen så kan du lese boken Lolita av Vladimir Nabokov samt sette deg litt inn i bakgrunnen til hele begrepet ”barneseksualitet ” . Begrepet ’s opprinnelsen er psykoanalysens far , Sigmund Freud . Man skal også vite at svært lite av Freuds teori står i dag igjen i uendret form , selv kolleger på hans egen tid var såpass kritiske til ham at de begyntes å lage egne teorier i stedet . Mye av kritikken mot Freud , i ettertid , har gått på at han baserte teoriene sine på et erfaringsgrunnlag som bestod av psykisk syke mennesker i en tid hvor seksualitet ikke var noe man snakket om . (Wien , Østerrike 1800 tallet ) Mange opplever ham også som å fokuserer alt for mye på sex . Jeg syntes : Barn bør ikke omtales som at de har en seksualitet som kan blandes sammen med den voksne. Jeg mener at de som på død og liv må plassere sex og barn i samme setning BØR samtidig huske på å slenge på at det ikke må forveksles med voksnes seksualitet . Da jeg var inne og kranglet i den forrige tråden på dette emnet var det INGEN av kanskje 10 innlegg som gjorde dette , og innleggene kunne leses som at det var snakk om voksen seksualitet og ikke bare barnets glede over sin egen kropp .
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #33 Skrevet 21. oktober 2007 Han tar feil. Men jeg har faktisk hørt det samme bli sagt av en psykologiprofessor. Det finnes til og med retninger innen psykologi som mener alle menn har fra naturens side et iboende, ubevisst og fortrengt ønske om å drepe sine egne sønner. Nei du har nok hør at det en gang i historien fantes en gal mann som heter Freud. Ingen i dagens psykologi mener at ødipuskomplekset faktisk fungerer på den måten. Ha kunnskapen din rett uttaler deg. Det fantes for 100 år siden rettninger inne psykologi som mente at... ville være et riktig utsagn.
wishingitwas Skrevet 21. oktober 2007 #34 Skrevet 21. oktober 2007 Fatter ikke at noen kan gjøre seg til dommer over andres tanker, av den type tanker som ikke gjøres omsettes til praksis. Jeg burde da altså fengsles for at jeg har drømt om å drepe noen? For det har jeg. Å tenke og å handle er da to vidt forskjellige saker. En del av de som tenner på barn seksuelt, ble selv utsatt for overgrep som barn. Det er ikke en forbrytelse i seg selv å tenne på det som er moralsk forkastelig, det er en forbrytelse å leve ut fantasien. Leste forresten om en mann som visste at han var pedofil, men aldri hadde levd ut legningen, så da kona blei gravid, tok han sitt eget liv. (Eneste han hadde fortalt om dette til, var søsteren sin.) Det må være forferdelig å leve med en slik legning, og samtidig synes at slike overgrep er like forferdelig som de fleste andre av oss.
Jalp Skrevet 21. oktober 2007 #35 Skrevet 21. oktober 2007 Den eneste følelsen jeg har for barn er omsorg. Beskyttende omsorg. Men jeg er tilbakeholden med å vise det fordi jeg er redd noen skal misforstå det og tro at jeg har andre hensikter. At det i det hele tatt er nødvendig å stille dette spørsmålet er svært deprimerende.
Gjest Don Giovanni Skrevet 21. oktober 2007 #36 Skrevet 21. oktober 2007 Den eneste følelsen jeg har for barn er omsorg. Beskyttende omsorg. Men jeg er tilbakeholden med å vise det fordi jeg er redd noen skal misforstå det og tro at jeg har andre hensikter. Jeg håper inderlig ikke dette gjelder dine egne barn? Å vise kjærlighet, også fysisk, til sine egne barn er vel det beste, mest trygghetsskapende og identifiserende man kan gjøre vil jeg påstå. Jeg vet om menn som tenker slik du gjør ift egne barn. Disse barna går glipp av så utrolig mye. Jeg klemmer, kysser, holder, løfter, kaster og kiler datteren min omtrent ved enhver anledning som byr seg. Jeg er vàr for hennes egen mening og behov for dette, men blåser i hva andre syns. Jeg badet naken med henne til nærmere 3-årsalderen. Det må ikke bli amerikanske tilstander i dette landet. Der over må man ha sol-liv på 6-åringer ved bassenget i mange stater. Slå den! Andres barn SKAL man være forsiktig med å omgås på samme måte. Rett og slett fordi det virker unaturlig. Altså mengden av dette. Det er ikke unaturlig å gi et barn en klem, men jeg kysser ikke andres barn på kinnet for eksempel. Og skal de på fanget må de spørre selv. Det har litt med respekt for både barn og foreldre å gjøre. Å forholde seg til andres barn har med tydelighet og grenser å gjøre. Jeg har eksempelvis en masse barn i hagen på sommeren som leker i bassenget (leke-basseng). De springer nakne rundt hele dagen, men jeg vil ikke ha dem nakne inni huset. Da må de kle på seg. Det samme forventer jeg av foreldrene i huset datteren min besøker. Slike grenser er viktig og skaper trygghet for både barn og voksne.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 21. oktober 2007 #37 Skrevet 21. oktober 2007 Hørtes bra ut, synes jeg (innlegget over).
mamut75 Skrevet 21. oktober 2007 #38 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) . Endret 21. oktober 2007 av Væren75
Gjest Gjest_kjekken_* Skrevet 21. oktober 2007 #40 Skrevet 21. oktober 2007 En mannlig bekjent av meg sa her en dag at "alle menn må innrømme at de blir litt tent og stiv i buksa når en seks-syvårig jente kommer med sensuelt blikk og oppfører seg seksuelt og ertende." Vær så snill si at han tar feil, og at de fleste menn ikke blir litt småtent av små barn? Eller vil de bare ikke innrømme det..?*grøss!* Herregud, det er HELT feil. Sånne folk er syke og må behandles. Det er ikke rom for hverken tolkninger eller forklaringer av noen art når det kommer til dette spørsmålet. Jeezus, jeg blir helt skremt her. Hva en psykologiprofessor måtte mene? Vel en bæsj i pen innpakning er fremdeles bæsj!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå