Gjest Tor Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Hei Funderer noen ganger hvorfor noen bruker ekstremt mye tid på utseende, klær etc. Hva er motivasjonen, drivkraften? Være attraktiv for det motsatte kjønn, få oppmerksomhet, vinne mote-kappløpet med veninnene, føle seg verdifull og verdsatt, eller hva...? Noen som kan si noe om dette.
Gjest Catwoman Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Kan sikkert være alle de tingene du sier, men oftest er det vel fordi de liker det - det blir jo som en hobby. I tillegg til å ta vare på seg selv, og å føle seg vel med seg selv.
Rexina Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er ikke så nøye på å finne ut hva jeg skal ha på meg, det bare skjer.. Men sminke derimot, synes jeg er KJEMPEGØY:D Tenker på ansiktet som et lerret og det er ordenltig morsomt å teste ut ulike looker! Har akkurat oppdaga sminkemerket MAC og bruker derfor endel forskjellige farger på øyenskyggene mine. Mye sterke farger og gjerne flere i samme fargeskala osv. Det er en hobby, rett og slett. Men jeg gjør det ikke for å bli pen, men fordi jeg elsker å eksprimentere med sminke. I dag er jeg i Oslo uten NOE i ansiktet, og det gjør meg ingenting:)
SnillMito Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Det burde være åpenbart - for kvinner er utseende viktigere enn alt annet. Pene kvinner har generelt bedre helse, høyere inntekt og er lykkeligere enn mindre pene kvinner. Kvinner som ikke sminker seg daglig anser jeg som late, uambisiøse og med en lite tiltalende personlighet. Endret 20. oktober 2007 av SnillMito
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 For meg må det kanskje være å føle seg verdifull. Å pynte seg er som å pusse opp huset på en måte, bare mye mindre arbeid og man kan bytte på hver dag. Jeg kunne aldri gått ut eller på jobb uten sminke eller med klær jeg trivdes i uten å føle meg veldig utilpass. Har ikke noe ønske om oppmerksomhet fra menn, snarere tvert i mot. Har heller ikke noe forhold til hvem som er finest av venninnne, alle har stort sett sitt eget uttrykk, så kan ikke sammenlignes. Oppsummert er det nok for å styrke selvfølelsen og føle meg bra. Det er supert å kunne våkne med soveansikt og sminke seg helt pen.
Corrazy Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Personlig har jeg alltid likt å sminke meg, og eksperimentere med farger. Eneste grunnen til at jeg ikke satser på å bli sminkør er vel at det ikke nødvendigvis er det tryggeste yrket, eller? Noe av det beste med fridager er å få tid til å legge sminken perfekt eller bare prøve ut hva som vil fungere til hvilke tidspunkt. men sminke er mer enn dette for meg. Å sminke groteske sår og beinbrudd er like morsomt som å prøve finne ut hvordan jeg skal fremheve de "peneste" trekkene ved meg selv, eller venninnene mine. Nå skal det sies at jeg blir litt bekymret når jeg knapt kan gå ut døra uten litt mascara... Til SnillMito: du virker ikke særlig snill...
SnillMito Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Til SnillMito: du virker ikke særlig snill... Er det ikke snilt å fortelle sannheten?
estrella Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 Det burde være åpenbart - for kvinner er utseende viktigere enn alt annet. Pene kvinner har generelt bedre helse, høyere inntekt og er lykkeligere enn mindre pene kvinner. Kvinner som ikke sminker seg daglig anser jeg som late, uambisiøse og med en lite tiltalende personlighet.HAHA! Den uttalsen var dagens.. Jeg har flere venner som ikke sminker seg og de er utrolig pene. De er vakre på utsiden og noen herlige mennesker på innsiden. De er morsomme, smarte, vet hva de vil bli, ærlige, har noen helt fantastiske personligheter! Men over til ts, hvorfor noen gidder å bruke lang tid på å sminke seg. Jeg bruker ikke så lang til daglig, men må alltid ha litt, og det er ikke fordi jeg bryr meg om den fremmede personen på vei til skolen tenker at jeg er ekkel hvis jeg ikke har på meg sminke, men fordi jeg føler meg vel og litt mer opplagt hvis jeg har på mascara, litt pudder og lipgloss Grunnen til at jeg liker og vite hvilke klær jeg skal ha på meg er fordi jeg vil at folk skal ta meg som den personen jeg er, og klær sier veldig mye hvordan du er som person, syns jeg. Både klær og sko og tilbehør
Nolita Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 For meg er det en hobby, rett og slett Jeg skulle ønske jeg kunne leve av å jobbe innen mote en gang også, men i Norge er det veldig få jobber, og veldig vanskelig å komme inn i miljøet. Jeg er veldig opptatt av estetikk, jeg liker å pynte meg, fremheve mine beste sider, og ja, jeg er forfengelig. Men jeg går også ofte i jeans og en enkel topp også, det kommer helt an på dagsformen. Så jeg kommer ikke under noen av de kategoriene, jeg liker å uttrykke meg gjennom klær, rett og slett. Hva jeg har på meg forteller mye om dagsformen og hvem jeg er. Jeg bruker stort sett alt jeg har til overs etter faste utgifter er betalt på klær, sko og kosmetikk, og har inviet et helt rom i leiligheten min som sko og klesrom. Er det verre å ha et garderoberom enn hjemmekontor f.eks? Når det gjelder sminke så liker jeg å se velstelt ut, og sminker meg naturlig. Jevner ut hudtonen min, og vippetang og maskara for et mer åpent blikk. Eplekinn har jeg uansett
Gjest Jenna88 Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hei Funderer noen ganger hvorfor noen bruker ekstremt mye tid på utseende, klær etc. Hva er motivasjonen, drivkraften? Være attraktiv for det motsatte kjønn, få oppmerksomhet, vinne mote-kappløpet med veninnene, føle seg verdifull og verdsatt, eller hva...? Noen som kan si noe om dette. Jeg bruker tid på utseendet mitt fordi jeg synes det er viktig å være velstelt. Jeg er litt mørk i huden, så flere av venninnene mine har trodd jeg har brukt sminke når jeg har slappet av hjemme, men likevel synes jeg det er greit å sminke seg. Litt mascara, øyenskygge, pudder og lipgloss er helt greit til daglig bruk Jeg bruker kanskje mest tid på å eksperimentere med hårfrisyrer og klær. Skal heller ikke legge skjul på at jeg elsker å shoppe, derfor blir det til at jeg bruker en del tid og penger på klær. Men jeg gjør det først og fremst for egen del. Jeg har fått/får mange positive komplimenter, og det er selvfølgelig hyggelig, det skal jeg ikke legge skjul på. Jeg hadde nok brukt mindre tid på klær etc. hvis jeg ikke hadde hatt så stor interesse for det, men jeg tror uansett jeg hadde sminket meg og fikset meg på håret. Det faller seg ganske naturlig for de fleste, har jeg inntrykk av... Endret 20. oktober 2007 av Jenna88
Corrazy Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Er det ikke snilt å fortelle sannheten? Kvinner som ikke sminker seg daglig anser jeg som late, uambisiøse og med en lite tiltalende personlighet DET er ikke spesielt snilt. Å mene at en person har lite tiltalende personlighet fordi de ikke sminker seg. Mener du å kunne si ut ifra sminke hvordan noen er som person? Så lenge ei jente sminker seg er personligheten hennes tiltalende, selv om hun behandler mennesker som dritt? Og når det gjelder late og uambisiøse, kanskje de rett og slett prioriterer ambisjoner foran en maske av kjemikalier og kunstige stoffer (eller knust stein, for den saks skyld). Eller var det bare et forsøk på ironi?
Gjest Peachbud Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Mange synes det er gøy med fine klær. Det handler altså om interesse. Også er det kjekt å føle seg fin. Jeg har i alle fall ikke et veldig bevisst mål med det. Grunnen til at jeg sminker meg, kikker på motereportasjer og klær er i alle fall ikke at pene kvinner tjener mer enn mindre pene. Ellers handler det nok om kultur. Jenter blir forventet å like å gå i fine kjoler og pynte seg fra de er bittesmå.
SnillMito Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) DET er ikke spesielt snilt. Å mene at en person har lite tiltalende personlighet fordi de ikke sminker seg. Mener du å kunne si ut ifra sminke hvordan noen er som person? Så lenge ei jente sminker seg er personligheten hennes tiltalende, selv om hun behandler mennesker som dritt? Og når det gjelder late og uambisiøse, kanskje de rett og slett prioriterer ambisjoner foran en maske av kjemikalier og kunstige stoffer (eller knust stein, for den saks skyld). Eller var det bare et forsøk på ironi? Ingen ironi. Det er ofte mulig å konkludere mye om et menneskets personlighet gjennom enkelthandlinger. For eksempel, en som liker å tortuere kattunger er sjelden spesielt sympatisk og mentalt oppegående. På samme måte er kvinner som ikke sminker seg daglig relativt likegyldige angående eget utseende, late (jeg menter - hvor lang tid tar det egentlig å sminke seg?) og uinteresserte i å ta i seg sin egen seksuelle makt. Jeg har møtt mange i mitt liv, og dette slår aldri feil - jeg kommer aldri godt overens med usminkete kvinner. Endret 21. oktober 2007 av SnillMito
Tabris Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 På samme måte er kvinner som ikke sminker seg daglig relativt likegyldige angående eget utseende, late (jeg menter - hvor lang tid tar det egentlig å sminke seg?) og uinteresserte i å ta i seg sin egen seksuelle makt. Jeg har møtt mange i mitt liv, og dette slår aldri feil - jeg kommer aldri godt overens med usminkete kvinner. Det virker nå ganske så overfladisk og korttenkt om en mann ikke ser en kvinnes seksualitet hvis hun ikke har sminke på.
Saeria Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg synes også det virker ganske skremmende når en tilsynelatende mener å ha vetorett på sannheten.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. oktober 2007 #16 Skrevet 21. oktober 2007 Selv bruker jeg ikke enormt med tid på utseende, men jeg liker å se bra ut. Klarer ikke helt å peke på hva det skyldes. Føle seg vel på et eller annet vis. For de som bruker ekstremt mye tid, tror jeg det fins to grupper: 1. De som har det mer som en hobby og 2. De som har dette som kanskje det viktigste området hvor de kan oppleve bekreftelse. Nå skal jeg være litt stygg og generaliserende, men hvis en person får mye positiv tilbakemelding for sitt intellekt, så tror jeg ikke det frister like mye å bli glamourmodell... (Sier ikke at alle glamourmodeller er dumme, men at mange av dem opplever utseende som det mest åpenbare området hvor de kan få positiv tilbakemelding, noe som igjen styrker selvtilliten deres.)
Corrazy Skrevet 21. oktober 2007 #17 Skrevet 21. oktober 2007 Ingen ironi. Det er ofte mulig å konkludere mye om et menneskets personlighet gjennom enkelthandlinger. For eksempel, en som liker å tortuere kattunger er sjelden spesielt sympatisk og mentalt oppegående. På samme måte er kvinner som ikke sminker seg daglig relativt likegyldige angående eget utseende, late (jeg menter - hvor lang tid tar det egentlig å sminke seg?) og uinteresserte i å ta i seg sin egen seksuelle makt. Jeg har møtt mange i mitt liv, og dette slår aldri feil - jeg kommer aldri godt overens med usminkete kvinner. Morsom sammenligning, du. En som torturerer kattunger og en kvinne som ikke sminker seg.... Angående hvor lang tid det tar... Prøv selv. Du trenger foundation, concealer, pudder,mascara, kanskje litt rouge og øyenskygge. Hiv gjerne på litt eyeliner og. Og vær-så-snill ta bilder av resultatet. Lykke til
SnillMito Skrevet 21. oktober 2007 #18 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Morsom sammenligning, du. En som torturerer kattunger og en kvinne som ikke sminker seg.... Angående hvor lang tid det tar... Prøv selv. Du trenger foundation, concealer, pudder,mascara, kanskje litt rouge og øyenskygge. Hiv gjerne på litt eyeliner og. Og vær-så-snill ta bilder av resultatet. Lykke til Du trenger ikke dra frem hele arsenalet for en vanlig hverdag. Foundation, pudder, mascara er tilstrekkelig. Mine exer brukte aldri mer enn 10-15 minutter på å sminke seg, og de så bra ut etterpå. Det er nettopp det som er poenget, når noen kvinner ikke gidder å avse en så ubetydelig mengde med ti på å gjøre seg mer kvinnelig og feminin, så har de stort sett en personlighet av det usympatiske slaget - enten er de av den bitre typen som hater pene kvinner, eller så mangler de totalt sosial intelligens eller er direkte late uten krav til seg selv eller omgivelsene. Endret 21. oktober 2007 av SnillMito
Mediocre Skrevet 21. oktober 2007 #19 Skrevet 21. oktober 2007 Du trenger ikke dra frem hele arsenalet for en vanlig hverdag. Foundation, pudder, mascara er tilstrekkelig. Mine exer brukte aldri mer enn 10-15 minutter på å sminke seg, og de så bra ut etterpå. Det er nettopp det som er poenget, når noen kvinner ikke gidder å avse en så ubetydelig mengde med ti på å gjøre seg mer kvinnelig og feminin, så har de stort sett en personlighet av det usympatiske slaget - enten er de av den bitre typen som hater pene kvinner, mangler de sosial intelligens eller er direkte late uten krav til seg selv eller omgivelsene.
Tabris Skrevet 21. oktober 2007 #20 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Det er nettopp det som er poenget, når noen kvinner ikke gidder å avse en så ubetydelig mengde med ti på å gjøre seg mer kvinnelig og feminin, så har de stort sett en personlighet av det usympatiske slaget - enten er de av den bitre typen som hater pene kvinner, eller så mangler de totalt sosial intelligens eller er direkte late uten krav til seg selv eller omgivelsene. En så kraftig og hårreisende generalisering og fordomsfull bemerkning blir jo direkte morsom. Endret 21. oktober 2007 av Tabris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå