Gå til innhold

Internet explorer 7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ny bærbar. Kjøpt i Januar i år. Innstallerte/oppgraderte til ie7 for en tid tilbake. Da ble maskina helt håpløs og det endte med at jeg måtte formatere hele maskina på nytt. Nå bruker jeg ie6. Får stadig vekk meld om å oppgardere til ie7,men tør ikke rett og slett. Hva bør jeg gjøre?

(vet at firefox er bra og linux-har brukt begge på en stasjonær,men skal ikke bruke de nå på denne. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan like gjerne holde deg til IE 6. Det ble noe krøll her også etter at IE 7 ble installert.

Jeg har i tillegg Firefox , i tilfelle IE slår seg helt vrang.

Skrevet

Glemte;F.ex Facebook "mente" at det var best å oppgardere. Jeg sliter m sidene deres,men har ikke lyst til å gjøre det.

Skrevet

:klø: Vet det var en annen som strevde med det samme litt tidligere.

Du kan jo se om du finner igjen tråden.

Nå vet ikke jeg om du ser lyst på en ny formatering ( hvis du velger å prøve)

For det kunne være noe som gikk feil under installeringen.

Jeg fikk problemer med java på IE etter oppgraderingen.Så jeg avinstallerte og installerte på nytt igjen. Nå funker det brukbart bra.

Det hender at det henger seg opp av og til.

Skrevet

Har ikke lyst på en ny formatering nei :-) Skal lete litt her..

Skrevet

Skjønner ikke hva som er problemet med å laste ned og installere IE7. Har kjørt det siden det kom, og det er ikke stort med problemer i den. Det eneste jeg merker noe til, er at Flash-animasjoner får IE til å kræsje. Hvis jeg skrur av Flash, får jeg ikke problemer.

Du kan jo laste ned og installere IE 7. Hvis du kjører XP, så kan du avinstallere hvis det blir noe problemer. Hvis du må formatere etter å ha bruke IE7, så er det kanskje din bruk av internet du bør reflektere over.

Skrevet

Hva mener du?

Min bruk av internett?

Når maskinen kræsja,så måtte jeg jo få den i gang igjen. Den har funka som bare det epå. Men kjører ie6.

Skrevet
Glemte;F.ex Facebook "mente" at det var best å oppgardere. Jeg sliter m sidene deres,men har ikke lyst til å gjøre det.

Det er nå iallefall piss, har ingen problems med firefox på facebook.

Bruk firefox hvis det er helt umulig..

Skrevet

Hvorfor vil du ikke bruke firefox? Det er en veldig god nettleser, som etter min mening er mye mer brukervennlig enn ie. Har aldri hatt problemer med den å facebook (eller andre steder).

Opera er også et godt alternativ om du har problemer med ie!

(Disse to har dessuten add-ons/widgets som kan være litt artige.)

Om du absolutt vil bruke ie, så burde det gå fint å fortsette å bruke ie6. Du skal da ikke måtte formattere igjen!

Men generelt sett er det lurest å bruke nyeste version av nettleser pga sikkerhet.

Skrevet

Tenkte på det i går kveld at jeg skal innstallere Ffox. Har brukt den på den stasjonære og liker den. Tenkte bare på om jeg må innstallere ie7 på den bærbare.

Må vurdere det litt..

Skrevet (endret)

Internet Explorer 7 er like mye en sikkerhetsoppdatering som noe annet. Internet Explorer 6 ble sluppet i august 2001, og mye har skjedd både når det gjelder trusselbilde og standarder på web siden dengang.

For å ta det første først: Brorparten av den skadelige koden som vanlige brukere får inn på maskinene sine blir distribuert via websider. Det vil si at man utnytter hull og svakheter i nettleseren for å lure skadelig programvare inn på brukerens system. Internet Explorer er ikke bare en viktig del av Windows og den mest brukte nettleseren på WWW, men den er også mål nummer en og den største synderen når det gjelder malwareinfeksjoner. Microsoft har produsert en hel rekke sikkerhetsoppdateringer til IE6 i tiden frem til lanseringen av IE7, men disse oppdateringene er ikke annet enn plasterlapper.

Dernest: Internet og WWW er ikke et statisk medium. Webstandarder er i stadig utvikling, og mens konkurrenter som Mozilla og Opera har holdt tritt med utviklingen, så har Internet Explorer stått på stedet hvil. Dette har ført til at Internet Explorer lenge har blitt ansett som et problembarn hos seriøse webutviklere. IE6 følger både eldre og nyere standarder dårlig, og Microsoft har også vist liten vilje til å gjøre noe med det. Et eksempel er CSS hvor webutviklere lenge har måttet lage egne stilsett og hacks bare for at en side som vises helt fint i "standards compliant" nettlesere som Opera og Firefox også kunne benyttes i forbindelse med IE. Jeg kan skrive under på at dette har vært en stor kilde til frustrasjon i mange år nå. IE7 har en langt bedre støtte for CSS og andre standarder (eks. XML), men den er langt fra god nok.

Det er altså ikke uten grunn at du får beskjed både på Facebook, i nettbanken og andre steder om at du bør oppdatere til IE7. Utviklingen på web har rett og slett lagt IE6 på skrothaugen for lenge siden.

Jeg har en gammel PC stående som kjører Windows 2000. IE7 finnes ikke til W2K, slik at jeg er tvunget til å ha IE6 SP1 intallert. Hver gang jeg må bruke denne nettleseren, så sitter jeg nesten med hjertet i halsen. Jeg åpner heller ikke IE6 på denne maskinen med mindre jeg må (takk og pris for Opera og Firefox).

Mitt råd til deg er derfor: Bruk alltid siste versjon av den programvaren du har installert. Spesielt gjelder dette programvare som tar vare på, og som er viktig for, systemet ditt. Ingen bør fortsette å bruke IE6 i dag med mindre de absolutt må. Oppdater omgående - og sørg for at maskinen din er fri for malware før oppdateringen gjennomføres. Det kan oppstå problemer dersom maskinen allerede er infisert.

Endret av javac
Skrevet

Joda, en skal følge oppdateringene som kommer. Det er mange sikkerhetshull i Windows. Men når oppdateringene skaper trøbbel med pc'en, så er det ikke like fristende å gjøre det. Selv om en egentlig vet at en burde.

Pc'en min ble trøblete etter oppdateringen fra IE 6 til IE 7.

Så det hender jeg angrer..... veldig.

Skrevet

Jeg har innstallert ffox i dag. Skal oppgradere tie7,må bare få brent bildene mine først. Jeg mistet alt sist så.

Takk for mange gode råd. :o)

Skrevet

Jeg skulle oppgradere til ie7 nå,men kunne ikke gjøre det da jeg fikk feilmelding om at programvarespråk og maskinspråk var forskjellig. Hvordan løse det?

Skrevet (endret)

:klø: Jeg regner med du vil ha norsk utgave av IE ?

I såfall har du ikke så mange andre valg.

Ehhmm, i senilitetens navn...... har du sjekka om du trenger noen nedlastinger fra Windows update , før du prøver på å installere IE 7?

Endret av Qha
Gjest Nedfall
Skrevet (endret)
http://www.microsoft.com/downloads/details...no#Requirements

Finner bare denne jo. Den funker ikke.. Huff..skulle ønske jeg var et datageni :-)

Hvor finner jeg andre versjoner?

Trenger du engelsk IE ? Da velger du det i "Endre språk" (i det gule feltet).

..du trenger muligens også service pack 2 (ett av kravene, er at du har den før du får lov å legge inn IE7). Titt her.

Endret av Nedfall
Skrevet

Jeg sjekka på maskina og har servicepk 2. Makinen oppdaterer automatisk. Eneste jeg ikke har oppdatert er ie7.

Skal prøve eng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...