Gå til innhold

Du som får utbetalt 1,5 lønn i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet i ny jobb innen bank, og tariffavtalen gir oss 1,5 lønn i desember.

Dere andre som har dette; trekker arbeidsgiveren din likevel bare halv skatt på desemberlønna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trekker halv skatt på 1,0 lønn og full skatt på 0,5 lønn. Ellers ville du fått baksmell på skatten som du måtte dekke neste år ;-).

Skrevet
De trekker halv skatt på 1,0 lønn og full skatt på 0,5 lønn. Ellers ville du fått baksmell på skatten som du måtte dekke neste år ;-).

Mm, det var derfor jeg lurte. Takk for svar!

Gjest bankansatt
Skrevet

Sikker på det? Hvor har du det ifra?

Sjekket nemlig min lønnslipp fra desember 2006. Nå er den faktisk ganske uoversiktlig, men etter det jeg får regnet meg frem til, så har de trukket halv skatt på 1.5 månedslønn.

Skrevet
Sikker på det? Hvor har du det ifra?

Jeg jobbet i bank i mange år, og hadde bl.a. ansvar for lønn ;)

Skrevet

Dersom man slutter midt i et år, får man da utbetalt andel av den ekstra 0,5 som egentlig er lønn som er "holdt tilbake"?

Skrevet
Dersom man slutter midt i et år, får man da utbetalt andel av den ekstra 0,5 som egentlig er lønn som er "holdt tilbake"?

Nei, det er nettopp det de bankansatte mener er så urettferdig. "Julegratiale" er nemlig trukket fra lønnen ellers i året som du sier - men slutter man før så mister man det.

Skrevet

..og starter man før 1.desember så får man det, selv om man ikke har jobbet hele året...

Hos oss trekkes halv skatt av hele desemberlønna - så en stor utbetaling, og så må man bare ta høyde for det i forhold til skatteoppgjøret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...