Gå til innhold

Har du reist med Hurtigruten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vanja

Jeg og samboeren har vurdert å reise med Hurtigruten, og vil derfor gjerne høre om andres erfaringer. Bør vi satse på hele den 11 dagers rundreisen (Bergen-Kirkenes-Bergen), eller blir dette for lang tid ombord? Dersom vi bare skal følge med på deler av turen, hvilken strekning er finest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Har reist fra Tromsø til Kristiansund. Og det var KJEDELIG!!!

Vi hoppet av i Harstad og ble der et døgn. Fint med et avbrekk.

Pass for all del på at du timer det slik at du reiser med en av de nyeste hurtigrutene.

Reiste med en av de nyeste hurtigrutene fra Tromsø til Harstad. Fin båt, fin utsikt, mange amerikanske pensjonister.

Da vi dro videre fra Harstad, passa det desverre slik at vi reiste videre med en eldgammel båt. De neste par dagene var som en uendelig lang fergetur. Standarden var som ombord på en god gammel ferge...

Uflaks!! Les tabellene nøye, slik at dere unngår slike blemmer.

Var meeget fornøyd av norsk natur når vi kom frem.

Been there, done that. Frister ikke til gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si meg enig i at det betyr enormt mye HVILKEN BÅT det er....jeg tok dessverre en av de gamle båtene ifjor og var ikke klar over på forhånd hvor dårlig standarden var. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

skal man med hurtigruten så må man jobbe, ellers kjeder man seg i hjel.-

Med mindre man har en stående grunn til å være på lugaren da..... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Min mormor syntes hele kysten ble vel kjedelig. Er også veldig væravhengig...

Men jeg har tatt den ett døgn eller to, og syntes det var helt topp. Skal ta den Tromsø-Havøysund i juni, gleder meg masse!

Skal man ta den på lengre turer, så arrangerer jo båten utflukter når de har lengre stopp, eks i Trondheim og Tromsø. Eller man kan finne på noe selv.

Syntes selv det var veldig koselig å se lossing på små kaianlegg, ser litt mer av hvor viktig denne båten faktisk var (er?) for kystsamfunnet i gamle dager.

Men ville nok IKKE tatt den tur/retur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanja

Hvis vi skal ta hurtigruten, kommer vi til å ta en av de helt nye båtene. Den aller nyeste (Midnatssol) lå til kai i Oslo i forrige, og da benyttet vi anledningen til å bese oss ombord. Og den var virkelig flott! :) De gamle båtene frister ikke akkurat noe særlig.

Hadde dere maten inkludert i reisen? Det høres utrolig fristende ut med rikholdig buffet til frokost og lunch, samt 3-retters middag hver kveld.

Og hva med utfluktene - er det noen som har erfaring med noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dr Zoidberg

Hvis standaren på båten er så viktig, så anbefaler jeg Richard With, Narvik, Midnattsol eller Nordlys.

Personlig kunne jeg godt tenkt meg en tur med de gamle båtene, men så er jeg kanskje ikke så veldig interessert i luksustur - mer opplevelser. Og så hjelper det vel på å være nordlenning, da.

Tur-retur kan bli litt mye, det holder med en vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...