Ambivalent Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Da jeg var på besøk hos ei venninne i Oslo i fjor, så jeg at hun hadde en sånn genial oppvask-kost! Skaftet var hult, slik at man skulle fylle på Zalo inni der, og istedet for en vanlig kost var det en slags svamp, hvor såpa inni skaftet kom ut. Så istedet for å fylle opp vasken med oppvaskvann, kunne man bare sette på springen, og vaske eventuelt et fat eller et glass med denne kosten. Siden det kom såpe ut gjennom svampen. Uff, kronglete forklaring, men noen som vet hvor man får tak i en slik kost i Trondheim? Tror venninna mi sa hun kjøpte den på Steen og Strøm i Oslo eller noe.
Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Da jeg var på besøk hos ei venninne i Oslo i fjor, så jeg at hun hadde en sånn genial oppvask-kost! Skaftet var hult, slik at man skulle fylle på Zalo inni der, og istedet for en vanlig kost var det en slags svamp, hvor såpa inni skaftet kom ut. Så istedet for å fylle opp vasken med oppvaskvann, kunne man bare sette på springen, og vaske eventuelt et fat eller et glass med denne kosten. Siden det kom såpe ut gjennom svampen. Uff, kronglete forklaring, men noen som vet hvor man får tak i en slik kost i Trondheim? Tror venninna mi sa hun kjøpte den på Steen og Strøm i Oslo eller noe. Eg har ein slik kost som eg liker kjempegodt. Dette er berre kost, ikkje svamp. Meiner eg kjøpte den på Tilbords, men trur dei sel den andre stadar også. Min kosta 159,- Stilig er den også, med svart skaft og gjennomsiktig beholder. Kan anbefales.
Grissini Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Du får kjøpt de til en billig penge på ebay. De er praktisk til småoppvask av det som ikke går i oppvaskemaskinen, men jeg syntes man bruker altfor mye oppvaskmiddel til at jeg bruker den på hele oppvasken.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 vet svigermor pleier å kjøpe den i sverige.
Gjest s.n Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 I og med at det siver oppvaskmiddel ut hele tiden brukes det vanvittige mengder! Dessuten er de vanskelige å skrubbe hardt med (blir glatt pga såpen og svampen er for myk). Ikke å anbefale - og hvertfall ikke for 160 kroner!!!
Ambivalent Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2007 Takk for svar, skal sjekke på tilbords. Hadde jo bare tenkt å bruke den til fat det har vært brødskiver på, drikkeglass og lignende. Slik at det ikke hoper seg så mye opp hos oss som ikke har oppvaskmaskin. Hadde kanskje ikke tenkt å skrubbe kasseroller med den.
Crash Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Man får samme effekt av å klippe en 1,5-litersflaske i to ganske høyt oppe, ha oppi vann og zalo, og la oppvaskkosten stå oppi. Men det er ikke like stilig, da
Gjest Pet Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for svar, skal sjekke på tilbords. Hadde jo bare tenkt å bruke den til fat det har vært brødskiver på Man tenger da ikke å bruke oppvaskmiddel til det?
Apple- Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Oi, dette bragte fram minner fra da jeg fortsatt bodde hjemme! Det er noen år siden... Min far hadde med seg en sånn hjem fra Statene en gang! Du skal ikke fylle ren såpe på den, da blir det som noen lengre opp sier veldig glatt, og du bruker masse såpe. Vi brukte å fylle såpe og vann opp, ca. forhold på 1:10 (?), det holdt i massevis. Du kan bruke den til det meste så lenge du får skrubbet av det som er på oppvasken, det blir jo rent. *mimre*
Catzy Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Kjøpte vår i en vanlig dagligvarebutikk i Oslo. Tror det var Ultra eller Centra, ikke Rimi. Jeg liker ikke å bruke den noe særlig, fordi den lekker såpe og er litt klønete å bruke. Liker å ha et håndtak.
Apple- Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Kjøpte vår i en vanlig dagligvarebutikk i Oslo. Tror det var Ultra eller Centra, ikke Rimi. Jeg liker ikke å bruke den noe særlig, fordi den lekker såpe og er litt klønete å bruke. Liker å ha et håndtak. Det er vel meningen at den skal "lekke" såpe..? :klø: Vår hadde håndtak, det er jo der man fyller i såpevann.
Catzy Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Den lekker såpe når den står rett opp og ned. Men det demrer for meg at vi bruker den feil. Jeg har bare fylt på med ren Zalo, trodde det var det man skal gjøre. Og så har jeg endt opp med Zalo rundt omkring på oppvaskbenken. Før prøvekjøre med såpevann i stedet. Med håndtak så mente jeg et langt håndtak. Vår såpekost har også håndtak, men det er kort, ca 5 cm. Føler at jeg har litt mer kontroll med langt håndtak.
Ambivalent Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. oktober 2007 Kjøpte den fra Clas Ohlson, funker som f. Billig var den også. Fyller på med 'litt' Zalo, og resten vann. Takk for tipset.
Lady Lovelylocks Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Kjøpte den fra Clas Ohlson, funker som f. Billig var den også. Fyller på med 'litt' Zalo, og resten vann. Takk for tipset. Jeg kjøpte denne idag, fyller med såpe og vann. Fornøyd jeg også. Endret 27. oktober 2007 av Lilla Gorilla
Apple- Skrevet 27. oktober 2007 #16 Skrevet 27. oktober 2007 Den lekker såpe når den står rett opp og ned. Men det demrer for meg at vi bruker den feil. Jeg har bare fylt på med ren Zalo, trodde det var det man skal gjøre. Og så har jeg endt opp med Zalo rundt omkring på oppvaskbenken. Før prøvekjøre med såpevann i stedet. Med håndtak så mente jeg et langt håndtak. Vår såpekost har også håndtak, men det er kort, ca 5 cm. Føler at jeg har litt mer kontroll med langt håndtak. Jeg skjønner at den lekker når den står rett opp og ned, det er jo hull i den for at såpen skal komme ut, så du har jo egentlig ikke gjort noe feil. Vi hadde vår liggende ved siden av oppvaskbenken, med svampdelen i en Tupperware (i tilfelle det lakk litt selv om den lå). 5 cm var lite, ja! Lurer på om jeg må kjøpe meg en sånn en, jeg også...
Gjest Gjest_Miamaria_* Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har denne fra OXO. Kjøpt hos Jernia i Torggata. Der har de også denne som jeg tror er kjempefin til gryter og panner! Den er neste på lista over "nyttige" ting til kjøkkenet!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2007 #18 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg hadde en slik kost men syntes den skummet for mye og det kom for mye såpe ut. Jeg kjøpte heller en elegant glassflaske med stålpumpe til å helle Zaloen på og Trend børster fra Jordan.
lillesky Skrevet 30. oktober 2007 #19 Skrevet 30. oktober 2007 Tror jeg kjøpte en på Nille, men den var ikke særlig god.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde en slik kost men syntes den skummet for mye og det kom for mye såpe ut. Jeg kjøpte heller en elegant glassflaske med stålpumpe til å helle Zaloen på og Trend børster fra Jordan. Høres ut som du hadde for mye såpe og for lite vann i. Ellers er vel ikke de billig-versjonene de beste, har vel ofte for store hull f.eks., slik at for mye såpevann slippes ut av gangen, eller de lekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå