Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 hei. er det noe som har oppskriften og kan dele den med meg? *sunn helgekos fra nå av*
Rainbow Brite Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Vet ikke oppskriften til elastica er, men her er i allefall mine kjempegode lakseburgere (evt ørret om du vil ) Kos deg, de er kjempegode!
Gjest Helen Parr Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Elastica har hvisket meg oppskriften for videre fremføring her: Ca en kilo skinnfri laksefilet 1-2 egg 2-3 spiseskjeer creme fraische Pepper og salt Vårløk eller løk etter ønske Smør til steking Laksen skjæres i stykker og alt has i foodprocessor. Burgerne stekes i passende størrelse kort tid på hver side i stekepanne, til de har fått en fin stekeskorpe. Deretter stekes de i langpanne noen minutter på middels varme. Dette hindrer, så vidt jeg har skjønt, at burgerne blir tørre. Resultatet er saftige lakseburgere som også holder seg etter et opphold i fryseren. Serveres sammen med grove burgerbrød, helst hjemmelagede, med ruccola og hvitløksmajones eller bare rømme. Også godt til salat hvis det er karbo-begrensninger som gjelder.
Gjest Helen Parr Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Vet ikke oppskriften til elastica er, men her er i allefall mine kjempegode lakseburgere (evt ørret om du vil ) Kos deg, de er kjempegode! Der kom du meg jammen i forkjøpet! Disse vil jeg også prøve.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 takk til begge to! funker det uten egg tro? (eggeallergiske unger!) jaja, da får mor i huset kose seg da. er det greit å bruk frossenlaks(tint)? tenker på tining, frysing omatt att og ommatatt... eller må jeg kjøpe fersk laks? grove ham.brød ja, finner kanskje det her på forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå