Catanova Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har to katter. Først brukte jeg bare en vanlig sandkasse uten tak, men på grunn av forferdelig lukt som spredde seg i leiligheten så kjøpte jeg sandkasse med tak. I starten var jeg veldig fornøyd, men nå en uke senere, har det begynt å bli forferdelig lukt hver gang de driter. Jeg er flink til å fjerne bæsj og tiss, gjør det annen hver dag. Allikevel lukter det...bæsj når jeg kommer inn i leiligheten. Det skal sies at sandkassen står i gangen vår (gangen er ganske stor). Hva kan jeg gjøre for at lukta skal bli mindre? Jeg bruker sand fra dyrebutikken (EverClean). Nå har jeg prøvd å kjøpe dyrefor fra dagligvarebutikken, så jeg lurer på om det kan forsterke lukten? Jeg vet hvert fall at den ene katten min fiser forferdelig av det foret der ;P Så jeg skal begynne å gå over til kattefor fra dyrebutikken igjen. Men uff.. den lukta!!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Tror nok du skal gi for fra dyrebutikk. Mine spiser nesten kun tørrfor fra veterinær og det lukter ikke i det hele tatt. Med forrige katta derimot som spiste mye våtfor fra whiskas lukta det forferdelig
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Min katt får kun for kjøpt i dyrebutikk, men det stinker helt forj*vlig likevel.
Gjest Reven Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror jeg ville ha tømt sandkassa daglig, uavhengig av foret.
~Mocca~ Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Det kan veldig gjerne tenkes at det er foret som gjør at det lukter.. Vil absolutt ikke anbefale for i fra dagligvarebutikk.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Enig med de andre her om at dyrere for ofte er bedre. Bruker selv Royal Canine fra dyrebutikken. I tillegg tømmer jeg kassen for bæsj hver dag, og gjerne flere ganger om dagen hvis jeg hører at en av dem går på do (da fjerner jeg det liksågodt med en gang) ....Og så tror jeg man må akseptere litt lukt til en viss grad hvis man skal ha innekatter. Bæsj lukter rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå