Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av den andre epilatortråden.

Begynte å bruke epilator for en måned siden, og trodde jeg skulle være hårfri et par uker... Men hårene kommer jo tilbake omtrent like fort som med barbering. Trodde litt av poenget var at man ikke skulle behøve å gjøre det som ofte? :klø:

Vil gjerne høre andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet

Kan det være andre hårrøtter som hårene kommer fra? Noen ganger trenger man flere behandlinger for å ta alle hårsekkene. Jeg er utdannet hudpleier, og om hudpleieren din har gjort det som hun skal så skal hårrøttene drepes. Man kan epilere feil.

Skrevet
Kan det være andre hårrøtter som hårene kommer fra? Noen ganger trenger man flere behandlinger for å ta alle hårsekkene. Jeg er utdannet hudpleier, og om hudpleieren din har gjort det som hun skal så skal hårrøttene drepes. Man kan epilere feil.

Hvordan epilerer man feil? Jeg har riktignok ikke prøvd å epilere selv, men klarer ikke helt å forstå at man kan gjøre det feil. :sjenert:

Skrevet

Du snakker vel ikke om epilering, men om laserbehandling eller noe liknende?

Men samme prinsipp gjelder jo for epilering også.. Man tar ikke alle hårene hver gang, noen vil vokse opp i mellom epileringen.

Men ellers så vil jeg si at jeg er hårløs i en ukes tid. Men jeg ser ikke ut som en yeti etter to uker heller.. Jeg epilerer som regel hver uke, noe oftere om sommeren.

Gjest lissi32
Skrevet

Når man epilerer bruker man strøm. Om man setter på strømmen før eller etter nålen er på plass, og det er i rota, så kan man rive ut håret uten å ødelegge rota.

Da vil håret vokse ut igjen. Man MÅ drepe hårrøttene for at disse ikke skal komme tilbake. Man har veldig mange hårsekker, også ved siden av hverandre, så det kan være at du får håret tilbake pga det.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Vil bare presisere at jeg snakker om Braun Silkepil, altså hjemmeepilering. Strøm og nåler?

Gjest lissi32
Skrevet

Ååå er det den du snakker om??

Epilering er en sammenfattende betegnelse af permanent fjernelse af hår, hvor man også fjerner hårsækkene fra huden.

Jeg beklager, trodde du mente denne type epilering.

Da er jeg nok redd at den kanskje ikke virker så godt som den burde, og du får prøve litt til. Er det leggene må du nok gjøre det et par mnd for å få vekk alt.

Gjest lissi32
Skrevet
Du snakker vel ikke om epilering, men om laserbehandling eller noe liknende?

Men samme prinsipp gjelder jo for epilering også.. Man tar ikke alle hårene hver gang, noen vil vokse opp i mellom epileringen.

Men ellers så vil jeg si at jeg er hårløs i en ukes tid. Men jeg ser ikke ut som en yeti etter to uker heller.. Jeg epilerer som regel hver uke, noe oftere om sommeren.

Nei mener ikke laser. Mener nål og strøm, også kalt epilering.

Skrevet

Da forstår jeg! :)

Tusen takk for svar, da er det bare å prøve videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...