LadyBug Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 jeg har en kusine som ikke tåler mel og sukker.. hun har candida.. er det noe jeg kan lage uten mel-produkter og sukker?
Atmi Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 Kan du ikke erstatte sukker med vaniljesukker? Da er det jo mye du kan lage. Men jeg vet ikke om det går da, bare en tanke som slo meg. Ellers - hva med en frukt dessert? Masse gode frukter, melon og annet namme nam - og kan hun ha vaniljesukker kan du jo ha krem til også. Ellers så er det vel i forhold til candida at det er hvetemel de ikke skal ha. Der finnes jo hvitt glutenfritt mel, det kan du nok bruke. Og det er godt lage eks vafler og pannekaker av. Kakebunner osv blir også fine. Men så er det dette sukker greiene da. Finne noe annet å søte med...
koldbruna Skrevet 7. april 2003 #3 Skrevet 7. april 2003 Dia sukker..men husker ikke hva det heter i farten! koldbruna
Englepusen Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Med frukt kan du lage masse godt uten å bruke mel og det finnes jo erstatninger for sukker å få kjøpt. Tåler hun fruktose da? http://www.frukt.no/oppskrifter/soke.cfm Her finner du sikkert noe godt du kan lage!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå