Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har en epilator som kan anbefales? Jeg har fått det for meg at Brauns Silk epil er bra. Stemmer dette?

Jeg er lei av barbering, og tenkte jeg skulle prøve noe nytt.

Endret av Grønt blad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den - tror den er best ja :)

Skrevet

Jepp, jeg har brukt den i flere år nå og er veldig fornøyd:) Men det gjør litt vondt i begynnelsen da... Og når du ikke har gjort det på en stund.. :forvirret:

Skrevet

Til dere som epilerer: er det som å nappe øyenbryn? Tenker ikke på smerten, men på hvor fort det gror ut igjen. Jeg må nappe litt hver dag... det kommer ut nye hår hele tiden, i helt ulik hastighet.... er det sånn på beina også? Da er det jo i tilfelle ikke spesielt effektivt eller praktisk å epilere....?

Skrevet

Jeg har Silk Epil Xelle og er veldig fornøyd med den. Det såkalte nybegynnerhodet er bare tull, da, må holde på i timevis hvis du skal fjerne noe hår med det. :ler:

Og håret kommer fort tilbake igjen, ja. Leggene epilerer jeg vel 1-2 ganger i uken, og for å holde det helt glatt må jeg dra over med høvel innimellom også. Jeg har veldig tynne hår, så epilatoren tar ikke alt. Synes likevel epilatoren er uendelig mye bedre enn høvelen, for hvis jeg skal barbere må jeg gjøre det hver eneste dag, og huden min er ikke så begeistret for det.

Skrevet
Jepp, jeg har brukt den i flere år nå og er veldig fornøyd:) Men det gjør litt vondt i begynnelsen da... Og når du ikke har gjort det på en stund.. :forvirret:

Uff. Er heldigvis forberedt på at det kommer til å gjøre fryktelig vondt i begynnelsen, men heldigvis går det (forhåpentligvis) bedre etterhvert.

Jeg har Silk Epil Xelle og er veldig fornøyd med den. Det såkalte nybegynnerhodet er bare tull, da, må holde på i timevis hvis du skal fjerne noe hår med det. :ler:

Og håret kommer fort tilbake igjen, ja. Leggene epilerer jeg vel 1-2 ganger i uken, og for å holde det helt glatt må jeg dra over med høvel innimellom også. Jeg har veldig tynne hår, så epilatoren tar ikke alt. Synes likevel epilatoren er uendelig mye bedre enn høvelen, for hvis jeg skal barbere må jeg gjøre det hver eneste dag, og huden min er ikke så begeistret for det.

Epilerer du så ofte :overrasket: Håpet jeg skulle slippe unna med maks et par ganger i måneden...

Gjest Deception
Skrevet

Hmm, nå kommer jeg på at jeg kjøpte epilator for to år siden, og betalte 800 kroner, men ikke har turt å teste den, annet enn litt på armen til sambo. :sjenert:

Skrevet
Uff. Er heldigvis forberedt på at det kommer til å gjøre fryktelig vondt i begynnelsen, men heldigvis går det (forhåpentligvis) bedre etterhvert.

Epilerer du så ofte :overrasket: Håpet jeg skulle slippe unna med maks et par ganger i måneden...

Tips. Permanent hårfjerning.Så slipper du å slåss: med den hersens hårveksten.

Skrevet

Jeg kunne sikkert klart meg med å epilere annenhver uke jeg også. Det blir ikke mer hår da enn at jeg fint kunne gått i skjørt med bare legger uten at noen andre ville se det, men jeg liker å være helt glatt på bena, derfor epilerer jeg så ofte.

Skrevet
Jeg kunne sikkert klart meg med å epilere annenhver uke jeg også. Det blir ikke mer hår da enn at jeg fint kunne gått i skjørt med bare legger uten at noen andre ville se det, men jeg liker å være helt glatt på bena, derfor epilerer jeg så ofte.

Hvis det ikke er mer, så overlever jeg nok. :)

Skrevet
Til dere som epilerer: er det som å nappe øyenbryn? Tenker ikke på smerten, men på hvor fort det gror ut igjen. Jeg må nappe litt hver dag... det kommer ut nye hår hele tiden, i helt ulik hastighet.... er det sånn på beina også? Da er det jo i tilfelle ikke spesielt effektivt eller praktisk å epilere....?

Min erfaring stemmer godt overens med dine antakelser- dessverre. Det vil si, jeg må ikke epilere hver dag, men en gang i uka synes jeg er nødvendig. Da har det allerede grodd ut en del... (Og jeg har ikke spesielt voldsom hårvekst.)

En annen ulempe er at leggene ikke blir glatte. Synes liksom man kjenner småhår hele veien. Dessuten tar det mye lenger tid enn å barbere!

Jeg er altså ikke så veldig fornøyd. Det eneste positive jeg kan komme på er at hårene blir tynnere og ikke så piggete. (Og så er det forsåvidt praktisk å fjerne hår en gang i uka istedenfor annenhver dag, selv om det tar lang tid.)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Hvordan får dere et bra resultat da? Selv ender jeg bare opp med såre, nuppete legger og inngrodde hår. Leggene mine ser ikke ut i måneskinn nå om dagen da de er fulle av arr etter fjerning av inngrodde hår. :sur:

Endret av Mea Culpa
Skrevet
Hvordan får dere et bra resultat da? Selv ender jeg bare opp med såre, nuppete legger og inngrodde hår. Leggene mine ser ikke ut i måneskinn nå om dagen da de er fulle av arr etter fjerning av inngrodde hår. :sur:

Jeg peeler beina før jeg epilerer. Er ikke plaget med nupper og inngrodde hår.

Jeg foretrekker epilator fremfor barbering. Ok, det blir ikke helt glatt, men hvis man barberer seg, får man stikke-hår etter to dager, og det hater jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...