jannamor Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 hei Jeg er utdannet sanger fra København og dramapedagog for småbarn. 0-6 år. jobbet som dagmamma tidligere og jobbet i barnehage og nå på SFO. Vurderer og starte som dagmamma igjen. Med fokus på musikk og læring gjennom lek, mye drama, masse kreativitet og god naturlig sosialisering. (dette er i tråd med min utdanning.) Jeg bor i Trondheim og vil da også jobbe der. Foreldre holder bleier og en matpakke og evt litt hvis vi skal på tur Har også sterkt vurdert og drive med dette på kveldstid og i helger også. Mine spørsmål er.. hvor mye kan jeg ta betalt?? Hvor mye ville dere som mammaer betalt? Er det noe marked for dette? Hva synes dere om ideen? takk for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tror i hvert fall det kan være marked for dette. Da jeg var liten hadde mammaen til en jeg senere gikk i barnehage med musikkbarnehage, og såvidt jeg vet gikk det rundt Du bør ta såpass betalt at du får en skikkelig timelønn (utfra satser for selvstendig næringsdrivende, går ut fra at du skal drive hvitt, ta også hensyn til tid brukt til planlegging, utgifter o.l) når du har god dekning.
jannamor Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tror i hvert fall det kan være marked for dette. Da jeg var liten hadde mammaen til en jeg senere gikk i barnehage med musikkbarnehage, og såvidt jeg vet gikk det rundt Du bør ta såpass betalt at du får en skikkelig timelønn (utfra satser for selvstendig næringsdrivende, går ut fra at du skal drive hvitt, ta også hensyn til tid brukt til planlegging, utgifter o.l) når du har god dekning. hm det kan fort bli dyrt det. det er liksom det jeg synes er vanskelig. gir jeg en sangtime feks tar jeg 250-300 kr timen (dette er jo da inkludert planlegging og forberedelser, men ikke utgifter )og det ligger rundt der når jeg tar prosjekter og babysangtimer også. men det kan jeg jo aldri ta i en barnehage. derfor jeg synes dette er vanskelig.... skal selvfølgelig drive hvitt ja
Gjest Apple- i.i Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Men hvis du skal drive hvitt får du vel støtte fra staten? Jeg syns du skal ta kontakt med kommunen der du bor og be om råd. De har jo gjort dette "tusen ganger" før (eneste forskjellen er jo ditt fokus på musikk osv.). Hvis jeg skulle velge mellom en vanlig dagmamma og en musikkskoledagmamma (nytt ord ) hvor begge ellers var stort sett like, ville jeg helt klart valgt musikkskoledagmammaen! Du kan jo også vurdere familiebarnehage?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Men hvis du skal drive hvitt får du vel støtte fra staten? Jeg syns du skal ta kontakt med kommunen der du bor og be om råd. De har jo gjort dette "tusen ganger" før (eneste forskjellen er jo ditt fokus på musikk osv.). Hvis jeg skulle velge mellom en vanlig dagmamma og en musikkskoledagmamma (nytt ord ) hvor begge ellers var stort sett like, ville jeg helt klart valgt musikkskoledagmammaen! Du kan jo også vurdere familiebarnehage? Enig i dette. Og med pedagogisk bakgrunn stiller jo trådstarter sterkt, både for støtte og godkjenning, og med "kvalitetssikring".
Gjest ThirtySomething_ii Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Synes det er supert at du ønsker å bruke utdannelsen din. Jeg er utdannet pedagog, selv om jeg ikke jobber i bhg lenger. Hva med å lage et slags "kurs" som du kan tilby barnehager/sfo/småskolen isteden. Grunnen til at jeg sier det, er fordi da har du muligheten til å både tjene bedre, og ha en mer fleksibel hverdag. Kanskje til og med mindre jobb for mer penger. Og du følger da sikkert skoleferien. Ta kontakt med private barnehagers organisasjon i Trondheim, kommunen, kulturskolen osv. Det er faktisk mangel på gode pedagoger innenfor ditt felt. Beklager at jeg ble litt overivrig her.. tente bare så veldig på prosjektet.
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2007 Synes det er supert at du ønsker å bruke utdannelsen din. Jeg er utdannet pedagog, selv om jeg ikke jobber i bhg lenger. Hva med å lage et slags "kurs" som du kan tilby barnehager/sfo/småskolen isteden. Grunnen til at jeg sier det, er fordi da har du muligheten til å både tjene bedre, og ha en mer fleksibel hverdag. Kanskje til og med mindre jobb for mer penger. Og du følger da sikkert skoleferien. Ta kontakt med private barnehagers organisasjon i Trondheim, kommunen, kulturskolen osv. Det er faktisk mangel på gode pedagoger innenfor ditt felt. Beklager at jeg ble litt overivrig her.. tente bare så veldig på prosjektet. tusen takk for svar. helt fantastisk. har liksom alltid trenkt at man trenger så mye erfaring for å holde kurs og sånn. og det å begynne med å opparbeide seg et marked, virker ganske vanskelig. men definitivt kjempeinteressant. Jeg er jo ikke utdannet pedagog heller men har eksamen i dramapedagogikk for barn musikkpedagogikk for barn og sånne emner. så mer spesped innen estetiske fag da. hehe det hørtes egentlig ganske flott ut. men føler kanskje at det ikke er nok??? synes det er kjempegøy at du svarer. vil så gjerne drive med det jeg kan og brenner for uten å tjene så dårlig som jeg gjør nå skal ta kontakt med de foressten
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2007 Men hvis du skal drive hvitt får du vel støtte fra staten? Jeg syns du skal ta kontakt med kommunen der du bor og be om råd. De har jo gjort dette "tusen ganger" før (eneste forskjellen er jo ditt fokus på musikk osv.). Hvis jeg skulle velge mellom en vanlig dagmamma og en musikkskoledagmamma (nytt ord ) hvor begge ellers var stort sett like, ville jeg helt klart valgt musikkskoledagmammaen! Du kan jo også vurdere familiebarnehage? tenker også på familiebarnehage ja. har selv jobbet i det og har kjempegod erfaring med det. der er det dessuten gode støtteordninger (har jeg hørt) ikke at jeg personlig har sjekket dette. skal høre med kommunen ja. så fint at du ville valgt musikkalternativet.
Gjest ThirtySomething_ii Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 tusen takk for svar. helt fantastisk. har liksom alltid trenkt at man trenger så mye erfaring for å holde kurs og sånn. og det å begynne med å opparbeide seg et marked, virker ganske vanskelig. men definitivt kjempeinteressant. Jeg er jo ikke utdannet pedagog heller men har eksamen i dramapedagogikk for barn musikkpedagogikk for barn og sånne emner. så mer spesped innen estetiske fag da. hehe det hørtes egentlig ganske flott ut. men føler kanskje at det ikke er nok??? synes det er kjempegøy at du svarer. vil så gjerne drive med det jeg kan og brenner for uten å tjene så dårlig som jeg gjør nå skal ta kontakt med de foressten Jeg tror vel kanskje ikke at du trenger å være pedagog for å holde slike kurs. Det viktigste er at du har en tanke bak hva du har lyst til å tilby, samt at du kan tilpasse opplegg til de som vil bruke deg. I tillegg til masse engasjement, selvfølgelig! Lån f.eks en gruppe barn, og ha et opplegg for dem som du filmer. Da kan du konkret vise hvem du er, og noe av det du står for. Har du ikke en barnegruppe så kan du spørre i en barnehage om du kan "låne" en barnegruppe og et rom, 3-4 ukedager fremover gratis, mot å få lov til å videofilme. (Fikk en forespørsel om det en gang jeg jobbet i bhg. Så lenge foreldrene sier at det er ok, så går det nok fint. ) Videokamera kan man få låne i kommunen, som regel. Så gøy at du synes ideen min var fin. Masse lykke til
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror vel kanskje ikke at du trenger å være pedagog for å holde slike kurs. Det viktigste er at du har en tanke bak hva du har lyst til å tilby, samt at du kan tilpasse opplegg til de som vil bruke deg. I tillegg til masse engasjement, selvfølgelig! Lån f.eks en gruppe barn, og ha et opplegg for dem som du filmer. Da kan du konkret vise hvem du er, og noe av det du står for. Har du ikke en barnegruppe så kan du spørre i en barnehage om du kan "låne" en barnegruppe og et rom, 3-4 ukedager fremover gratis, mot å få lov til å videofilme. (Fikk en forespørsel om det en gang jeg jobbet i bhg. Så lenge foreldrene sier at det er ok, så går det nok fint. ) Videokamera kan man få låne i kommunen, som regel. Så gøy at du synes ideen min var fin. Masse lykke til Det har jeg faktisk gjort. :D hadde et pedagogisk program som fikk godkjenning av foreldrene. jeg lagde ordentlige planer og dokumenterte med logg og bilder da. skulle nok filma man vanskelig som eneste voksne i hvertfall tenkte jeg ikke på det. foreldrene til disse barna hsr bedt meg flere ganger om å gjøre dette mere. jeg synes jo det er helt fantastisk. hm kanskje jeg skal gjøre det igjen da og filme denne gangen ja er veldig godt med råd. man ser seg liksom litt blind på sin egen situasjon
Gjest Gjest_ThirtySomething_* Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Du er jo skikkelig godt i gang allerede, da! Så bra!! Stå på, jeg er sikker på at det er masse etterspørsel etter det du kan tilby. Men nå må jeg komme meg hjem fra jobben. Fredag og greier. GOD HELG!!
jannamor Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2007 jo takk takk. god helg du å. vil gjerne ha flere synspunkter på ts min her da?? noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå