Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Vi har en vedovn på stua. Noe sånt vet dere, på en "stolpe" midt i rommet: SeBildet På forsida er jo ovnen, men på sidene og bak, vil vi gjerne henge opp bilder, kanskje en hylle og noen vegg-lysestaker. Hvilke slags redskaper skal vi bruke da, og hvor får man kjøpt sånt?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Om jeg forstår deg riktig så vil du henge opp ting på pipen? I så fall går jeg ut i fra at den er av mur og da trenger du bor og skruer tilpasset dette. Om det er "lurt" å henge opp ting der er vel en annen sak....
Ugla Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Du må nok ha spesialbor og skruer (husker ikke hva de heter, men i en byggevareforretning vet de nok hva du mener) for mur. Men husk: dersom muren er malt, kan det falle av biter av malingen og muren når du borer. Da får du noen stygge "sår" i muren, rundt skruen/kroken. Hvor "lurt" det er, kommer vel an på hva man skal henge der. Man ser jo at noen har kobber- eller smijerns-ting hengende ved peisen..
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har brukt vanlig oppheng for murvegger. Sånne hvite kroker av plast med 2-3 små spikere i som du banker i veggen. Holder til lettere ting. Tenker også litt på om man kan lage hull i pipa. Altså inn til selve pipeløpet.
Ugla Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Tenker også litt på om man kan lage hull i pipa. Altså inn til selve pipeløpet. Tror du har litt "å gå på" her. På en (vanlig) lecapipe er innvendig mål på piperøret 20 cm. Utvendig mål på lecasteinen er 50 cm, + ev puss/forblending (dvs. 15 cm inn i selve "røyk-rommet". Men self., man skal ikke bore helt dit inn.. ).
wok Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Kanskje du kan henge hvertfall bilder i en fiskesene fra lista i taket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå