Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har vært sammen med samboeren min i ti år og vi har barn sammen. For et år siden traff han tilfeldigvis exen sin på et arrangement. Han pratet en del med henne der. Dette fortalte han om til meg da han kom hjem samme kvelden. MEN han fortalte derimot ikke at de har gjenopptatt kontakten. De har lagt hverandre til på MSN og har også ringt til hverandre og sendt smser. Jeg har spurt flere ganger om han har hørt noe fra henne, og han har hele tiden svart nei. Dette fant jeg nettopp ut ikke var sant fordi jeg tilfeldigvis kom over hans telefonspesifisering. Jeg fikk sjokk når jeg så hvor mye kontakt de har hatt. Jeg så også at en kveld/natt i sommer da han dro hjemmefra i sinne fordi vi kranglet, tok han kontakt med henne etter at han hadde dratt, og utvekslet mange smser med henne. Selv sier han at det er så slitsomt å informere om hvem han har kontakt med, og at det er ikke noe mellom dem annet enn vennskap. Hva hadde dere trodd om dette?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Jeg har vært utsatt for noe av det samme, og jeg må bare si at jeg synes ikke det er greit å ha så mye kontakt med exen,- og skjule det!! Det er det med å skjule det som har gjort det vanskelig for meg å takle, jeg måtte bare forklare han at dette var noe som gikk hardt innpå meg, og at jeg ikke takla det.. I mitt tilfelle, var han ikke utro med henne,- men det var sms med litt ufint innhold, som jeg tilfeldigvis kom over.. Og nummeret hennes var lagra som min kjærestes tante.. Det er jo ikke sikkert at det er noe annet enn vennskap, men jeg hadde ikke likt hvis min samboer måtte prate men exen etter en krangel vi hadde hatt.. Jeg ville tatt det opp med han, og ikke vent for lenge heller... Jeg holdt på å bli gal av å holde dette inni meg, det gikk utover alt! Det viktigste er å stole på hverandre i et forhold, men det er ikke lett når det kommer til saker som denne.. Lykke til
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Hva hadde dere trodd om dette? Det at han lyver om det, er jo ikke akkurat et godt tegn. Så sier han at det ikke er annet enn vennskap. Nei, dahhh...hva ellers skulle det ha vært, han er da sammen med deg? Når han har kranglet med deg og stikker av - så oppsøker han eks'en sin dersom han ikke håndterer deg på egen hånd. Jeg hadde ikke tolerert at han må skjule kontakt med ex'n sin.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har også opplevd det og synes det var verst at han skjulte det. Først påsto han at det ikke hadde skjedd noe. Det tok lang tid før han fortalte at han tilfeldig hadde truffet henne på en fest. Senere kom det frem at han hadde invitert henne på lunch. Han insisterte også på at det ikke hadde skjedd noe romantisk. Hun fortsatte å ta kontakt. Det fikk jeg vite noen måneder senere. En gang vi pratet om det fikk jeg plutselig en ide om at jeg skulle teste han ut og jeg spurte: "Rotet du med henne bare på festen eller rotet dere da du inviterte henne på lunch også?" Han ble litt overrasket og ble sikkert litt usikker på hva han hadde fortalt meg noen måneder tidligere. Han forsikret meg om at det bare skjedde på festen. Altså, han hadde først sagt at et ikke hadde skjedd noe, men det hadde det! Kanskje litt sleipt av meg, men det var en måte å få fram sannheten på. Hvis han lyver er det vanskeligere å holde på den samme versjonen hvis han forteller det flere ganger. Da kan han gjennomskues. Bare et tips. Det er ikke bra for forholdet når tilliten får en knekk. Tror han må bryte kontakten med denne kvinnen hvis dere skal få et godt forhold. Håper det ordner seg for dere. *Klem*
Gjest *Snart medlem* Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 I utgangspunktet ville jeg sagt at det høres ut som han har noe å skjule hvis han ikke kunne innrømme at de har hatt kontakt - særlig når du har spurt direkte. Men nå vet jeg også at det finnes forhold der det å fortelle at man har kontakt med eksen skaper store problemer og krangel. Kanskje han enten har inntrykk av at du ville lage trøbbel hvis du hørte om det, eller at han har dårlige erfaringer med sjalu damer fra tidligere tider?
Jet Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, du skal ikke se bort ifra at han har latt være å informere deg om denne kontakten fordi han vil unngå konflikter med deg. Det er mange som overhodet ikke takler at man har kontakt med eksen, selv om det kun er snakk om vennskap, kanskje han rett og slett ikke orket en konfrontasjon over et vennskap. Og, han la ikke skul på at han hadde møtt henne og pratet med henne på arrangementet. Dette er jo snakk om en eks fra over ti år tilbake i tid, og har de ikke hatt kontakt på hele denne tiden er vel ikke det automatisk å anse som noen trussel.
FrizzleSizzle Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Huff...jeg må slutte å lese Samliv og relasjoner, det er så mye drit her ang skjult kontakt med ekser at jeg blir helt i dårlig humør. Utover det skal jeg ikke gi noen råd, synes de andres svar ser fornuftige ut.
Gjest milkyway Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 eksen min syntes også det var "slitsomt" når jeg spurte om han hadde kontakt med ditten og med datten. Viste seg at han tømte seg i dem titt og ofte. Jeg sier ikke at det er det som skjer i DIN situasjon, men vær forsiktig. Det er helt jævlig å gi hele seg selv til noen som ser på deg som "en av dem". Bli forbanna, FORLANG at han skal fortelle nøyaktig hva han driver med, og si det er like jævlig slitsomt for deg å gå rundt og være usikker, som at han må fortelle hva han driver med. Håper det bare er så enkelt som at han er konflinktsky.
Siam Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Min (eks-)mann har akkurat forlatt sine to små barn og meg pga en eks, så jeg råder deg til å få alle kort på bordet. Han har tydeligvis noe snusk på gang.
Gjest Scwarze Katze Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Det er jo litt rart at han ringer eks'en når dere har kranglet. Men ut over det synes ikke man trenger å legge noe i det. Jeg "fant" også min eks igjen etter 12 år. Han var forbanna på meg i mange år etter at jeg gjorde det slutt (falt pladask for han som nå er min ektemann). Jeg var veldig lei meg fordi jeg mistet en god venn. Etter mange år tok vi opp kontakten igjen, og vi treffes og mailes av og til. Vi var sammen i mange år av mitt ungdomsliv og jeg synes det er deilig å snakke med en (mann) som kjenner meg og min familie såpass godt at man ikke bestandig trenger å forklare ting. Vi var nære venner i tillegg til kjærester, og jeg kjenner at jeg har behov for vennskapet hans uten at det ligger sex eller romantikk bak. Ingen kan si meg sannheten bedre enn ham, og jeg har fått mange gode innspill og oppstrammere fra ham. Så det kan være bare vennskap, tross alt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er i den situasjonen at jeg skjuler for min samboer at jeg har en del kontakt med eksen min. Dette fordi han er så sinnsykt sjalu, og vi har hatt krangler om dette tidligere. Nå er det absolutt ingenting som foregår mellom meg og eksen. Han er en av mine beste venner og jeg kunne aldri tenkt meg å kutte han ut. Vi gikk hver til vårt som gode venner, og er det fremdeles. Samboeren har alltid blitt sur når han har fått vite at jeg har vært med eksen, så nå har jeg rett og slett sluttet å fortelle han det kun av den grunnen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå