Gjest anonym i dag Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 Vi har hatt en diskusjon, som førte til at h*nble sur på meg...jeg skjønner ikke helt hvorfor personen ble sur, men jeg er sint pga den spydige tonen til vedkommende. Jeg prøvde å ringe, men fikk da beskjed om at vedkommende ikke ville snakke nå, og la så på røret. Jeg skulle gjerne likt og visst hvordan det er mulig å bli så sur pga noe jeg ikke skjønner at det går an å bli sur for. Men når personen ikke gidder prate om det, hva da ? Skal jeg la det gå ei stund og se om personen tar kontakt ? Jeg blir stressa av dette her, liker ikke å krangle. Men samtidig er jeg mektig irritert over måten vedkommende snakket til meg på. Jeg får jo ikke gjort noe når h*n ikke vil prate om det på telefonen. Skal jeg sende en sms og si at h*n får ta kontakt når h*n er ferdig med å være sur ? Jeg har også et behov for å få sagt hva jeg mener om saken og at jeg ikke syns noe om måten h*n snakket til meg på.. Eller skal jeg bare vente og se om h*n tar kontakt ? Hva om det ikke skjer ? Vi bor ganske langt unna hverandre. Og tro meg, dette er bare en bagatell....
waco Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 Og tro meg, dette er bare en bagatell.... Vel, kan noen forklare meg hvorfor anonym idag fortsetter på denne tankerekken som uansett ikke kommer frem til noe godt for en bagatell? Først nå forstår jeg hvor bekymringsfullt det må være å være jente... W
Atmi Skrevet 7. april 2003 #3 Skrevet 7. april 2003 Kjempe irriterende når folk gjør slikt. Jeg ville prøvd å bare overse det og ikke ta mer kontakt inntill han valgte å gjøre det. Og gjør han det ikke så er det hans tap. Virker litt drastisk det da, og ikke er det lett heller. Men jeg tror det er viktig å sette grenser og sette oss selv i respekt. Det er jo utrolig vanskelig når folk nekter å kommunisere, dessuten tar det så utrolig mye energi Lykke til da uansett hvordan du takler det (håper du klarer og være kjempesta, det tror jeg er best løsning)
Usikker Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Jeg har dessverre opplevd dette fra en person som stod meg nær. Vedkommende sa bestandig "du vet sjøl hvorfor" ........... jeg visste ikke hvorfor - og fikk ALDRI et ordentlig svar. Dette gjorde meg utrygg på vedkommende - og jeg turte nesten ikke si noe til denne personen i frykt for å såre/at vedkommende skulle misforstå ......... med den følge at vedkommende ble sur! Vondt .......... ekkel følelse! Har egentlig ikke noe godt råd jeg - men ikke gi deg. Prøv å få til en samtale. Det er hvertfall ikke din feil at vedkommende ikke vil snakke med deg. Lykke til!
Gjest sexysadie Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Hva med å sende en SMS hvor du spør om hva d egentlig er som feiler ham???
Gjest Kinga Skrevet 7. april 2003 #6 Skrevet 7. april 2003 Gi f i hele saken og ta opp igjen h*ns reaksjon når gemyttene har roet seg. Hos dere begge. Vibeke
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #7 Skrevet 7. april 2003 Jeg synes du skal "bite i det sure eplet" og ta initiativ til kontakt igjen jeg...Da har ihvertfall ikke du noe uoppgjort. Kanskje den andre også har misforstått deg.. Jeg for min del håper at ingen jeg har noe "usnakket" med ringer meg om de har hemmelig tlf.nr...Det hender jeg bare legger på røret da.
Gjest anonym i dag Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 Etter 5 timer skreiv jeg en melding som sa at h*n får ta kontakt når h*n ikke er sur på meg mer... Fikk ikke noe svar...... Ikke så mye som et lite "Ja" engang...:o
Gjest Mel Skrevet 7. april 2003 #10 Skrevet 7. april 2003 Jeg hadde latt være å ta kontakt i det hele tatt. Ingen vits i å sende en sms og informere ham om at han kan ta kontakt senere - det vet han jo. Ved å ta kontakt lar du motsatt part "vinne" - og ifølge deg er det jo denne som oppfører seg som en tulling. Ha is i magen!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #11 Skrevet 8. april 2003 Om en person bruker (langvarig)taushet som "straff" så tror jeg nok jeg ville tenkt meg litt om...I det minste burde vedkommende ha tatt skikkelig farvel, om h*n er så forbanna at h*n ikke ønsker mere kontakt.
Julie Skrevet 8. april 2003 #12 Skrevet 8. april 2003 Hmm...høres ut som denne personen reagerer litt barnslig spør du meg. Spes. i og med at du ikke skjønner hvorfor vedkommede er sur på deg. La det gå litt tid, forhåpentligvis tar h*n kontakt når h*n får tenkt seg litt om.
Tusenfryd Skrevet 8. april 2003 #13 Skrevet 8. april 2003 Jeg har en eksvenninne som tok den der på meg. Og sånt gidder jeg ikke. Jeg fortalte at jeg godt kunne be om unnskyldning, men den ville være lite verd når jeg ikke visste hva galt jeg hadde gjort. Og stadig lasset det på seg mer og mer - og tilslutt kunne vi ikke snakke sammen. For jeg var så masete. Forid jeg ville vite hva jeg hadde sagt eller gjort som var så galt. Deres sak, tenker jeg da - og både saken og jenta er ute av mitt liv. Trist, men livet er for kort til sånt dill. Waco - vær så snill - har du ikke noe fornuftig å holde på med, kan du ikke bare la vær...
Skusla Skrevet 8. april 2003 #14 Skrevet 8. april 2003 Opplevde det samme for en stund tilbake siden.. En person ble skikkelig sint på meg helt uten grunn og brøt all kontakt. Det var vondt der og da, å i noen dager etterpå... Men det er H*N som taper på det. Om personen viser en så barnslig oppførsel, ikke er interessert i å prate ut, ta telefonen eller noe, så er det ikke så mye du kan gjøre Jeg vet det er irriterende og det er ekkelt å krangle med noen, å SPESIELT når du ikke vet hvorfor personen er sur... Men det blir bedre. Det er ikke DU som har gjort noe galt her, å det er ikke DU som bør ta kontakt. Situasjonen vår er nesten prikk lik, så jeg vet hvordan du føler det-- Prøv å hev deg over det, å se fremover. Du har vel andre venner som er mye mer voksen og behandler andre bedre tenker jeg.. Men ekkelt, ja det er det definitivt. Ville ikke hverken ringt eller sendt fler SMS til denne personen nå, du har gjort hva du kan, å når du får så dårlig respons tilbake så er det bare å gi blanke i det.... Om du klarer det! Lykke til da.. :D
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #15 Skrevet 8. april 2003 Waco - vær så snill - har du ikke noe fornuftig å holde på med, kan du ikke bare la vær... Det er sikkert slik han oppfører seg mot damer....
waco Skrevet 8. april 2003 #16 Skrevet 8. april 2003 Poenget er vel mer at bagateller bør behandles som det er, - ja nettopp bagateller. Alle forstår at det er helt andre årsaker til at disse to venninnene ikke er på talefot.... W
AUF Skrevet 8. april 2003 #17 Skrevet 8. april 2003 Du må huske på at alle er forskjellige! Det du mener er en bagatell, kan være noe stort for den andre. Kanskje har denne personen også noen andre problemer for tiden som gjør små bagateller til store problemer... Eller dere har helt forskjellige oppfatninger på hva som er viktig her i livet. Respekt, forståelse og kommunikasjon er viktige stikkord her!!! Gi personen tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå