Gå til innhold

Skinny fat?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rainbow Brite: Er selvfølgelig helt enig med deg MEN:

Alle har godt av trening enten de er tynne eller tjukke, eller i midten. Så enkelt er det faktisk :) Jeg er dog helt enig i at det er ikke er lurt å slanke seg, men det er faktisk en helt annen diskusjon. Det går helt fint an å trene uten å slanke seg, da må man bare sørge for å ikke ligge i underskudd på kalorier.

Selvfølgelig har alle godt av trening :jepp: Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er opplagt for en tynn person at man kan trene uten å gå ned i vekt! Ser du forskjellen? :)

:skravle:

Videoannonse
Annonse
Gjest kanskje bruker
Skrevet

Ulp! Dette er sånn some jeg er, det. Tynn, str. 34 men med lite muskulatur, ihvertfall overkroppen

Tilgi meg for at jeg spør så rett ut, men snakker dere på denne måten om folk generelt? Jeg synes dette blir veldig "sladrekjerring-aktig" og litt ekkelt å lese. Dere vet fint lite om hvorfor folk er som de er.....For min del har det blitt slik de par siste årene fordi jeg har hatt en annen veldig viktig ting å tenke på.

Tenkte jeg skulle registrere meg som bruker men vet ikke om jeg "tør".

Gjest lillebøll
Skrevet

Nix, snakker da ikke irl om folk er tykke eller tynne. Men når man først skal definere ord så blir det jo slik.

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet

Er det noen som har en god definisjon på skinnyfat?

Det lille jeg har lest om det, er at det er tynne mennesker med lite muskler. Dvs at de ikke trener og ikke spiser/lever sunt. Og at det kan være like farlig å være skinnyfat som (lett) overvektig.

Mulig jeg har misforstått, men slik tolker jeg det. :sjenert:

Skrevet

Man kan jo leve sunt selv om man er skinnyfat.

Jeg har aldri hørt det uttrykket, men siden jeg passer den kvalme beskrivelsen av det har selvtilliten gått ned 10 p.

Jeg er tynn, men jeg er ikke sterkt. Jeg har lite muskler rett og slett og det lille fettet jeg har liker seg rundt magen og rumpa. Uff, herreugd jeg må trene. Så ekkel jeg er :(

Gjest Gjest_BB_*
Skrevet

Det er jo nettopp det, man kan godt være tynn og sunn - og med lav fettprosent. Da er man bare tynn, og ikke skinnyfat!!!

Ekkel er du slett ikke, Tweek! Du er helt sikkert ei flott jente! Man er slett ikke skinnyfat fordi man ikke har store, definerte muskler. Noen av oss får dessuten ikke så lett definerte muskler heller, det kreves (for noen) utrolig mye arbeid. Vi kvinner skal ha fett rundt mage og rumpe, litt former er bare flott.

Dette med skinnyfat tror jeg kommer litt av at man sikter til de tynne som SER tynn og sunn ut, men som slett ikke er så sunn, og derfor er like utsatt for feks hjerteinfarkt som en som er 10 kg overvektig. Kondisjon, pust, kolesterol, fettprosendt, muskelmasse osv viser at man ikke er så sunn som man ser ut til.

Anne (35 år) er feks 173 cm høy, og veier 68 kg, hun trener veldig mye og har en fettprosent på 23. Annes kolesterol er flott, hun har pust som en ungjente. Berit (35 år) derimot har samme høyde og kroppsbygning, men veier 58 kg og har en fettprosent på 28, hun trener aldri og har et ganske høyt kolesterol- alle synes at Berit ser tynnere ut (og dermed tenker vel alle at Berit er den som er sunnest) Noe Berit fakstisk ikke er...

Det er forøvrig ikke et utrykk som er ment som noe negativt, det er mer som en beskrivelse for tynne med lite muskler og høy fettprosent.

Skrevet

Det var jeg som hadde dårlige manerer i et tidligere innlegg..

Var ikke pga de som er tynne og evt utrente, men det var på grunn av de bildene som ble skapt i hodet mitt av den ene beskrivelsen (fikk litt følelsen av han onde fabrikkeieren i simpsons eller no)

Det var med andre ord ikke meningen å støte noen, men når jeg ser tilbake på innlegget mitt, ser jeg jo at det er lettere å bli støtt av det jeg skrev enn å ikke bli det... Så beklager det på det sterkeste!!

Jeg står for at jeg liker en fast kropp best, ikke at den er uten fett, men at den ikke er utrent... Men ikke slik det kommer fram i mitt ovenfor nevnte innlegg... Unnskyld

• 3 uker senere...
Gjest Marillia
Skrevet

Og i dag leste jeg den norske varianten av uttrykket skinnyfat: innfeit!

En kan være ”innfeit” uten å være ”utfeit. Dette betyr at en kan tette igjen blodårene sine med fett og få slag, uten at en ser overvektig ut.

Skrevet
Og i dag leste jeg den norske varianten av uttrykket skinnyfat: innfeit!

En kan være ”innfeit” uten å være ”utfeit. Dette betyr at en kan tette igjen blodårene sine med fett og få slag, uten at en ser overvektig ut.

Hihi, sånn omtalte ex'n seg: kanskje jeg er tykk innvendig? :fnise:

Stemmer nok det ja. Han må ha godis hver dag, spiser svære middager, trener ikke, og er tynn. Men det er bare på utsiden, altså! :sjarmor:

Men han er ikke skinnyfat da, siden han er muskuløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...