Gjest Gjest_mira_* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Dette er i grunnen ikke et diskusjonstema.. Jeg kan ikke komme på hva en kaller personer som er tynne, men som mangler muskler. Skinny fat? Hadde nemlig..førekteskapelig samkvem med en fyr i går som hadde en så merkelig kropp. Han hadde nærmest ikke underhudsfett og ingen muskler. Var nesten litt rart å ta på rompa hans.. Men altså, er skinny fat et uttrykk? Eller husker jeg feil?
Supraspinatus Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Hvis man ikke har underhudsfett, og ikke muskler så er man vel egentlig bare et skjelett med organer?
Kima Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Skinny fat er et utrykk ja, beskrivelse av tynne folk som har høy fettprosent, eller 'dingle fett'. Det høres ut som det du beskriver. tynn og uten noe særlig muskler. En som er naturlig tynn og som ikke trener vil vel kanskje kunne komme under beskrivelsen 'skinny fat'?
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Hadde nemlig..førekteskapelig samkvem med en fyr i går som hadde en så merkelig kropp. Han hadde nærmest ikke underhudsfett og ingen muskler. Var nesten litt rart å ta på rompa hans.. Men altså, er skinny fat et uttrykk? Hva med romvesen eller utenomjordisk?
Gjest anetten Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Tynntjukk bruker jeg å kalle slike mennesker, både gutter og jenter. Og det er ikke spesielt pent.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tenker også skinnyfat. Jeg er sånn. Jeg var en gang veltrent, og utrolig heldig med genene, spiste stort sett det jeg ville (normalt kosthold). Så fikk jeg barn og ble litt eldre, forbrenningen gikk ned. Nå veier jeg ti kilo mer enn før jeg fikk barn, men ser for de fleste relativt slank ut. Med mindre du ser meg i bikini eller i undertøyet (eller naken ), valker (men ikke så store) overalt, mage som stikker ut over buksa osv, og lite med muskler. Ikke tiltalende, men ganske vanlig, tror jeg. Jeg bryr meg for lite til at jeg gidder å gjøre noe med det...
Wildy Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Skinnyfat var egentlig et bra ord! Det som er litt synd er kanskje at det fokuseres så enormt mye på overvekt.Om man er slank av useende er det liksom ikke så nøye om kroppen omtrent ikke har muskelvev,eller er i elendig form. Men har man noen kilo for mye hjelper det ikke hvor sterk man er; feit er man uansett. Helse ligger ikke i vekt alene, vekt er egentlig et tall som sier svært lite og jeg våger den påstand om at det er bedre med en veltrent kropp med noen kilo fett for mye framfor en utrent kropp, uansett hvor slank man ser ut.
Sans Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Helse ligger ikke i vekt alene, vekt er egentlig et tall som sier svært lite og jeg våger den påstand om at det er bedre med en veltrent kropp med noen kilo fett for mye framfor en utrent kropp, uansett hvor slank man ser ut. Dette er jo faktisk vitenskapelig bevist. Og jeg vet med meg selv hva jeg liker å se på og - heller en mann med fett både her og der, men som har masser av muskler under. En som rett og slett er litt kraftig. Og det samme med kvinner. En ting er å være slank. Det er viktigere at man er litt fast i fisken. Som ei venninne av meg - vet ikke om noen som er mer veltrent. Hun har noen kilo ekstra i fett, men for en kropp!! DEN kroppen er for meg drømmekroppen. ugg... ikkeno muskler, bare fett... ugg.... Beklager, men det der er turn off................................ Og det er faktisk noe man kan gjøre noe med og!
Nolita Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg sier bare tynnfeit jeg.. En fornorsking av ordet skinny fat
Gjest antigartner Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg sier bare tynnfeit jeg.. En fornorsking av ordet skinny fat Herlig uttrykk
Saeria Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg sier bare tynnfeit jeg.. En fornorsking av ordet skinny fat Skulle til å nevne det samme. Tynnfeit kaller nemlig jeg det og. En kan også være tynn, ikke ha spesielt mye synlig fett men ha så høyt kolesterol at det er farlig. Da er en også tynnfeit.
Gjest lillebøll Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Bruker ordet skinnyfat. Tynne kvapsete mennesker uten muskler. Bare bein, fett og hud presset inn i str 34.
Sans Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Bruker ordet skinnyfat. Tynne kvapsete mennesker uten muskler. Bare bein, fett og hud presset inn i str 34. Unnskyld mine dårlige manerer... Men å lese det der var lettere motbydelig... Ekle ekle bilder i hodet.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 Bruker ordet skinnyfat. Tynne kvapsete mennesker uten muskler. Bare bein, fett og hud presset inn i str 34. There u got me. Synd at folk stiller jeg spørrende til meg når jeg snakker om at NÅ må jeg begynne å trene..... "Jammen, du e jo så tynn!". Tynn på utsiden ja..... Får jeg av klærne er det bare fett.
Wildy Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er skinnyfat Stryketrening og god og riktig mat!
Gjest Kristin_ Skrevet 20. oktober 2007 #18 Skrevet 20. oktober 2007 There u got me. Synd at folk stiller jeg spørrende til meg når jeg snakker om at NÅ må jeg begynne å trene..... "Jammen, du e jo så tynn!". Tynn på utsiden ja..... Får jeg av klærne er det bare fett. Hahaha, noe av det latterligste jeg har hørt Akkurat som om du automatisk ikke trenger å trene fordi du er tynn
Rainbow Brite Skrevet 20. oktober 2007 #19 Skrevet 20. oktober 2007 Hahaha, noe av det latterligste jeg har hørt Akkurat som om du automatisk ikke trenger å trene fordi du er tynn Det er vel strengt tatt ikke det det handler om. Når folk flest begynner å trene er man som regel i tenårene, og folk begynner tidlig å snakke om at man må trene for å gå ned i vekt. Dersom man er tynn, og underutviklet (kvinnelige former er jo stort sett bygget opp av fett), har man ikke lyst til å gjøre noe som fører til at man blir enda tynnere, og kommer enda lengre fra et ideale om å ha kvinnelige former. Formene kommer jo etterhvert uansett, men tenåringer er jo ikke direkte kjent for å tenke langsiktig.. Poenget mitt er: når trening introduseres i det hele tatt, handler det sjelden om å holde seg i form, men som stort sett, det å gå ned i vekt. En tynn person ønsker ikke å gå ned i vekt, og blir redd for å gjøre noe hvor en risikerer å miste det lille en har. Noen forestillinger er sterkt imprentet, og man må bevisst ta tak i disse forestillingene for å kunne bryte ut av dem. Noe et (ungt) gjennomsnittsmenneske ikke er videre kjent for å gjøre mer enn nødvendig, livet har alltid nok å by på som det er. Når man begynner å bli litt eldre, blir det viktig å ta vare på kroppen fordi man skjønner at den ikke kommer til å vare evig, og da begynner det å bli viktig å holde seg i form. Det er faktisk ikke opplagt at tynne mennesker forstår at trening innebærer at man ikke trenger å gå ned i vekt. Ønsket om å beholde den vekten man har, blir større enn tanken på en markert kropp. Synes det er helt forkastelig at det er såpass allment akseptabelt å snakke nedlatende om en gruppe mennesker, mens man er judas dersom man sier noe stygt om motpolen. Man vet dessuten ingenting om de personene man hetser, hva de kommer fra, hvor de skal, eller hva slags forutsetninger de stiller med. Synes denne tråden viser mennesket på sitt verste!
Gjest Kristin_ Skrevet 20. oktober 2007 #20 Skrevet 20. oktober 2007 Rainbow Brite: Er selvfølgelig helt enig med deg MEN: Alle har godt av trening enten de er tynne eller tjukke, eller i midten. Så enkelt er det faktisk Jeg er dog helt enig i at det er ikke er lurt å slanke seg, men det er faktisk en helt annen diskusjon. Det går helt fint an å trene uten å slanke seg, da må man bare sørge for å ikke ligge i underskudd på kalorier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå