Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Min samboer sier at han: -liker å kose, men tar aldri initiativet til det -liker å kline, men tar aldri initiativet til det -liker å ha det ryddig og rent rundt seg, men bruker skippertak metoden -liker enkelte seksuelle handlinger, som han aldri tar initiativet til -liker å være sammen med meg, men legger sjelden opp til hyggelige stunder sammen -elsker meg, men viser det sjelden i form av nærhet, kos, klapp og klem Hva skal jeg tro? Er det ord eller handling som sier mest?
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Det kan godt være han mener det, men det blir vel litt trist for deg likevel hvis han aldri viser det med handling. Har du spurt ham hvorfor? Ved ord kan han vise gode intensjoner, men det faller litt i fisk hvis det aldri settes ut i livet. Noen er veldig giddalause av natur, men det går likevel an å gi ham signaler om at du trenger handling og ikke bare prat. Hvis du virkelig forteller ham at det er viktig for deg, bør han klare å ta seg sammen. Hvertfall innimellom. Endret 17. oktober 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg opplever akkurat det samme med min kjære. Han er veldig god på ord, men når det gjelder handling kan den gjerne være det stikk motsatte. Jeg har sagt det til ham flere ganger at ord og handling sjelden passer, og da svarer han ofte at han ikke klarer å få til alt slik han vil det (for eksempel gjøre noe sammen). Det er derimot bare tull, for jeg ser jo at han gjør alt mulig annet istedet. Nå holder jeg på å gi opp, føler ikke at han er glad i meg. Men da har jeg et ubesvart spørsmål; hvorfor har han ikke gjort det slutt med meg? Hmm...
wishingitwas Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har alltid likt gutter som er litt motsatte veien -> som ikke sier at de synes jeg er pen, men det blikket de gir meg snakker for seg selv, som ikke sier de har lyst på meg, men viser det med berøring og diverse , som ikke sier at de bryr seg, men viser det med å ta meg med på ting, gi meg spesiell oppmerksomhet, kose med meg. Det motsatte ville nok ikke holdt for meg. Uff. Jeg ville nok blitt nokså sinna og frustrert, har blitt det de gangene jeg har opplevd det sånn - fått høre at jeg betyr alt, og så opplevd at ingenting handlinger tilsier det, da har jeg sagt i fra ganske klart eller bare pakka meg inn i gråt og latt være. Heller handling enn ord. Vet at mange av mine medsøstre er veeeeldig opptatt av å høre bekreftende ord, men kanskje vi burde bli flinkere til å se handlinger tale for seg selv. Er litt fan av å ikke få alt inn med teskje, men heller via det symbolske. En personlig gave eller oppmerksomhet sier mer "glad i deg" enn ordene gjør :rødme:
LukaFrost Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Talk is cheap!!!!!!!!!!! Noe så jævlig og det!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 synes handling betyr mest. liker den lavmælte typen som kanskje ikke sier at han elsker meg så ofte, men som plutselig kan diske opp med favorittmiddagen min uoppfordret på en kjip mandag...
Gjest TS Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Hei, og takk for svar. Jeg fungerer slik at hvis jeg har lyst til noe, så gjør jeg det. Derfor trekker jeg konklusjonen at samboeren ikke har lyst til å røre ved med eller kose. Han har forklart manglende nærhet med at han bare ikke er en kosete person. Og selv om det er trist, så kunne det vært en forklaring. Problemet er bare at det gjelder kun meg. Vi har en hund som han koser og klapper med 24/7, og det samme gjelder datteren hans. Da er det visst ikke så vanskelig å "komme på" at man skal kose. Jeg skjønner det bare ikke. Vi har pratet om dette mange ganger. Og samtalen kan utarte seg noe slikt: -Jeg ser at du er glad for å se hunden, og koser mye med den. Jeg regner med at det er fordi du er glad i den, og at det er naturlig for deg. -Ja, hun er så søt. - Jeg skulle ønske du kunne vise meg kjærlighet på samme måte. Liker du ikke å kose med meg? -Jo, jeg liker å kose med deg -Men du gjør det jo ikke -Øhh, øhh.... jeg liker å kose med deg - Men du gjør det jo ikke - *fårete smil, og se opp i taket* Kan jeg konkludere med at han ikke elsker meg, men synes det er komfortabelt å "ha" noen i et forhold?
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Hva skal jeg tro? Er det ord eller handling som sier mest? Svaret har du vel allerede. Kanskje han liker det han sier - men ikke med deg?
Gjest *smak* Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Jeg vil si handlinger sier mer enn ord. Ved handling viser h*n at h*n mener det h*n sier. Alle kan bruke fine ord. Endret 18. oktober 2007 av *smak*
Gjest Chrizzy Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Det er forskjell på det folk sier og det de gjør. At de sier at de elsker deg betyr nada om de ikke viser det i handlinger.
Wonders Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Si hva du vil, og han vil gi deg det! På sin egen måte kanskje. Gutter er ikke tankelesere. Tråstarter, jeg skal svare deg grundig. Si du vil kose litt etterpå, da vet han at han ikke kan overse det. Hvisk han inn i øret at du har skikkelig lyst på han når han minst venter det, på butikken el noe, gi han noe å tenke på, slik kan du stimulere han til å få lyst på deg, fordi han ikke helt forstår hvorfor du har lyst på han. Behold mystikken, å han tar deg med storm. Det er bare deg og han, så vær frempå! Rydding, gå over alle oppgavene,fordel oppgavene, la han velge hva han selv skal gjøre. Rullèr på oppgavene. Når hans oppgaver ikke blir gjort, kommer det til å plage han. Ikke??? Påpek at din del er flott, spør han om han liker det når du har ryddet din del. Vær direkte. Vil du finne på noe, gullet mitt? SÅ Planlegg, be han komme med konkrete ting han liker, og utfør! Stikk på bowlig, skryt av dine kunnskaper innenfor billiard, som du ikke egentlig har, si du skal knuse han på hvet treff, utfordre han, så han VIL behvise hvor skapet skal stå, egoet hans setter i gang for alvor! Han vil jo se du ikke er flink, men tvi hold på ditt, han vil føle at han faktisk er flink, siden han slår deg! Ha masse humor, ikke vær slem, bare se hvor langt du kan dra den før han reagerer. Hva definerer du som kos? Finn ut sammen hva dere begge liker når dere koser. Ikke alltid senga er det ultimate stedet å ende opp. Tungekyss er opphissende, og hendene hans vil gå av seg selv. Si i fra når han gjør noe riktig. Stønn og pust tungt om det kjennes naturlig, ta på han å si hvor godt han får deg til å føle, smør egoet hans, å gi han litt å tenke på samtidig. Vær helt ekte, ikke finn opp ting, det er dårlig gjort, si ting du føler for han når dere står der å koser. Gå så vekk, la han stå der som en virill hingst, med lyst på å spise deg helt opp! Ikke la han, du bare varmer opp, ja...du bare koser. . . Han vil se effekten kos har på deg når han gjør noe du liker, du gir tilbake noe du vet han liker godt. Gi og ta. Snakk om ting du lurer på om han. Se opp til han, si at du gjør det! Smør egoet hans til de grader han blir nyskjerrig på hvor du tar alt dette fra. Til slutt vil han innse at det er han selv er kilden til alt dette gode. Og at du er genuint stimulert av han, og sånn gjør godt for dere begge. Lidenskap for hverandre er aldri undervurdert. Prøv å kose hver eneste dag! Han viser deg ved kyssene han gir, at han faktisk elsker deg. Endret 21. oktober 2007 av Wonders
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #14 Skrevet 21. oktober 2007 Av denne tråden kom jeg på en bok jeg har hørt om, men ikke lest enda. Kjærlighetens 5 språk tror jeg den heter. Den er om at folk vise sin kjæreik til folk de er glad i på forskjellige måter, og dermed samtidig setter pris på det samme måtene å bli vist kjærlighet. Husker ikke helt inndelingen, men noe sånt: -tjenester -nærheit -ord -gaver husker ikke hva den siste var. men det er vel ikke så viktig. Hun som fortalte meg om boken sa at selv om hun alltid hadde vist faren hennes var glad i henne, gikk det et lys opp for henne at han tydlig viste det med tjenester. Tok det bare med som eksmpel for å vise at man ikke alltid oppfatter hvordan våre nærmeste viser at de er glad i oss. Kansje din mann setter mest pris på å fortelle om sine følelser for dej og dermed ikke ser på kos som så viktig? I så fall kansje han føler han ikkje får nok frå deg? Om du heller viser ting ved nærhet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå