Gjest *Moi* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg sliter med eksem og tørr hud i ansiktet spesielt nå som vintern nærmer seg.... Føler jeg har prøvd alt av kremer og det er ingenting som er noe særlig...... Noen som har en "vidunderkur" eller en god krem som kan hjelpe meg?
estrella Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 A-creme er superduper! Jeg sliter veldig med dette selv. Ikke så masse i ansiktet nå, men hadde før. Får alt på hendene nå, pga vann+kulde=ser ikke ut på hendene. A-creme funker. Den er ikke så dyr, og er drøy i bruk! Den er det eneste som funker på meg. Du blir kanskje litt blank i fleisen, men det er bedre enn masse tørr hud
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Jeg er i akkurat samme situasjonen som deg. Har atopisk eksem, og blir EKSTREMT tørr i ansiktet om vinteren. Her er noen tips: 1. Når du dusjer, skrubb av den tørre huden med hånda, eller en frottè klut. 2 Etter at du har gjort det, bruk en peeling krem som ikke har så fryktelig grove korn. Jeg bruker denne Lancome Exfoliance Confort 3. Etter at du har dusja, husk på 3 minutters regelen; smør deg inn SENEST 3 minutter etter at du har gått ut av dusjen. Ikke la huden tørke!!! Smør deg mens huden fortsatt er fuktig, og porene er åpne. Her kommer min mirakel/vidunder krem: Lancome Hydra Zen Dry Skin Den kremen kan jeg med hånden på hjertet si at har reddet livet mitt. Den lukter ganske godt i tillegg:) Eneste ulempen er at den er veldig dyr i norske parfymerier. Kjøp den på nettet, så blir den litt billigere. Smør gjerne på et tykt lag, og gå rundt med den på som en maske, helt til den trekker inn. Til eksem sies det at man skal bruke en fet krem, som f.eks apobase som man kjøper på apoteket, men det duger med en krem som gir mye fuktighet, og som er litt "fet". F.eks en sånn olive oil eller honey butter krem som du får på the body shop? Men vær forsiktig, for hvis du har eksem kan du ofte være sensitiv for for mye parfyme i produktet. Ellers tre gode tips: 1. Få i deg masse, masse vann! 2. Hvis du røyker, kutt ut sigarettene. 3. Vær forsiktig med peisfyring, det gir veldig tørr luft (hvis du ikke har luftfukter ved siden av) Håper jeg ga deg noen gode råd med dette:) Og PS: De tre tipsene, jeg har ikke fulgt noen av dem..... Noen skulle gitt med en smekk! Lykke til! Vet hvor vondt det er med eksem og tørr hud. Jeg kan være så tørr at jeg nesten ikke klarer å smile og spise en gang. Puh... ble langt dette.. Ciao
estrella Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Slik som gjest skriver, hvis du har eksem så bør du prøve å unngå kremer som har mye parfyme og alkohol i seg. Jeg ser ikke ut hvis jeg får det i ansiktet. Jeg har også atopisk eksem, har gått til spesialist siden jeg var pitteliten.. Når jeg var mindre hadde jeg store områder dekket av masse rødt utslett pga denne eksemen, men nå har jeg vokst av meg det meste av den typen utslett, men får alltid masse tørr hud på hendenene, bein og ansikt. Både mat, innemiljø og klær kan faktisk påvirke eksemen på dette området, hvis du har atopisk eksem.. Hvis du sliter veldig med eksemen så gå til lege. H*n henviser deg til spesialist hvis ingenting fungerer, slik som meg (jeg ligner ikke på mine foreldre, men 1 idiotisk ting måtte jeg få etter pappa: allergi og eksem ...typisk)
Gjest Deception Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Hos meg hjelper ikke fete kremer mot eksem. Tvert imot, det gjør huden enda tørrere og mer irritert. Når jeg får eksem, trenger jeg fuktighet, ikke bare fett. Min løsning er å påføre mandelolje på fuktig hud, for deretter å smøre med en vanlig bodylotion. Så lenge jeg orker å gjøre dette, holder huden seg relativt fin. Jeg har eksem på kroppen, først og fremst på leggene, men ikke i ansiktet, der er jeg bare tørr. Mandelolje under kremen funker også der bedre enn fete kremer.
Gjest *Moi* Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Tuuuuuusen takk for svar og råd!!! Er så kjett da vintern kommer, man føler seg så lite fresh da man ser ut som en ørken i ansiktet!! Har forresten prøvd A-creme, uten noe særlig positivt resultat!! Ble bedre, men fortsatt steder med tørre flekker!! Det er disse flekkene som er så irriterende..... Men skal prøve ut lancome altså!! Bruker for tiden biotherm aquasource... Den er grei, men kjenner at den ikke strekker til nå som det blir kaldere.... Mandelolje og skal jeg jammen teste ut.... Men blir man ikke veldig blank i ansiktet av det?
minemor Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Har hatt samme problemet selv, men siden jeg begynte med MD formulation påsken 2006 -har jeg ikke vært plaget i det hele tatt. Den er dyr, men verdt hver eneste krone:)
Gjest *Moi* Skrevet 20. oktober 2007 #8 Skrevet 20. oktober 2007 MD formulations har jeg aldri vært borti før.... Hva er det?
estrella Skrevet 20. oktober 2007 #9 Skrevet 20. oktober 2007 MD formulations har jeg aldri vært borti før.... Hva er det? Det er noe sabla dyrt dritt For meg er det det, men for andre funker det sikkert helt fantastisk! A-creme funka ikke for deg, men er vidunder for meg.. Det er bare til å prøve ut, hvis lommeboka tillater og prøve ut masse dyre ting.. Du kan og snakke med hudspesialist, det må jeg hvis det blir helt ekstremt, for da hjelper absolutt ingenting, ikke en gang det den "vanlige" legen gir meg, og da sender hun meg til hudspesialisten( de kjenner meg igjen nå, har gått der siden jeg var liten )
Gjest Frysepulver Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har brukt Cliniques weather repair-krem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå