Gjest Humlemams Skrevet 7. april 2003 #1 Del Skrevet 7. april 2003 jeg føler at dette er et "urgammelt" problem.....forholdet er ok, har vart i 4 år, vi er samboere og venner. Men oppmerksomhet får jeg ikke mere....ingen roser mere....mindre sex, og jeg føler at det meg som tar initiativet til det. Tv'n står på hele tiden, og han er oftere ute med kompisene sine. Jeg tror ikke han ikke er glad i meg mere, han er nok bare tryggere på meg og forelskelsen er vel gått over...men...jeg føler at jeg visner bort. Jeg har prata masse med ham om at jeg føler meg lite ivaretatt, men det virker ikke som om det går inn..ingenting forandrer seg iallefall. Jeg savner kjærtegn og gode ord! Han får masse av meg, men jeg tror ikke egentlig han behøver det i sånn grad som meg. Og derfor skjønner han nok ikke helt hva jeg snakker om. Er dette en klassisk kvinne/mann-forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #2 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har det slik i perioder i mitt forhold. Vi har vært sammen i to år nå. I de verste periodene føler jeg også at jeg "visner bort". Hos oss vet jeg at jeg trenger mer kos og slikt, og jeg tror ikke jeg kan forandre han. Jeg tigger ikke om oppmerksomhet. Men jeg kan ikke la være å gi ham kos, kjærtegn osv. (Som ikke er hintet til sex) Og da får jeg gjerne kos og kjærtegn tilbake. Har prøvd å "være kald", men tror han blir forvirret av det, da blir det gjerne dager uten kjærtegn mellom oss. For han svarer jo på kjærtegnene jeg gir han. Og dess mer jeg øser ut med å gi ham positivitet, dess mer føler jeg at jeg får tilbake. I begynnelsen var jeg litt i sjokk pga hans mer kalde linje, min eks var mer kjælen og kunne ligge og stryke lenge osv. (men en kjeltring på andre områder.) Min nåværende samboer er enebarn, kan hende han ikke er vant til å bli koset med så mye, ligge i samme seng som søsken osv. ?? Han jobber nesten hele tiden oppe i hodet, med forskjellige problemløsninger, så han kan noen ganger virke kald, men er da konsentrert. Han sitter gjerne mye foran datamaskinen, eller tven for å koble av, men jeg har skjønt at livet ikke bare er oss to, når vi er hjemme synes jeg det er greit at han "forsvinner" litt hver dag... Sexlivet går litt opp og ned i perioder, jeg tror det er normalt. Noen dager uten, noen dager en gang og noen dager flerer ganger. Men i begynnelsen var det sånn fire fem ganger hver dag. Ikke nå mer. Det er vel en naturlig utvikling. Dersom mennesket skulle hatt sex fem ganger daglig hele tiden, ville vi ikke fått tid til stort annet. Mellom oss er det også et dypt vennskap, og kjærlighet. Vi er ganske ulike av typer, jeg er den følsomme, mens han er den mer utadvendte. Min mann går vel ikke så ofte ut uten meg, vi har felles venner vi treffer på puben, men dersom han hadde gjort det, vet han utmerket at jeg hadde gått på byen jeg også, og slett ikke sikkert på samme sted som han, slik at jeg liksom skulle "fulgt etter han". Jeg er ikke så vanskelig å dra med ut, det vet han. Du får prøve å snakke til din kjæreste, ikke mas. Men flørt med han, få han til å le, fleip litt når du vil ha oppmerksomhet osv. For all del ikke legg press. Men du kan jo fint si at du trenger litt kos, og presisere at du ikke mener sex (ikke mase om sex i første omgang, kanskje.), at du er deppa, sliten, og trenger trøst osv. Eller, som jeg gjorde (kanskje det virket), var kald en stund, slik at han ble forvirret, og etter det ble han bedre synes jeg. Jeg var ikke kald på den måten at jeg ikke fleipet, smilte og var blid, kun at jeg ikke tok på han... vet ikke helt, kun et forslag om ikke annet nytter. (Prøv noen dager, kanskje.) :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tui Skrevet 8. april 2003 #3 Del Skrevet 8. april 2003 Noen ganger blir det bare slik men det jeg råder deg til å ikke vente på hans oppmerksomhet. Treff venner, gå ut, besøk venner, les ting du har lyst til. Ikke sitt å lev livet etter han. Tror vi jenter glemmer oss selv av og til. Har du en avtale med andre og han spør deg om å finne på noe, si nei det passer ikke. Ikke avlys pga han. Les bøker, jeg lover deg at han plutselig skal snakke om alt og ingenting. Dra på helgetur med venninner. Lev livet ditt og la han glane på tv. Gjør det klart at din tid og oppmerksomhet er spesiell. Du er spesiell. Lykke til, vet hva du føler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 8. april 2003 #4 Del Skrevet 8. april 2003 mere opptatt av tv`n enn av deg; skaff deg en elsker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 8. april 2003 #5 Del Skrevet 8. april 2003 Kanskje det er noe kult på tv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #6 Del Skrevet 10. april 2003 Når DU er kald, vil mannen din komme sterkere tilbake!!!!!!!!! De liker å føle at der er bruk for dem. At de må ordne opp! 8) Men du må være konsekvent! HOLD på den "kalde linje" en stund, så skal du se ting bedrer seg! Blir det ikke bedre, ville jeg seriøst vurdert HVORVIDT jeg kunne fortsette å leve på denne måten, på HANS premisser.........!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie Skrevet 11. april 2003 #7 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg ville ikke vært kald mot ham tilbake -er ikke det litt "barnslig"?? Er det ikke bedre å fortelle ham hvordan du føler deg, bare si det rett ut: Jeg føler meg mer elsket hvis du gir meg et lite kjærtegn nå. Hvis man reflekterer sin kjæres handlinger, vil vel denne personen tolke det som at det er en ønsket oppførsel? Ikke alltid like lett å vite hva en annen person trenger... og ikke alle menn er like flinke på hint heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå