Gå til innhold

Maskeringstape

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi malte huset utendørs i fjor. Ny farge både på veggene og rundt vinduene. Det ble gjort en kjempejobb med å maskere rundt alle kanter der vi skulle ha annen farge, og resultatet ble kjempeflott.

MEN: Vi glemte å fjerne maskeringstapen! Nå sitter den som støpt!!! Jeg har prøvd å skrape av litt, men jeg får av bare det øverste laget. Selve limet sitter på ennå, og er som forsteinet.

Hvordan skal jeg klare å få av tapen nå (og limet)? Noen som har erfaring?

Skrevet (endret)

Har hatt det samme problemet selv.. brukte en slik metallskarpe med ett barberblad for å skrape av limet, vasket tilslutt vekk rester med skirens.. Har også brukt plasterfjerner for å få bort lim...

Endret av Titti73
Skrevet

Takk for det.

Måtte du male på nytt igjen etterpå? Jeg tenker da på at skrapen vil skrape vekk mer enn selve limet...

Skrevet

Jeg brukte skrapen på tape som satt på vinduet. Dersom tapen sitter på treverk, ville jeg nok bare prøvd skirens/plasterfjerner/aceton... har ikke prøvd på treverk selv.. Du må vel bare se om fargen går av..

Skrevet

Jeg hadde en tråd om dette tidligere i år...søk på den...var masse tips der...

Prøvde mye forskjellig for å få bort tapen, prøvde også limfjerner, men så at malingen på vinduet ble med også. Jeg gjorde ikke noe mer med dette i år, men neste vår tror jeg at jeg skraper bort limen og maler over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...