Gjest Gjest_Undulat_ Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Jeg har 2 undulater, en han og en hun, og de kommer godt overens, utenom litt erting. (virker det som) Men i den siste måneden har den grønne undulaten fått større undermag, og jeg begynner og lure på om hun er gravid? Vi har kjøpt in rugekasse, i tilfelle, men har ikke sett noen egg enda. (Har ikke sett inni rugekassa, men i buret) Vet dere hvor lenge ca. de går gravide? Og, er buret vårt stort nok? Har lest på enkelte sider at folk sier at undulater ikke mistrivest, og at det er dyreplageri, (noe jeg selv har begynt og lure på) men vi har jo ganske stort bur da. Det er sånn at de kan fly frem og tilbake, er vel en halv meter, kanskje 60-70 cm høyt, og det samme i bredden. Kan jo såklart ta et bilde så dere får se. De plystrer og jeg har klart og tamme dem, men leser jo ikke tankene dems. Er så redd for at de ikke har det bra nok en ting til, i rugekassen, skal jeg legge inn noe måse eller noe? Så de kan la egget ligge i? De skal såklart få legge det til selv, siden jeg har hørt at det er det beste, men per idag er det bare rugekassen der.
Leo Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 :klø: Fugler blir ikke gravide eller drektige eller hva man nå enn velger å kalle det. Egget som fulglen legger og som kan være befruktet dannes i løpet av noen timer før det legges.
Gjest Gjest_Gjest_Undulat Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 :klø: Fugler blir ikke gravide eller drektige eller hva man nå enn velger å kalle det. Egget som fulglen legger og som kan være befruktet dannes i løpet av noen timer før det legges. Åå?? Men, åå. Så da blir det ingen fugler ?
Gjest Eurydike Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Undulater har etter det jeg har forstått lett for å få svulster (google "undulat svulst", så får du mange svar). Jeg ville tatt en tur til dyrlegen. Endret 17. oktober 2007 av Eurydike
Gjest Gjest_Undulat Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Undulater har etter det jeg har forstått lett for å få svulster (google "undulat svulst", så får du mange svar). Jeg ville tatt en tur til dyrlegen. Svulst? Så noen bilder nå ja :O formen ligner, men det er ikke noe utenpå fuglen. bare magen. Men er ikke det egget da ? Mennesker og blir jo større i magen når dem er.. å. Fugler blir jo ikke gravide
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Undulater blir fort overvektige. Kan hende at magen du ser, rett og seltt er en liten matvom? Min aller beste undulat, Kanutten, er en hunnfugl som ikke kan fly noe særlig. Bedre blir det ikke av at magen er vel tung. Har hatt henne til dyrlege, og han humret av min overvektige fugl. Jeg ga kanutten for mye hirsekolbe - noe som er fetende, men lite næringsrikt i følge veterinæren.
Gjest Gjest_rebecca_* Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 hvordan vet man at fuglen er gravid ???? :gjeiper:
Beauté Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg hadde to undulater i mange mange år. Og da jeg merket de parret og la egg i bunnen på buret, så hang jeg opp en rugekasse. Da fikk de babyer. Endret 31. januar 2010 av Beauté
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå