Gjest Sjikila Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 Jeg driver og installerer forumet til phpBB...gosh, mye nytt for en veldig datafersking Hva er Smtp? Hvordan finner jeg det, og hvordan sjekker jeg, at den er av eller på? Og hva er en database for noe? Og hvordan laster jeg filene til phpBB på serveren? Er det noen som gidder å forklare meg dette, steg for steg? Sjikila!
Gjest Ola Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 Hvis du ikke vet hva en database er for noe, ja da vil du få problemer. Uansett så må serveren ha støtte for php og mysql. Du pakker ut og kopierer filene over på webben din. Opprett så en database og husk brukernavn/passord (se includefilen). Deretter kjører du install.php. Les i readme filen for ytterligere info. Du bruker ftp for å overføre filene til serveren. For at phpbb skal få send mail ut, så må du oppgi smtp-server. Dette får du av din leverandør. Jeg vil nok anbefale deg å legge lista litt lavere. Lær f.eks. litt om databaser med access først. Lag en hjemmeside på home.no e.l. og overfør filer dit. Uansett -lykke til!
jordbær Skrevet 7. april 2003 #3 Skrevet 7. april 2003 Enig med ola.. Du burde vite hva database og SMTP er FØR du begynner med forum (samboeren min som er en erfaren databruker, brukte ganske lang tid på å sette seg inn i alt...) Det er jo slik at du kanskje lærer mens du installerer.. men det er ikke snakk om en enter-enter-installasjon akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå