Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har maaange lydbokfiler, men synes det er så trøblete i itunes, for når jeg spiller miks fra hovedbiblioteket kommer det jo stadig vekk lydbokfiler, noe som er irriterende og lite meningsfullt...

Er det bare jeg som er idiot som ikke skjønner hva jeg skal gjøre? Har jo alle lydbøkene i ei lydbokspilleliste, men de er jo like fullt i musikkbiblioteket. Før gjorde jeg det sånn at jeg måtte lage en egen musikkspilleliste, altså helt det samme som musikkbiblioteket, men uten lydbokfilene, og jeg syns det var trøblete å synkronisere når jeg la inn ny musikk, huske på å dra over osv. Nå har jeg ny pc, og vil ha orden på sysakene!

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har også hatt dette problemet, løsningen er litt trøblete, men det funker fint når du er ferdig ;)

iTunes har ett eget format for lydbokfiler som skiller vanlig musikkfiler fra lydbokfilene (og lydbøkene blir da lagt i audiobooks). Denne heter .m4b, mens musikkfilene skal hete .m4a (du kan selvfølgelig også spille musikk i mp3 format).

Det du må gjøre med lydbokfilene dine er først og legge de inn i iTunes, høyreklikke på "Konverter markerte til AAC". Når dette er gjort må du slette .mp3 (og evt .m4a litt usikker på det) versjonen fra spillelisten din og fysisk gå inn der lydbøkene ligger og endre filformatet til .m4b. Når du da legger disse inn igjen i iTunes vil de havne i audiobooks "mappa" de.

Dette ble et sammensurium, men bare spør hvis det er noe du ikke får til ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har bare valgt å ta bort lydbøkene etter eg har hørt på dem, eventuelt putta dem inn rett før jeg hører på dem.

Eventuelt bare klikke videre hver gang det kommer. jeg har fjernkontroll til macen så det er jo greit å bruke når man ikke har datan på fanget.

• 4 måneder senere...
Skrevet

hvordan endrer jeg filene til m4b?

Skrevet

Enkleste (hvis de er i mp3) må vel bli å lytte til dem i et annet program, for eksempel VLC?

Gjest Wolfmoon
Skrevet
hvordan endrer jeg filene til m4b?

Finn filene du vil endre, og skriv ".m4b" etter navnet på fila. Tror ikke du kan gjøre dette i iTunes, så du må finne mappen hvor filen ligger.

Enkleste (hvis de er i mp3) må vel bli å lytte til dem i et annet program, for eksempel VLC?

Funker jo veldig dårlig hvis poenget er å ha lydbøker inn på iPoden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...