Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei Har en ikea bokhylle på soverommet som jeg gjerne skulle hatt dører på. De selger slike på ikea, men de er ikke helt min stil og så er de dyre. Ønske er hvite speilblanke dører, men det vlir alt for kostbart. tente først på å kjøpe hobbyplate og male med bengalack, men de vil bli for tunge. så nå er tanken å lage ei ramme som males hvit og trekk den med hvitt stoff på en måte. er det noen som har noen bedre og smartere ideer? skal være hvit og billi billi. litt moderne stil, ikke romantisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. oktober 2007 #2 Del Skrevet 17. oktober 2007 Å lage dører selv tror jeg blir vanskelig, men det du kan gjøre er å få tak i et par av de dørene med treramme og vanlig vindusglass. Deretter maler du rammene med blank, hvit maling (Quick er forresten blankere enn Bengalack) og tapetserer glasset på begge sider. Når det gjelder tapet er valgmulighetene enorme og det går helt fint å tapetsere på glass! Det er selvfølgelig da en mulighet å bruke glassfibertapet (Som finnes både som glatt og i utallige mønstre) som du maler med samme maling som rammen. Dørene på IKEA er litt dyre, men jeg tror ikke du kommer noe særlig rimeligere fra det ved å lage dem selv. Du må ha dyre materialer siden dørene nødvendigvis må være helt rette, det er vanskelig å få hengslene til å passe osv. Andre, og mye rimeligere løsninger, er å feste en gardinwire øverst og lage et forheng av et stoff som passer eller kjøpe en hvit rullgardin eller persienne som har lik bredde som hyllen. På finn.no finner du forresten ofte brukte Billy-hyller med dører som gjerne går for 200 - 400 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest TS Skrevet 17. oktober 2007 #3 Del Skrevet 17. oktober 2007 ja du sier noe der. kanskje jeg skal se på de dørene på ikea en gang til. poenget med dør var liksom bare for å få gjemt rotet i hylla. masse gamle bøker/skolebøker permer osv. også mindre støv. den med rullegardina var ikke så dum da. skal huske den til et annet prosjekt. quik lakk er blankere? det viste jeg ikke, hvor får vi kjøpt det? finnes det på spray? hyllen står ved siden av sengen. og bak sengen blir det tapetsert. så derfor tenkte jeg det ble flottest med helt hvite dører som gikk i ett med veggen liksom. altså veggen bak skapet som blir hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. oktober 2007 #4 Del Skrevet 17. oktober 2007 quik lakk er blankere? det viste jeg ikke, hvor får vi kjøpt det? finnes det på spray?Quick-lakk får du kjøpt de fleste steder du kjøper maling og den finnes også som spray. Bare husk at spraylakkering er vanskelig og at du må bruke mange tynne "strøk". Uansett hva du maler med, må du også huske å bruke egnet grunning. Den jevner ut bittesmå ujevnheter og gjør at malingen sitter bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå