Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Moncler
Skrevet

Hva gir man til foreldre som har alt? Vil gjerne gi de noe de blir glad for. De er mellom 45-50 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett det der, men hva med en kurv med litt forskjellige godsaker oppi? Er flere tråder om disse kurvene inne på forumet her.

Eller hva med gavekort på en hyggelig restaurant eller lignende?

Skrevet

Jeg liker å drive med Scrapping. Så jeg tenkte å lage kalender til mine til jul. Ta fargede ark. (Får kjøpt mye fint i alle nettbutikker.) (jeg bruker str. 12" x 12" .) Finn noen bilder som dere har gode minner til (les: 12 forskjellige) Rot gjerne i skuffene til foreldrene dine. Det ligger ofte masse gamle bilder og flyter hos de fleste.

Legg ark utover i den rekkefølgen du vil ha de. Tenk på at fargen bør (kan) passe til enten bilde eller årstiden.

Print ut kalender for 2008 fra f.eks. Windows oppgavevelger - programmet har kalenderfunksjon. Eller lag selv.

Finn pynt i nettbutikker, eller lag selv.

Når du har funnet ut hva som passer sammen kan du ta for deg en og en mnd. Legg pynt, bilder og eventuelt tekst utover arket og finn ut hvordan du vil det skal se ut, før du limer det på. (Husk å bruke syrefritt lim. Dette finnes også i alle nettbutikker som holder på med dette. De selger vel ikke annet)

Lim på og se på ditt flotte resultat. Da var det bare 11 mnd. igjen. ;)

Husk at du ikke trenger å lage masse pynt og "stæsj" på arkene. Jeg synes det er fint med kalendere der kalenderen og bilde synes best. Men noen liker det. Prøv deg fram litt. Hvis du begynner i dag med den første, tenger du bare å lage litt mer enn 1 i uka. :)

Ellers liker jeg å lage kurver med litt vin, gode oljer, div krydder og annet godt.

Gjest Moncler
Skrevet
Jeg liker å drive med Scrapping. Så jeg tenkte å lage kalender til mine til jul. Ta fargede ark. (Får kjøpt mye fint i alle nettbutikker.) (jeg bruker str. 12" x 12" .) Finn noen bilder som dere har gode minner til (les: 12 forskjellige) Rot gjerne i skuffene til foreldrene dine. Det ligger ofte masse gamle bilder og flyter hos de fleste.

Legg ark utover i den rekkefølgen du vil ha de. Tenk på at fargen bør (kan) passe til enten bilde eller årstiden.

Print ut kalender for 2008 fra f.eks. Windows oppgavevelger - programmet har kalenderfunksjon. Eller lag selv.

Finn pynt i nettbutikker, eller lag selv.

Når du har funnet ut hva som passer sammen kan du ta for deg en og en mnd. Legg pynt, bilder og eventuelt tekst utover arket og finn ut hvordan du vil det skal se ut, før du limer det på. (Husk å bruke syrefritt lim. Dette finnes også i alle nettbutikker som holder på med dette. De selger vel ikke annet)

Lim på og se på ditt flotte resultat. Da var det bare 11 mnd. igjen. ;)

Husk at du ikke trenger å lage masse pynt og "stæsj" på arkene. Jeg synes det er fint med kalendere der kalenderen og bilde synes best. Men noen liker det. Prøv deg fram litt. Hvis du begynner i dag med den første, tenger du bare å lage litt mer enn 1 i uka. :)

Ellers liker jeg å lage kurver med litt vin, gode oljer, div krydder og annet godt.

Takk for tipsene. Jeg vil helst gi noe som ikke koster så mye. Foreldrene mine har råd til å gå på restaurant og sånt, de gjør det ofte, så da er det jo unødvendig at jeg gir noe sånt til dem. Ting som har med bilder å gjøre pleier jo å være populært så jeg får finne på noe morsomt.

Skrevet

Hva med et fint innrammet bilde av deg?

Hjemmelaget konfekt?

Gjest Vinduskarmen
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvilke interesser de har. Foreldrene mine har aldri vært noe stort problem fordi de har mange interesser.

Jeg har gitt: klær, vin, cognac, friluftsutstyr, fiskeutstyr, bøker, smykker, sminke, sykkelutstyr, spaopphold, portrett av meg og søsteren min, spekepølser, kjøkkenutstyr, duker, sengetøy, håndkler, frisørshampo, deler til service/glasserie de samler på, sølvtøy, hjemmelagde kaker osv osv osv...

Mye av dette er dyre ting, men mye av dette er billige ting. Hva med å be de tenke ut en ønskeliste? Jeg begynner å spørre om gaveønsker tildlig på høsten slik at de har litt tid på å tenke. Og så noterer jeg meg ting de sier de kunne ønsket seg etterhvert.

Skrevet

Mitt tips er nok spiselige ting...... Karameller, marsipan, engelsk fruktkake, spekeskinke..... Det fyller ikke opp skap og skuffer og du kan lage det selv......

Bok eller CD, som sagt bilder er en god ide

Skrevet

I år gir jeg mine foreldre en kurv med krus, god te og kaffe, fin sjokolade og sånt:)

Gjest Moncler
Skrevet

Det jeg har tenkt på og begynt å jobbe litt med er en fotobok som jeg lager på et dataprogram og bestiller via nettet. Har tenkt å skrive litt til bildene og på den måten takke for alt de gjør for meg. Familien min snakker veldig lite om følelser, så er veldig sjeldent vi gjøre sånne ting, men så tenker jeg at det kan være greit å bryte isen litt.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Foreldrene mine fikk gavekort på kino og ut og spise i fjor - de har fortsatt ikke gjort det... ;)

I år får de ny(e) postkasse®. Det trengs. De som henger ute nå er gamle, rustne og henger på halv tolv.

Skrevet

Dette året skal foreldrene mine få et par av barndomsbøkene av Kristin von Hirsch.

bokklubben

De koster 229kr pr stk. (200kr hvis du er medlem) så da blir det jo ikke kjempedyrt om du gir dem en sammen.

Jeg tror nesten jeg ønsker meg en selv, det er jo så kjekt å se igjen tingene man hadde når man var liten :D

Skrevet

Jeg kommer bl.a. til å gi en værdagbok til foreldre og svigerforeldre. Ga foreldrene mine en til jul i fjor og den er i bruk hver eneste dag. De kom med ønske om å få en ny til jul i år.

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Det jeg har tenkt på og begynt å jobbe litt med er en fotobok som jeg lager på et dataprogram og bestiller via nettet.

Dette har jeg ønsket meg fra datteren min. Foto av henne satt sammen i en bok som hun bestiller på internett.

Jeg har nok av tekrus og andre krushunder. Men bilder av "gullet" mitt etter at hun ble voksen - ja det ønsker jeg meg.

Skrevet

Jeg lager en fotobok gjennom året med bilder av hva vi og ungene gjør. Det er alt fra bursdager til ting ungene har laget med små tekster om hva vi har gjort, noen "bevingede" ord , et par sangtekster som jeg vet moren min er glad i osv osv. Dette har vært kjempegaver her til jul tidligere , mine foreldre har bøkene liggende på stuebordet hele året og jeg vet de brukes ofte, til glede både for liten og stor.

Skrevet

Min gamle far og kjæresten får en kurv med hjemmebakt, sjokolade,kryssordblad, stearinlys og sånt..

Mamma og mannen får bok med gamle trehoteller i Norge og to nydelige poser til skittentøy når de er ute og reiser.

Skrevet
Jeg lager en fotobok gjennom året med bilder av hva vi og ungene gjør. Det er alt fra bursdager til ting ungene har laget med små tekster om hva vi har gjort, noen "bevingede" ord , et par sangtekster som jeg vet moren min er glad i osv osv. Dette har vært kjempegaver her til jul tidligere , mine foreldre har bøkene liggende på stuebordet hele året og jeg vet de brukes ofte, til glede både for liten og stor.

Hvor mye koster slike bøker og hvor er det best og bestille fra?

Skrevet
Hvor mye koster slike bøker og hvor er det best og bestille fra?

Japanphoto ble best i test på Tv2 Hjelper deg iallefall :)

Gjest Julemor
Skrevet

Siden mine foreldre har penger til å kjøpe seg hva de vil (hotellweekends osv), og ellers har det de trenger,-og jeg har lite å rutte med,- satser jeg på å lage litt ting og tang som jeg vet de vil bli glad for:

-Enda en scrapbook med bilder av de to barnebarna (de fikk en i fjor, og syntes det var en fantastisk gave!)

-julekuler med bilder av barnebarn, meg og mine søsken som små, deres foreldre, som nå er gått bort

-male trepostkasse

-sy Tilda-hjerter, stryke på bilder av babybarnebarn som jeg har printet ut på overføringsark

Vel, det blir vel ikke akkurat billig; det koster litt for scrapbook og ark, og å printe ut bilder. Julekulene koster vel noen tiere pr stk også, og trepostkassen kostet et par hundre. Men det meste er materialer jeg har liggende, så jeg slipper å kjøpe så mye nytt.

Det det koster mest av er TID! Men, siden jeg begynner i god tid, går det bra. -Og det blir en veldig personlig gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...