Gå til innhold

Barn og bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som har barn, og som skal få barnevakt for å reise på bryllupsreise uten barn.

Vår sønn er 5 år til neste sommer, og jeg har veldig lyst til å få en uke bare sammen med min kjære.

Synes dere dette egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kommer det nok en bryllupsreise på gavebordet. Diskusjonen med giver for tiden går på vårt ønske (en uke uten barn) og det de vil gi (to uker med barn).

Vi har aldri vært på ferie alene på disse 7 årene, og ferie med våre 2 er faktisk lite ferie.

Jeg skjønner godt at du vil reise en uke alene og kose deg med mannen din. Det er nok lenge til en sånn anledning byr seg igjen.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes dere med god samvittighet kan ta dere en ferie uten barn. En annen sak er jo om dere klarer å slappe av noen uker uten å ha barna med og vite hvordan det er med dem? Kanskje ikke noe problem for en del foreldre, men jeg får aldri ro i kroppen når jeg vet at noen andre tar seg av barna våre og jeg hadde aldri klart å være langt borte på ferie uten barna!

Skrevet

Vi skal en uke uten barn.

Gleder meg, for vi trenger å slappe av.

Men mer enn en uke borte fra ham, det ville blitt for lenge.

Skrevet

En bryllupsreise uten, så absolutt! Husk at for at barna skal ha det godt, er forutsetningen at dere har det godt, sammen.

Alle barn og foreldre har godt av å være litt borte fra hverandre, og bryllupsreise med barn høres helt feil ut for meg iallefall.

Synes de som evt klandrer dere for å ta bryllupsreise uten barn bør tenke seg om to ganger.. Hvor mage går ikke nettopp fra hverandre pga at de ikke har hatt mulighet til å pleie forholdet?

God tur - uten barn!!

(Merk- dersom barna er over 1 år kan de godt være uten mor / far 1 uke, det er iallefall min mening)

Skrevet

Nei, det er laaangt fra egoistisk. Syntes dere fortjener en ferie etter bryllupet hvor dere kan kose dere og tenke kun på dere selv.

Hvis ikke er det jo ikke en bryllupsreise men familieferie!

Vi selv har et barn og skal overlate henne til mine foreldre. Er kjempeheldige som har så snille foreldre.

Håper det ordner seg for dere icon_smile.gif

Lykke til!

Skrevet

Vi tok "bryllupsreisen" i fjor høst uten barn. Av den grunn at vi ikke ønsker å forlate barna rett etter bryllupet. De gleder seg jo sinnsykt de også, og vi vil være der sammen med dem i tiden etterpå. Se på gavene og snakke om alt sammen. Ikke reise bort på vår rosa sky, mens dem bomser tilbake i hverdagen.

Men gjør helt som dere øler for. Dere kan jo drøye avreisen til et par uker etter bryllupet?12

Skrevet

Jeg synes slett ikke det er egoistisk å ha en bryllupsreise uten barn. Riktignok skal vi ha våre to barn med på bryllupsreisen, men vi hadde en uke ferie alene for 2 år siden og det var bare deilig.

Skrevet

Vi hadde først en uke alene, og så en uke med barna til mannen min. Jeg mener absolutt at man bør unne seg en bryllupsreise på egen hånd når man er nygift, og det tror jeg at de fleste har stor forståelse for.

Skrevet

Jeg kunne ikke tenke med og dra på bryllups reis uten sønnen min, men det har vell litt med alder på barnet og gjøre. Min sønn er 2 år, så han blir med når vi drar 17. juni hjerter_rundt.gif

12

Skrevet

Nå har ikke vi barn selv, men dersom vi hadde hatt det, ville vi dratt på bryllupsreise uten dem (ikke hvis de var under ett år).

I de fleste tilfeller, så er det foreldrene som har det værst under adskillelsen.

Barna har som oftest mye nytt og spennende og oppleve. I tillegg til at de er hos besteforeldre/ tanter etc, og bare det er spennende nok i seg selv.

Klart det vil bli litt hyling og skriking i starten, men etter en halvtime er allting glemt.

Dersom barn får muligheten til å være uten foreldre en stund, og med "jevne" mellomrom, så blir de mer selvstendige, og de lærer at mor og far ikke alltid vil være tilstede.

Etter min mening burde man begynne med slikt når barna er i toårsalderen, for hvis det går for mange år uten adskillelse, blir det kanskje en vond opplevelse fo barna.

Men dette er min mening, og vi har som sagt ikke barn. Men dette er noe vi har diskutert oss imellom - og er enige i.12

Skrevet

Jeg har hatt sønnen min borte i noen helger, men og reise fra han i to uker grine.gif

kommer ikke på tale. Man skal ikke reise fra barna i flere dagen, enn hva barn skjønner og en toåring vet ikke hva 14 dager er kjempesinna.gif

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener verken det ene eller andre er "riktig" Selv har vi valgt og ta med vår 2- årig på bryllupsreise om tre uker (!)Vi skal til syden. Vi hadde begge lyst og ha ham med, vet at vi begge ville savnet han veldig. I tillegg ønsker vi og kose oss sammen bare oss tre. Når vi vil være uten barn, tar vi en helgetur til Oslo på hotell !

Skrevet

Dersom du klarer å slappe av, så reis med GOD SAMVITTIGHET!!! Men les rådet til Tuppelure, kanskje en idé å reise noen uker etter brylluppet? Men dere vet selv hva som er best!!

Klem Denise:-)

Skrevet

Dere bør reise alene hvis dette føles rett for dere.Mannen min har en datter men hun er hele syv år når vi gifter oss , så vi reiser selvfølgelig på kjærlighetsferie alene.

icon_smile.gif

Skrevet

Vi reiser alene,og det gleder vi oss til.Men vi kommer ikke til og reise rett etter bryllupet.Vi venter til det passer for min mir,som skal ha datteren vår.

Elisabetha,som gifter seg 31 august

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...