Gå til innhold

BMI og frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

på en reklame på TV sier de at folk som spiser frokost har lavere BMI enn de som ikke gjør det.

Gjelder det når du spiser sjokoladekake til frokost og...? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Da får du selvsagt så dårlig samvittighet og blir småkvalm, og det hindrer deg i å spise for mye dritt senere på dagen.

Eller noe sånt. :fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg reagerte jeg også. Synes rett og slett reklamen er teit da den spiller på slankehysteri.

Skrevet
Gjelder det når du spiser sjokoladekake til frokost og...? :sjenert:

Nei, da må du bytte ut bokstavene "BMI" med "IQ" i samme setningen... :fnise:

Skrevet

godt det er flere enn meg som tolker det på rett måte :ler:

Gjest milkyway
Skrevet

jeg spiser frokost ca 2 dager i uka og har en bmi på 17, så det er ikke SÅ mye hold i det de sier (og den frokosten består ofte av kaffesjokoladekake :rodme: )

Skrevet (endret)

Det er gjerne tall basert på statistikk.

Samme statistikk som sier at de som drikker lett- eller skummetmelk daglig er sunnere og tynnere enn dem som ikke gjør det.

Eller den statistikk som sier at de som heter Christen til fornavn tjener mer penger enn andre fornavn.

Endret av Supraspinatus
Gjest Catwoman
Skrevet

Det hender jeg spiser sjokolade til frokost eventuelt mørke sjokoladerosiner.... :sjenert: og jeg har en ikke så veldig høy bmi - 19 eller 20 eller noe sånt.

Så jeg tror nok det gjelder ja. :jepp:

Forøvrig har jeg reagert litt på den reklamen jeg og ,

Gjest Kristin_
Skrevet

Det er jo noe i det da. Spiser man forferdelig lite på begynnelsen av dagen, er sjansen for at man overspiser senere på dagen større. Det har også blitt vist at overvektige ofte har et måltidsmønster som er slik at de spiser lite på morgenen og formiddagen, men svært mye på kvelden. Det kan vel også muligens være det som ga grunnlag for myten om at man ikke skulle spise etter 18 eller at kveldsmat gjorde deg feit :)

Men det blir som sagt litt hva du gjør det til, for det er ikke sånn at så fort du spiser frokost går du ned i vekt, men om det at du spiser frokost gjør at du går ned i vekt fordi du spiser mindre senere på dagen og dermed ikke havner i kalorioverskudd, blir det en annen sak.

BMI er uansett et latterlig mål for enkeltpersoner.

Skrevet

..da jeg begynte å spise frokost så steg faktsisk bmi`en min... så den reklamen stemmer ikke..

(at jeg begynte med frokost siden jeg ble gravid og derfor økte i vekt er en annen sak :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...