Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Det har seg sånn at ei jeg omgås mye med på jobben har blitt gravid. Hun er i 4 eller 5 mnd og begynner å bli veldig svær og hormonell. hun er sikkert sliten og alt sånt, men fy fadern som hun kan være. fra å være livlig, glad og sprudlende har de negative sidene hennes dukket mer og mer opp. altså det er de negative sidene som beskriver henne for tiden. de negative sidene jeg vet alle folk har, men på henne har de tatt overhånd. hun snakker konstant om hva hun ikke kan eller kan spise på jobben. alt skal tilrettelegges for henne fprdi hun er gravid. hun har ikke blitt syk eller noe enda en gang. hun er sånn som himler med øya over alt som blir sagt og gjort, og hun vet nå best. også om barneoppdragelse, selv om jeg faktisk har en sønn på 10, og har gode råd å gi henne. da er hun alltid uenig. en helg skulle hun sove hos meg etter et seminar. da forlangte hun hele dobbeltsengen for seg selv, for hun trengte stor plass. hun kunne verken ligge på siden eller på ryggen. for da moste hun enten babyen eller innvollene sine. hadde ikke meg i mot at hun sov i sengen, men det var måten ting ble krevd på. et vitaminlager uten likehadde hun og med seg, og når jeg tilbø henne bonaqua svarte hun bare at jeg virkelig måtte skjønne at gravide ikke skulle ha i seg slike e-stoffer. jeg klarte å banne da jeg knuste noen tallerkner (ikke m vilje). da svarer hun: du skal i allefall ikke få passe min unge slik du banner. :gråte: er gravide sånn? jeg kan ikke huske jeg var sånn? overreagerer hun?
Lurvina Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Hun hørtes veldig overhysterisk ut, etter det jeg leser her. Heldigvis er ikke alle sånn, men desverre finnes det noen som utmerker seg selv som verdensmester i alle grener når de går gravide, hun burde jekket seg ned tre-fire hakk når hun vet at du har gjort dette før og har mer erfaring å lære henne.
kamela Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Her ville jeg bare stille og rolig trukket med litt unna, graviditet er ikke en sykdom hverken fysisk eller psykisk, så det er ikke noen grunn til å behandle andre sånn som hun gjør. Høres ut som om hun er veldig selvopptatt og det første menneske på jorden som er gravid!
Gjest Chrizzy Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Uff, da Jeg merker at jeg har mye lettere for å hisse meg opp nå faktisk, men jeg har også mye lettere for å le og gråte også. Jeg er litt hudløs om man kan si det sånn. Hun venninnen din hadde hatt godt av å bli satt på plass. Eller gjør som en annen forelsår, trekk deg stille unna, det er ikke lov å oppføre seg som en egoistisk tyrann bare for at man er gravid. jeg ligger på magen hver natt forresten, på siden er i allefall ikke noe problem når det da er snakk om hvordan babyen tåler det.
Gjest Helen Parr Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Hun er antakeligvis bare et eksempel på hvordan gravide kan oppføre seg. Enkelte blir fryktelig selvopptatte, men det er ingen grunn til å finne seg i slik oppførsel, mener jeg. Jeg ville enten sagt fra på en grei måte at hun kanskje burde jekke seg litt ned, eller trukket meg stille unna. Muligens begge deler. Dessuten synes jeg det er noe komisk over gravide som umiddelbart mener de er verdensmestre i allslags som har med barn og svangerskap å gjøre, så snart den blå streken har vist seg på graviditetstesten. Det finnes noen av dem, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg ville holdt litt avstand. Ingen grunn til at du skal la hennes hormonelle oppførsel gå utover deg... Når det gjelder dette med barneoppdragelse, har jeg ikke tall på hvor mange av mine kollegaer/venninner som har revidert oppfatningene sine etter at barnet faktisk har kommet ut.... Jeg husker selv jeg hadde noen ting jeg aldri skulle gjøre, men har heldigvis selvironi til å se det komiske i det nå...
Gjest s.n Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 jeg klarte å banne da jeg knuste noen tallerkner (ikke m vilje). da svarer hun: du skal i allefall ikke få passe min unge slik du banner. :gråte: nei takk, det gidder jeg heller ikke, skulle du svart på den kommentarer... makan til oppførsel. Og så er hun bare 4-5 måneder på vei... Gi henne beskjed om at hun må jekke seg, ellers kommer alle til å trekke seg unna henne innen barnet er født!
Gjest ts Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 takk for alle svar jeg har fått. jeg burde sette henne på plass. og det skal jeg også. jeg sa hun gikk litt langt med at mineralvann er skadelig. hun sa ikke mye da. ærlig talt. mange har født men nei da. gir man tips om barnevogner får man den leksa om hvem som er best av de nye typene. som om jeg ikke har sett dem. felles venninnde av oss blir kritisert av henne for barneoppdragelse. årgh jeg blir så provosert. hun vet jo ikke hvordan det er å ha barn. hun skjønner det nok når barnet kommer. Heldigvis er ikke alle gravide sånn nei. jeg har jo hatt andre venninner også og jeg forstår at man kan bli hormonell, men noen dronning burde man ikke oppføre seg som. blir litt såret noen ganger jeg men jeg får heve meg over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå