Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Hei. Jeg har et barn fra før og nå vil vi ha nestemann. Jeg slutta medp pillen i juli. Jeg fikk mensen tilbake i august 31 dager syklus. Fikk mensen i september 30 dager. Så nå i oktober venter jeg på mensen. Har dere opplevd eller hørt om dette før? Har tatt to tester som har vært negative. Tok siste nå i helga på lørdag. Hadde siste mens den 8 september. Må tilføye at jeg har vært helt i hundre da. Helt besatt og tenkt hver dag på graviditet. Kjent etter symptomer osv. Lurer på om det kan være to ting. Enten at det er psykisk stress eller at det er hormonene som er i ulage pga ppille slutt. Om det er det siste så syns jeg det var rart at jeg hadde så regelmessig de to første månedene.... Slik det er nå så ser jeg fram til og få mensen igjen så jeg kan få et mer avslappet forhold til denne prøvingen
Ella* Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Ganske vanskelig å si hva det kan være ja... Som du selv sier så kan jo stress føre til forsinket mens. P-pillene kan også føre til at syklusene er i ulage en stund framover, selv om du har hatt to normale sykluser tidligere (det vet jeg godt, har alt fra 23 til 38 dagers syklus). Du kan også ha hatt forsinket eggløsning, og da forskyves mensen tilsvarende. Eller du er gravid, og testene slår ut sent. Det er vel bare å ta tiden til hjelp, og evt. teste igjen om en uke hvis ingenting har skjedd til da. Vet hvor fælt det er å gå å vente! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 har det på samme måte. Sylusene mine har alltid vært etter klokka, også mellom p-pilleslutt og p-sprøyte, til p-piller igjen. Aldri hatt noen problemer med dette. Så slutta jeg på p-pillen i august, fikk pillemensen 3dager etter, og vanlig mensen 36dager senere. Nå er jeg på dag 32 i syklusen, men innbiller meg ikke lengre at jeg er gravid. Utrolig kjipt å gå å vente, spesielt når jeg har hatt menssmerter av og på i over to uker nå. kjennes ut som mensen skal komme når som helst, men så forsvinner smertene plutselig. veeeldig frustrerende. har alltid hatt 28dager syklus..er ikke meningen å være gledesdreper her, men det er sikkert bare kroppen din som er i ulage. men si ifra da om du er gravid=) krysser fingre og tær for deg=)
Duracella Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde det likens. Gikk 3 og en halv mnd før jeg fikk mens igjen...
Angelicka23 Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har det akkurat likt. Sluttet i august. Hadde pillemens, så mens tre dager etter jeg sluttet. Deretter gikk det 30 dager til mens i september. Nå er jeg 39 dager siden siste mens. Hadde en negativ test forrige fredag, og en negativ nå mandag. Skikkelig dritt rett og slett, men syklusen kan jo ta et halvt år før den stabiliserer seg igjen...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Det virker på meg som at dette er ganske normalt. Mine sykluser etter pilleslutt for ca 1,5 år siden er alt fra 30 til 110 dager lange. Helt umulige å holde styr på. Men enkeltes kropper reagerer slikt på p-pillebruk. Klart det også kan være psykisk stress, men det er det vel lite å gjøre med. Du kan ikke akkurat innstille deg på å "lure" kroppen din til å tro at du ikke vil den skal fungere Ønsker det uansett lykke til, TS
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Det rare er at etter jeg skrev dette innlegget i natt så begynte jeg å blø litt. Men det har ikke kommet ordentlig i gang enda. Regner med det er mensen. Men om den ikke starter ordentlig i morgen kan det være at jeg er gravid.. Leste på barn i magen at man kan få en slags blødning den dagen man skulle hatt mens som er i 5 uke. Noe jeg kunne vært i nå. For hatt på bind i dag og det har kommet veldig lite. Godt å høre at det nok er p-pillen som gjør at det er slik.. Men igjen har aldri fått mensen på nøyaktig samme dag. Alltid vært på forskjellige dager. Lykke til dere andre også
Hedda-78 Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Har også hatt det sånn. Her blir syklusene bare lengre og lengre. *frustrert*
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Fikk ordentlig mens i dag faktisk.. Fortstår nå at jeg nok har hatt pillemens tidligere... Føles som dette er min ordentlige mens.. Kansje dette betyr at jeg har eggløsning. Nå har jeg den gode gamle mensen igjen..med vondt i magen og sånn. Mer ordentlig blødning Blir spennende framover.. Gidder ikke prøve å finne ut når jeg har eggløsning igjen. Siden jeg har så uregelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå