Gå til innhold

Donald Duck

Fremhevede innlegg

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Donald Duck har i alle år vært favorittlektyren til flere her i huset. De siste årene har det imidlertid opparbeidet seg en frustrasjon, nå så stor at det er like før jeg kutter ut hele Andebyen. Det er nemlig det søppelet som ligger ved bladet som irriterer meg noe grenseløst: en eller annen ubrukelig leke, som enten er i stykker, eller blir det etter kort tid. Dritt som blir liggende å slenge, helt til det havner i søpla (der vi allerede kaster alt for mye). Dessuten er hvert eneste blad pakket inn i plast.

Lurer på om jeg enten skal begynne å pakke ut bladet på butikken, og levere leken til personalet der, eller om jeg skal koste på meg å sende dritten tilbake til forlaget hver uke :rope:

Andre gode forslag?

Edit : Dersom moderator vil flytte dette innlegget til et mer passende sted, be my guest

Endret av nextlife
Videoannonse
Annonse
Gjest Vinduskarmen
Skrevet

Jeg har tenkt akkurat det samme!

Det hender vi kjøper Donald, men hver eneste gang blir det et lite tårn med søppel! Så forferdelig unødvenig! Ingen barn har bruk for ny gave i Donald så ofte.

Skrevet

Deler din frustrasjon. Ikke mht Donald (som aldri kjøpes her) men i forhold til andre blader. Jeg er ikke interessert i å få en sminkepung på kjøpet når jeg kjøper et blad! Vet om familier som alltid må kjøpe flere identiske Donald fordi alle barna skal ha leken som følger med...

Skrevet

Tips: Hvis man abonnerer på Donald Duck kan man velge om man vil ha med lekene eller ikke. :)

Skrevet
Tips: Hvis man abonnerer på Donald Duck kan man velge om man vil ha med lekene eller ikke. :)

Å, hvordan?

Er selv enig, uten om det med plast. Jeg liker ikke at hele Norge skal kunne blad i et blad jeg kjøper.

Gjest Vinduskarmen
Skrevet
Å, hvordan?

Er selv enig, uten om det med plast. Jeg liker ikke at hele Norge skal kunne blad i et blad jeg kjøper.

Sannsynligheten for at noen faktisk har bladd i akkurat ditt blad er utrolig liten. I allefall om du velger et blad lengre bak.

Skrevet
Sannsynligheten for at noen faktisk har bladd i akkurat ditt blad er utrolig liten. I allefall om du velger et blad lengre bak.

Sant det, men bare tanken gjør meg uvell.

Skrevet
Sant det, men bare tanken gjør meg uvell.

Du låner ikke bøker på biblioteket heller, da?

Ellers enig med flertallet her. Er det noe som blir liggende og skrote nederst i lekekassa, er det meningsløse leker fra Donald og McDonalds.

Skrevet
Å, hvordan?

:ler: Hva er ille med det? Har aldri fortstått meg på folk som velger en avis fra midten av avisbunken i avisstativer. Tror de at avisen foran er brukt opp fordi den står foran og at folk har fått sjansen til å lese forsiden? :fnise:

Da jeg jobbet i butikk for hundre år siden irriterte jeg meg så over det at jeg noen ganger tok avisen foran og la den midt i bunken.

Det var veldig off topic. Hvis man bestiller et abonnement på Donald via nettet for eksempel, kan man rett og slett velge om man skal ha med lekene som følger med, eller om man skal få tilsendt bladet uten ukens vedlegg. Ganske greit.

Gjest Lykkeliky
Skrevet
Å, hvordan?

Å, gud! Krise!!!! :fnise: Også hele Norge, da!

Skrevet
Å, gud! Krise!!!! :fnise: Også hele Norge, da!

Ja, nå er dere slemme mot meg :grine:

Skrevet

Enig med første taler. Jeg vil ikke ha plastleker og plast med Donald Duck, og skal jeg ha et silkeskjerf eller en veske så finner jeg heeeeelt sikkert andre måter å kjøpe det på enn ved å kjøpe Norsk Ukeblad. Og skulle jeg ende med å kjøpe Det Nye, så trenger jeg absolutt ikke den fantastiske rosa radioen med skurrelyder i......

Skrevet
:ler: Hva er ille med det? Har aldri fortstått meg på folk som velger en avis fra midten av avisbunken i avisstativer. Tror de at avisen foran er brukt opp fordi den står foran og at folk har fått sjansen til å lese forsiden? :fnise:

den fremste avisen er ofte revet delvis i stykker etter at folk har bladd i den mens de venter. derfor tar jeg som regel en som står lengre bak.

Skrevet

Jeg tror forbrukernes holdning til "ekstragaver" er i ferd med å endre seg. Før var det stas å få med noe ekstra på kjøpet, men nå som alle har X antall plastleker, sminkepunger og skurrete radioer fra før av, føles det bare unødvendig å få enda mer... En økende miljøbevissthet spiller også inn, vi er jo klar over at det vi får stort sett er møkkaprodukter made in China ved en eller annen forurensende fabrikk, og går i stykker før neste nummer kommer ut.

Det beste hadde jo vært om produsentene fikk klar beskjed av mange nok forbrukere- at vi ønsker ikke alt det rælet som følger med, vi vil ha produktet og ferdig med det.

Selv kjøper jeg ikke Donald til ungene annet enn pocket, nettopp for å unngå ekstrastyret (på samme måte som jeg aldri kjøper Happy Meal heller). Men det er synd, for å kjøpe et blad på fredagen for å la dem kose seg, hadde vært helt OK. Jeg bare orker ikke de tullegreiene som følger med bestandig- vi har mer enn nok rot og skrot som det er.

Skrevet

Det er så utrolig lite miljøvennlig. Og bare piss uansett de lekene...

Skrevet

Enig i alt Nigo-san skriver.

Skal innrømme at det VAR stas med noen av tingene i damebladene for lenge siden...men da snakker vi 8-10 år...

Skrevet

Det er faktisk ikke lenge siden det ble foretatt en undersøkelse hvor det kom frem at forbrukere faktisk vil ha med alt dette skrotet i magasiner.

Før var det billigere/mindre ting som fulgte med, men nå følger såkalt finere og dyrere ting med, noe som forbrukeren overraskende nok liker. Det er derfor Norsk Ukeblad etc satser på hardt på dette for tiden. I Danmark har slike ting begynt å følge med aviser også..

Skrevet

Ja, det stemmer sannelig Gjenglemt sykkellås, når jeg tenker meg om, har lest det der jeg også. Og at det følger med aviser i Danmark. Liksom for å "redde papiravisene". Dagbladet har jo prøvd seg med lydbøker allerede.

Skrevet

Enig med dere som sier at det er noe herk med alt søppelet.

Ang Donald så abonnerer vi, og fikk en stund bladet uten leke. Det vi reagerte på var at i fjor var det så mange skyteleker med bladet. Jeg liker ikke at barn skal få ting som skyter som leketøy. Det var ikke identiske ting med eks en pistol, men det var stadig hint.

Jeg sente en e-post til forlaget, og fikk et flott svar tilbake at de hele tiden vurderte slike ting, og at de hadde fått tilbakemeldinger fra flere på at det var for mange skyteleker.

Sist uke kom det blokk og blyant, og det har sønnen på skrivebordet og bruker det. (2. klassing).

Så si ifra. Det lønner seg helt klart.

Skrevet

Enig, enig. Synes all dritt man får i blader, leker eller "dameting" er utrolig unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...