Snehvit Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 Hver eneste vår har jeg det samme problemet - jeg finner ingen vårjakke! Jeg har mørkt hår, særdeles lys hud og grønne øyne (noenlunde samme farger som Jennifer Connelly), og de aller fleste vårjakkene i butikkene finnes i farger som ikke kler meg. Beige, hvitt, lysegrått o.l. får meg bare til å se enda blekere ut enn jeg allerede er. Har dere tips til hva slags jakker som kan passe mine farger, og hvilke butikker jeg bør oppsøke? Jeg har lyst på noe mer vårlig enn sort!
Medinilla Magnifica Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 Hei Snehvit! Jeg har da samme fargene som deg. De fargene jeg kler godt og liker er rød, brun og burgunderrød + +. Grønn er også en kledelig farge, som fremhever øyenfargen. Hva med å kjøpe en stilig skinnjakke? Det koster jo en del, men den har du for evig. De selger forresten også stilige skinnjakker ol på Uff osv som jeg ofte synes er bedre i fasongen og stilen enn mange av de nyere. Bare et tips, jeg vet jo ikke hva slags stil du har, så det er litt vanskelig å anbefale noe annet enn farger.. Lykke til i jakten på jakke! :blunke: PS: Hvis du føler deg veldig hvit kan det kanskje være en ide å bruke solpudder? Jeg gjør det, og får en mye friskere glød.
Snehvit Skrevet 7. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2003 Jeg har da samme fargene som deg. De fargene jeg kler godt og liker er rød, brun og burgunderrød + +. Grønn er også en kledelig farge, som fremhever øyenfargen. Jeg var til fargeanalyse for et par år siden, og ble da karakterisert som en vintertype. Jeg fikk spesialtilpasset en fargepalett med kledelige farger, og med unntak av brunt (som er en høstfarge) inngår alle de fargene du nevner i den. :enig_animasjon: Farger som rødt, sort, grønt, lilla, rosa, turkis o.l. er særlig dominerende i denne paletten, og dette er da også farger som jeg føler meg vel i og dermed bruker endel. I en ytterjakke er det riktignok kanskje mer praktisk med en noe mer nøytral farge enn enkelte av disse. Stilmessig er jeg ganske allsidig, men holder meg ofte til det forholdsvis klassiske. Jeg liker i hvert fall å se ordentlig ut (ikke som en fjortis eller en bimbo ). Jeg liker best nokså figurnære (ikke bomsete) jakker, ettersom jeg ikke er så høy. Hvis du føler deg veldig hvit kan det kanskje være en ide å bruke solpudder? Jeg gjør det, og får en mye friskere glød. Solpudder har jeg aldri prøvd, men vil det ikke lett se skjoldete ut hvis man har blek hud?
Gjest Étoile Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Solpudder vil nok ikke se skjoldete ut nei... jeg har ihvertfall ikke opplevd det. Jeg bruker solpudderkuler fra Art Deco og en stor myk pudderbørste, så stryker jeg den lett over kinn, panne, nese og hake, og vips har ansiktet en frisk glød. De har forresten en skikkelig kul rød trenchcoat på Oasis for tiden.... :D
Gjest BR Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Vil tro at du kler olivengrønt godt, og du sier at du liker figurnære og klassiske klær. På H&M har de en olivengrønn blazer (stoffet minner om myk dongeristoff, og den ser liksom ordentlig men likevel casual ut) som er veldig fin, har selv kjøpt meg en i svart. Det kunne kanskje vært noe??
Snehvit Skrevet 7. april 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2003 Takk for tipsene, Étoile og BR - skal sjekke ut både Oasis (har funnet mye der tidligere) og H&M! Både rødt og olivengrønt er kledelige farger til meg. Og det høres absolutt ut som om solpudder kan være noe for meg, så jeg slipper å se ut som et lik når jeg går sommeren i møte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå