Linda644 Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg farget håret med fargen lysebrun i slutten av august og endte opp med svart hår... fargen går jo aldri ut! :gråte: jeg blir så irritert! nå har jeg tre hårfarger: min egen rødt, svart og brunt. Det er skikkelig stygt. Nå er det jammen slutt på å bruke butikk farger for meg i allefall. Noen som har brukt den? gikk deres farge ut til slutt eller måtte dere ta avfargning? jeg vurderer og gjøre det nå faktisk... men hadde håpet på å slippe å få slitt hår igjen...jeg er jo opprinnlig rødtopp og er ganske blek. Jeg kler ikke en for mørk farge og det er jo det nå. Men når jeg tar avfargning - har jeg lyst på en lys farge (blond, selv om jeg liker brunt best) blond er jo det nærmeste til lyst rødt hår.. hvilken blond farge passer meg mest? noen som kan hjelpe? en blond farge sliter jo på håret, men er det en blond farge som ikke bleker/skader håret alt for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. oktober 2007 #2 Del Skrevet 16. oktober 2007 men er det en blond farge som ikke bleker/skader håret alt for mye? Nei dessverre. Jeg striper håret mitt selv med L'oreal sine farger etter at jeg har vært hos frisør. Jeg vil ikke anbefale deg å gjøre mer på egen hånd nå siden du har så mange farger der nå. Få en frisør til å fikse det og ta det derfra. I alle fall hvis du skal blondere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 27. desember 2007 #3 Del Skrevet 27. desember 2007 Jepp, Har brukt Casting Creme Gloss ja, irritert e bare fornavnet... Farga håret mitt 3 el 4 September, men nå 27 des e det fortsatt VELDI my farge gjen i håret.. Farga håret mitt mørk brun, el brun no.. Ble f```mæ svart nesten.. Så itj ut, flira godt der å da.. Men tenkt.. ja ja d e toning, fargen vil jo etterhvert avta.. MEN den avtar særdeles lite.. Brun/svart fargen e ikke like hardt mot ansiktet mitt (har lys hud og mørke blond hår egentlig).. men DEN etterveksten.. urk! MÅ nok te frisør, hørt med frisør da æ va på Island.. (en da men.. ) Og frisøren villa "IKKE" gjør no med håret mitt.. mjaa.. d love jo bra.. NOP! Kordan gikk det me frisør til deg?! El farga du det selv? Fiksa det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snexi Skrevet 27. desember 2007 #4 Del Skrevet 27. desember 2007 Har sluttet helt og farge det selv, gjorde det alltid før for og spare noen kroner, men det ble ikke alltid like vellykket så da sluttet jeg med det. Så nå går jeg til frisøren hver 6-8 uke og farger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 27. desember 2007 #5 Del Skrevet 27. desember 2007 Hm, jeg har det motsatte problemet med Casting Crème Gloss - fargen sitter i bare 3 - 4 uker. Nå skal det sies at jeg farger bare med en farge som er tilnærmet lik min egen,da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 27. desember 2007 #6 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gikk fra blond til "gyllen mørk blond" for ca. 8 uker siden. For det første ble "gyllen mørk blond" mer likt brunt/mørkebrunt, i tillegg har sitter fargen fortsatt i, selv om den jo har blitt litt lysere etterhvert. Er vel nå kastanjeaktig mørk blond/lys brun. Forsåvidt fornøyd med fargen slik den er nå, da min egen naturlige farge ikke syns særlig i etterveksten (askeblond/kommunemørk). Poenget mitt var å gå fra bleket/stripet blond til min naturlige farge. Føst ble den altfor mørk, og nå har hårfargen mer rødt i seg enn naturlig, men har jo blitt vant til det så syns det ser ok ut. Men poenget er vel gjerne at man vil at hårfargen skal komme ut slik den viser på boksen, og sitte så lange som antatt, og for min del har Casting Color Creme ikke gjort noen av delene. Samtidig vet jeg jo egentlig, og burde ha tenkt over at når håret har gått igjennom litt bleking tidligere så oppfører ikke hjemmefarge seg slik som den gjør på naturlig hår/evt. i følge pakningen). I tillegg brøt jeg regel nr.1: Når i tvil velg den lyseste fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdana Skrevet 28. desember 2007 #7 Del Skrevet 28. desember 2007 Har også brukt casting creme gloss et par ganger, men jeg er veldig fornøyd. Ble tipset av dama i butikken at jeg burde velge en så lys farge som mulig, i og med at de er så mørke. Ble veldig fornøyd, og syns at fargen har gått gradvis ut. Den sitter lenge, men syns ikke at etterveksten vises noe særlig. Men jeg er enig i at det er irriterende at fargene avviker så mye fra bildet på pakken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 28. desember 2007 #8 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei!! Fy og fy som bruker hjemmefarge.. Jeg jobber som frisør og opplever stadig kunder som har farget håret om og om igjen med hjemmefarge. Det vil tilslutt ende opp som svart dersom det er en mørk farge... Da må du heller kjøpe en minicolorasjon uten ammoniakk i! Og heller farge kun etterveksten med farge. Men aller helst anbefaler jeg der å få farget håret på en frisørsalong.. Butikkfarger inneholder stoffer som ikke er lov til å bruke i salongfarger! Så det sier litt egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 29. desember 2007 #9 Del Skrevet 29. desember 2007 Til frisøren over meg: Trodde casting creme gloss var uten amoniakk, jeg? Er jeg helt på tur da? Har aldri turt å bruke "skikkelig farve", men har brukt casting både vanlig og gloss. Er fra naturens hånd mørk, så brun har funket bra på meg. (Blir nesten svart, men det er håret mitt fra før) Tar bare på etterveksten de fleste ganger. Tuppene får bare en kort runde hver tredje eller fjerde gang. En "gammel frisør", som nå driver parfymeri anbefalte nettopp casting (den uten gloss) for et par år siden. Er kjempeglad viss du over kan komme med gode tips man må tenke på når man farver håret hjemme. (Gidder ikke gå til frisør hver 4. uke, og etterveksten vises veldig fort når håret er mørkt og langt) Er klar over at det går an å kjøpe farve hos frisøren. Er det kanskje best? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg :) Skrevet 29. desember 2007 #10 Del Skrevet 29. desember 2007 Casting Creme Gloss er uten amoniakk såvidt jeg vet. Har prøvd den selv og på mitt hår fungerer den ikke særlig bra. Håret blir mye mørkere enn det som fremkommer av pakken. Prøvde lysebrun sist, og det ble mørk mørk brun. Sist kjøpte jeg hårfarge hos frisøren og syntes selv resultatet ble bedre enn med Casting. Det ble omtrent samme farge som på boksen og fargen har holdt seg godt uten å falme. Jeg betalte 160 kroner, og det er absolutt ikke dyrt i forhold til de du kjøper i butikken (mener jeg betalte 140 kroner sist for Casting Creme Gloss) Dessuten kan du spørre frisøren om hvilken farge hun/han tror vil passe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 29. desember 2007 #11 Del Skrevet 29. desember 2007 Til frisøren over meg: Trodde casting creme gloss var uten amoniakk, jeg? Er jeg helt på tur da? Har aldri turt å bruke "skikkelig farve", men har brukt casting både vanlig og gloss. Er fra naturens hånd mørk, så brun har funket bra på meg. (Blir nesten svart, men det er håret mitt fra før) Tar bare på etterveksten de fleste ganger. Tuppene får bare en kort runde hver tredje eller fjerde gang. En "gammel frisør", som nå driver parfymeri anbefalte nettopp casting (den uten gloss) for et par år siden. Er kjempeglad viss du over kan komme med gode tips man må tenke på når man farver håret hjemme. (Gidder ikke gå til frisør hver 4. uke, og etterveksten vises veldig fort når håret er mørkt og langt) Er klar over at det går an å kjøpe farve hos frisøren. Er det kanskje best? Hei Pauline! Det er mulig den er uten ammoniakk, men tror likevel den inneholder en del ingredienser som ikke er bra for å forsøke å få den til å holde lenge på fargen. Selvfølgelig kan jo dette variere mellom de forskjellige hårtypene, men det har vist seg at denne fargen holder dårlig og falmer veldig lett og tåler ikke sollys og klorvann. Som regel er det vanskelig å vurdere ut fra bildet på pakken hvilken farge man kommer til å få tilslutt. Man vet ikke hvordan farge modellen hadde på håret fra før av... I tillegg står det faktisk toner på pakken, noe som betyr varig farge, derfor tror jeg det er ammoniakk i den. Hadde det ikke vært det ville det stått minicolorasjon, men som sagt..jeg kan ikke si det 100% sikkert at det er ammoniakk i den! Når du farger håret hjemme og har ettervekst, så farg etterveksten først og la den virke ihvertfall 20 minutt av tiden. Deretter kan du spraye litt vann i resten av håret, for da vil du få en minicolorasjon effekt av fargen og du unngår å få den svarte fargen. Men som oftest er det som regel nok å ha bare i etterveksten i og med at hjemmefarger sitter så voldsomt som de gjør. Men jeg tror nok at det er best å heller bruke litt ekstra penger og gå til frisøren å få håret farget, for skulle det bli helt for ille da, så har dere ihvertfall reklamasjonsrett. Det er ikke like lett med hjemmefarge. Link fra forbrukerportalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pauline Skrevet 29. desember 2007 #12 Del Skrevet 29. desember 2007 Takk for svar, Eowyn! Får spørre dem litt mer om farve neste gang jeg er hos frisøren! Høres ut som det er lurest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 7. februar 2008 #13 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg farger alltid håret hjemme, og jeg er kjemp fornøyd. Dere bør bare tenke lenge igjenom hvilken farge dere skal kjøpe, og bruke den akkurat som det står på bruksanvisningen. Jeg ser mange ofte folk som har farget håret, og på noen ser det ikke ut. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer det.. Det er bare å tenke seg om, og kanskje ikke farge håret hjemme hvis du er blond og skal bli brun eller omvendt! Men hvis du er brun som meg, og bare skal ha det litt brunere/finere farge, så er det kjempe greit å gjøre det hjemme:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 7. februar 2008 #14 Del Skrevet 7. februar 2008 Enig med gjesten over meg.. Jeg farger nesten alltid håret selv, og har aldri blitt misfornøyd Har lys brunt hår og farger det litt mørkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esiris Skrevet 6. januar 2009 #15 Del Skrevet 6. januar 2009 Hei Pauline! Det er mulig den er uten ammoniakk, men tror likevel den inneholder en del ingredienser som ikke er bra for å forsøke å få den til å holde lenge på fargen. Selvfølgelig kan jo dette variere mellom de forskjellige hårtypene, men det har vist seg at denne fargen holder dårlig og falmer veldig lett og tåler ikke sollys og klorvann. Som regel er det vanskelig å vurdere ut fra bildet på pakken hvilken farge man kommer til å få tilslutt. Man vet ikke hvordan farge modellen hadde på håret fra før av... I tillegg står det faktisk toner på pakken, noe som betyr varig farge, derfor tror jeg det er ammoniakk i den. Hadde det ikke vært det ville det stått minicolorasjon, men som sagt..jeg kan ikke si det 100% sikkert at det er ammoniakk i den! Når du farger håret hjemme og har ettervekst, så farg etterveksten først og la den virke ihvertfall 20 minutt av tiden. Deretter kan du spraye litt vann i resten av håret, for da vil du få en minicolorasjon effekt av fargen og du unngår å få den svarte fargen. Men som oftest er det som regel nok å ha bare i etterveksten i og med at hjemmefarger sitter så voldsomt som de gjør. Men jeg tror nok at det er best å heller bruke litt ekstra penger og gå til frisøren å få håret farget, for skulle det bli helt for ille da, så har dere ihvertfall reklamasjonsrett. Det er ikke like lett med hjemmefarge. Link fra forbrukerportalen sist jeg farget håret hjemme, var det en farge jeg kjøpte hos min frisør... Jeg ble strålende fornøyd, så det har jeg tenkt til å fortsette med.. :D Det var frisøren selv som hjalp meg og plukke ut den fargen jeg kjøpte, slik at jeg skulle få et resultat jeg ble fornøyd med. Akkurat nå husker jeg ikke helt hva fagen het, men det var noe fra loreal tror jeg.. Men det var ikke noe jeg har sett i butikker noen gang.. Så jeg innbiller meg i alle fall at den er bedre enn den jeg får i butikken. Kanskje du vet noe mer om de.. jeg mener å huske at pakningen på fargen var rød.. hvis det hjelper deg noe.. he he.. Bare tenker at det er jo nødt til å være bedre å bruke denne enn den som de har i butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desert_rose Skrevet 6. januar 2009 #16 Del Skrevet 6. januar 2009 Forstår fustrasjonen til de som har farga med Casting Cream Gloss veldig godt. har nemlig gjort den tabben selv... Fargen har enda ikke gått ut her heller, den ble veldig mørk -lys i huden her også, plus at håret har blitt mer skada/tørrere av denne fargen enn ved tidligere farging... har fått sikkert 3 cm med ettervekst og fargen er nesten like sterk enda!! valgte nettopp glansvask fordi jeg ville ungå dette problemet. synes ettervekst ser lite fint ut. Gleder meg til å få igjen min opprinnelige brune hårfarge, må gå til frisøren å fikse det. men det blir det nok enda mer slitt i lengden av:/ jeg som endelig har fått langt hår.. skulle ønske den ville gå ut av seg selv!, men med dette tempoet vil det ta minst et år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VildeS Skrevet 6. juli 2009 #17 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg farget håret med fargen lysebrun i slutten av august og endte opp med svart hår... fargen går jo aldri ut! :gråte: jeg blir så irritert! nå har jeg tre hårfarger: min egen rødt, svart og brunt. Det er skikkelig stygt. Nå er det jammen slutt på å bruke butikk farger for meg i allefall. Noen som har brukt den? gikk deres farge ut til slutt eller måtte dere ta avfargning? jeg vurderer og gjøre det nå faktisk... men hadde håpet på å slippe å få slitt hår igjen...jeg er jo opprinnlig rødtopp og er ganske blek. Jeg kler ikke en for mørk farge og det er jo det nå. Men når jeg tar avfargning - har jeg lyst på en lys farge (blond, selv om jeg liker brunt best) blond er jo det nærmeste til lyst rødt hår.. hvilken blond farge passer meg mest? noen som kan hjelpe? en blond farge sliter jo på håret, men er det en blond farge som ikke bleker/skader håret alt for mye? Hei! jeg har gjort akkurat det samme! Jeg ble kjempelei meg.. Dette er vel rundt 1 måne siden nå, men allerede er fargen blitt lysere. Kanskje det har noe med solen å gjøre? Det er hvertfall det jeg har kommet frem til. Venninnen min som skulle farge det i en tone mørkere enn min, altså brun, fikk kullsvart hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyLane Skrevet 6. juli 2009 #18 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg prøvde den for lenge siden, men den forsvant fra håret mitt etter bare noen uker. Men en annen ting som gjorde at jeg aldri kommer til å bruke den mer er at håret mitt ble så fett, var som et belegg utenpå hvert hårstrå. Gikk ikke ut før etter ca 1,5 uke, måtte gå med lue hele tiden. Bruker Viva sin hårfarge, kommer alltid tilbake til den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #19 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei Pauline! Det er mulig den er uten ammoniakk, men tror likevel den inneholder en del ingredienser som ikke er bra for å forsøke å få den til å holde lenge på fargen. Selvfølgelig kan jo dette variere mellom de forskjellige hårtypene, men det har vist seg at denne fargen holder dårlig og falmer veldig lett og tåler ikke sollys og klorvann. Som regel er det vanskelig å vurdere ut fra bildet på pakken hvilken farge man kommer til å få tilslutt. Man vet ikke hvordan farge modellen hadde på håret fra før av... I tillegg står det faktisk toner på pakken, noe som betyr varig farge, derfor tror jeg det er ammoniakk i den. Hadde det ikke vært det ville det stått minicolorasjon, men som sagt..jeg kan ikke si det 100% sikkert at det er ammoniakk i den! Når du farger håret hjemme og har ettervekst, så farg etterveksten først og la den virke ihvertfall 20 minutt av tiden. Deretter kan du spraye litt vann i resten av håret, for da vil du få en minicolorasjon effekt av fargen og du unngår å få den svarte fargen. Men som oftest er det som regel nok å ha bare i etterveksten i og med at hjemmefarger sitter så voldsomt som de gjør. Men jeg tror nok at det er best å heller bruke litt ekstra penger og gå til frisøren å få håret farget, for skulle det bli helt for ille da, så har dere ihvertfall reklamasjonsrett. Det er ikke like lett med hjemmefarge. Link fra forbrukerportalen Ikke amoniakk... Og fargene som fås i butikk er ikke mye anderledes enn den man bruker hos frisøren, den er bare blandet for deg. Ja, er frisør selv.... Men så klart, frisører må jo tjene penger de også, så så klart de ikke vil anbefale annet enn sine egne farger.... Det jeg derimot er ening i, er at man er mer garantert en rett farge hos frisør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viv Skrevet 5. mai 2010 #20 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg farget håret med fargen lysebrun i slutten av august og endte opp med svart hår... fargen går jo aldri ut! :gråte: jeg blir så irritert! nå har jeg tre hårfarger: min egen rødt, svart og brunt. Det er skikkelig stygt. Nå er det jammen slutt på å bruke butikk farger for meg i allefall. Noen som har brukt den? gikk deres farge ut til slutt eller måtte dere ta avfargning? jeg vurderer og gjøre det nå faktisk... men hadde håpet på å slippe å få slitt hår igjen...jeg er jo opprinnlig rødtopp og er ganske blek. Jeg kler ikke en for mørk farge og det er jo det nå. Men når jeg tar avfargning - har jeg lyst på en lys farge (blond, selv om jeg liker brunt best) blond er jo det nærmeste til lyst rødt hår.. hvilken blond farge passer meg mest? noen som kan hjelpe? en blond farge sliter jo på håret, men er det en blond farge som ikke bleker/skader håret alt for mye? Når du farger håret hjemme så må du alltid huske på dette: Etter en liten stund tørker du av hårfargen på et lite område sånn at du får se hvor mørkt du vil ha det. viss det er litt for lite syns du så masserer du hårfargen inn igjen. Fargen vil til slutt falme og da kan du prøve på nytt med en lysere farge. f.eks mørk blond eller blond. (det blir ikke blondt altså. d blir mørkere som du sikkert merket). Om du velger å bleike håret blondt så må du vite at det er ingenting som skader håret mer. Jeg er selv mørk brun og bleika håret i sommer. håret mitt har aldri vært tørrere. det var så vidt det gikk ann å dra fingrene gjennom det. ikke farg det blondt! jeg ville heller ikke tatt avfargning. vent litt og prøv igjen. Lykke til:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå