Brunhilde Skrevet 23. oktober 2008 #61 Skrevet 23. oktober 2008 Så det står i både salgsoppgaven og i kontrakten at fellesgjelden er 90.000? Hvis den IKKE var det på det tidspunktet du la inn bud på leiligheten, så har du en sak. Men du må altså handle fort. Har du snakket med forbrukerrådet/advokat i dag? Ønsker deg all mulig lykke til, for slik skal det ikke være. Ja det står begge steder. Den var IKKE 90.000 da jeg la inn bud. Jeg har snakket med advokat i dag og skal møte ham i morgen. Blir spennende å høre hva han sier. Alle leiligheter har samme gjeld. Kan variere noe i forhold til størrelsen på leiligheten. Det står i prospektet hva fellesgjelden er og din andel av fellesgjelden. Du betaler hver mnd på fellesgjelden, det folk flest kaller husleie. Når du flytter inn , så har du 8 dager på deg og komme med skriftlig hva du klager på. Bygningsmessig , så må du henvende deg til styret i laget. Som kjøper av en slik leilighet i lag, så er du ikke fritatt for alt. Det er din f.....plikt til å sjeke opp ting selv oså. Du skulle ha tatt kontakt med laget før inngåelse av kontrakt. Der skulle du b.l a spurt om fremtidige planer til laget. Planer fremover kan påvirke husleien bla, At du har blitt lurt? du føler det slik,men sa han 90.000, har du hørt feil? Hva sto det i avisa,prospektet? Si meg, kan du lese?
Østlandet Skrevet 23. oktober 2008 #62 Skrevet 23. oktober 2008 Alle leiligheter har samme gjeld. Kan variere noe i forhold til størrelsen på leiligheten. Det står i prospektet hva fellesgjelden er og din andel av fellesgjelden. Du betaler hver mnd på fellesgjelden, det folk flest kaller husleie. Når du flytter inn , så har du 8 dager på deg og komme med skriftlig hva du klager på. Bygningsmessig , så må du henvende deg til styret i laget. Som kjøper av en slik leilighet i lag, så er du ikke fritatt for alt. Det er din f.....plikt til å sjeke opp ting selv oså. Du skulle ha tatt kontakt med laget før inngåelse av kontrakt. Der skulle du b.l a spurt om fremtidige planer til laget. Planer fremover kan påvirke husleien bla, At du har blitt lurt? du føler det slik,men sa han 90.000, har du hørt feil? Hva sto det i avisa,prospektet? NEI!! Alle leiligheter bør nødvendigvis ikke ha samme gjeld. Eller en gjeld i forhold til kvm. "IN" ordninger mange steder, gir anledning til å betale ned gjelden, helt, eller delvis. Dette er det mange forskjellige løsninger på. I et borettslag i nærheten, er det alle slags størrelser på fellesgjelden. En større del valgte sist år å betale ned alt og er da ikke heftet med noe av gjelden. Andre valgte å følge den opprinnelige gjelden, da den har lav lånerente. (Husbanken 4,5%)
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #63 Skrevet 23. oktober 2008 Alle leiligheter har samme gjeld. Kan variere noe i forhold til størrelsen på leiligheten. Det står i prospektet hva fellesgjelden er og din andel av fellesgjelden. Du betaler hver mnd på fellesgjelden, det folk flest kaller husleie. Når du flytter inn , så har du 8 dager på deg og komme med skriftlig hva du klager på. Bygningsmessig , så må du henvende deg til styret i laget. Som kjøper av en slik leilighet i lag, så er du ikke fritatt for alt. Det er din f.....plikt til å sjeke opp ting selv oså. Du skulle ha tatt kontakt med laget før inngåelse av kontrakt. Der skulle du b.l a spurt om fremtidige planer til laget. Planer fremover kan påvirke husleien bla, At du har blitt lurt? du føler det slik,men sa han 90.000, har du hørt feil? Hva sto det i avisa,prospektet? Stilig at du ikke gadd å lese innleggene før du gulpet opp dette. Du skriver "alle leiligheter har samme gjeld" og "kan variere noe i forhold til størrelsen på leiligheten". Litt selvmotsigende ikke sant? Mulig du her refererer til svaret TS fikk fra megler om at hun var blitt opplyst om lagets totale fellesgjeld og dermed burde kunne regnet seg frem til hennes fellesgjeld. At du har blitt lurt? du føler det slik,men sa han 90.000, har du hørt feil? Hva sto det i avisa,prospektet? Hvis du hadde lest innleggene hadde du fått med deg at 90.000 blir opplyst både i prospektet, av selger, megler samt at det står i kjøpekontrakten. Jeg vil kalle dette å bli lurt. I et slikt tilfelle seg jeg ikke helt hvordan TS evt. kan ha mistolket eller noe. Det som står svart på hvitt er vanskelig å vri seg unna for megler/selger.
Nanaluanna Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #64 Skrevet 23. oktober 2008 Advokat mener vi har en god sak! En lignende sak kom opp i høyesterett i sommer og de avsa dom i "vår" favør, noe han synes var veldig positivt. Han har finlest alle dokumentene mine og kom frem til mange feil. Grøss... Takstmann/eier/megler har i tillegg til å sett på gamle tall, sett på feil leilighet... Jeg bor i 4-roms de har sett på gjelden for 3-roms. Helt vilt at det går ann. Nå har det blitt sendt en reklamasjon til tidligere eier med krav om at hun dekker differansen mellom oppgitt gjeld og faktisk gjeld. Håper selvfølgelig hun går med på det uten å mukke, men hva er vel sjansen for det.... Hvis ikke blir det tingrett. Gulp. Advokat likte ikke at hun hadde eierskifteforsikring hos det selskapet hun hadde, for de var visst kjent for å kjempe til the bitter bitter end... Uff da!
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 23. oktober 2008 #65 Skrevet 23. oktober 2008 Det er godt høre at advokaten mener du har en god sak. At megler/eier har sett på gjeld i forhold til feil leilighetsstørrelse sier jo alt om dem. Håper du vinner frem her for du har virkelig mye å vinne. Hold oss oppdatert!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #66 Skrevet 23. oktober 2008 Advokat likte ikke at hun hadde eierskifteforsikring hos det selskapet hun hadde, for de var visst kjent for å kjempe til the bitter bitter end... Uff da! Jeg vedder en tier på at det er snakk om Protector. Stemmer det?
iss Skrevet 23. oktober 2008 #67 Skrevet 23. oktober 2008 Håper det order seg for TS, for dette her er jo virkelig ikke deres feil! Lykke til!
Nanaluanna Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #69 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vedder en tier på at det er snakk om Protector. Stemmer det? Her er en tier Snakker du av erfaring? Greit nok at de stiller opp for klienter, men man skal også ha vett til å gi seg når man har tapt.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #70 Skrevet 24. oktober 2008 Her er en tier Snakker du av erfaring? Greit nok at de stiller opp for klienter, men man skal også ha vett til å gi seg når man har tapt. Takk for tiern Den skal jeg sette på høyrent og bruke til advokathjelp dersom jeg må ta opp kampen mot protector. Det er ikke helt håpløst, så ikke mist motet. Men de har en lang rekke stygge saker, med følgende framgangsmåte. HVis de er usikre på om du har en sak, så avslår de erstatningskravet. HVis de vet du har en sak, så tilbyr de deg en svært lav sum. Du må gå rettens vei for å få det du har krav på. Finnes mange saker om dette, og FBI på Nrk har hatt om det. Gå på google og søk på ordene Protector selger megler. Da får du opp en lang rekke ting. Søker du i tillegg på fbi får du nok opp programmet jeg tenkte på. Jeg må korrigere deg litt på den siste setningen din: Du må her huske at det ikke er klientens penger det er snakk om, men Protector sine. De har stilt som forsikringsselskap for kunden, og er interesserte i å betale ut så lite som mulig. Selgeren slipper å betale noe som helst dersom til deg, men KAN måtte betale til protector dersom det viser seg at han/hun har gitt feil opplsyninger eller bevisst holdt tilbake informasjon. Jeg kan derfor love deg at JEG aldri hadde turt å tegne forsikting gjennom protector, nettopp fordi de kunne finne på å søke regress hos meg etterpå om noe var feil. Folk er så redde for kjøperen/selgeren - den de BURDE være redde for er Protector!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #71 Skrevet 24. oktober 2008 Alle leiligheter har samme gjeld. Kan variere noe i forhold til størrelsen på leiligheten. Det står i prospektet hva fellesgjelden er og din andel av fellesgjelden. Du betaler hver mnd på fellesgjelden, det folk flest kaller husleie. Når du flytter inn , så har du 8 dager på deg og komme med skriftlig hva du klager på. Bygningsmessig , så må du henvende deg til styret i laget. Som kjøper av en slik leilighet i lag, så er du ikke fritatt for alt. Det er din f.....plikt til å sjeke opp ting selv oså. Du skulle ha tatt kontakt med laget før inngåelse av kontrakt. Der skulle du b.l a spurt om fremtidige planer til laget. Planer fremover kan påvirke husleien bla, At du har blitt lurt? du føler det slik,men sa han 90.000, har du hørt feil? Hva sto det i avisa,prospektet? les tråden før du svarer svada.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #72 Skrevet 26. oktober 2008 hei trådstarter, har du vurdert å gå til avisen med denne saken? Du kan gjøre det anonymt, og en slik sak kan gjøre at du får en raskere løsning enn om du venter på evt rettssak.
Nanaluanna Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #73 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg må korrigere deg litt på den siste setningen din: Du må her huske at det ikke er klientens penger det er snakk om, men Protector sine. De har stilt som forsikringsselskap for kunden, og er interesserte i å betale ut så lite som mulig. Selgeren slipper å betale noe som helst dersom til deg, men KAN måtte betale til protector dersom det viser seg at han/hun har gitt feil opplsyninger eller bevisst holdt tilbake informasjon. Jeg kan derfor love deg at JEG aldri hadde turt å tegne forsikting gjennom protector, nettopp fordi de kunne finne på å søke regress hos meg etterpå om noe var feil. Folk er så redde for kjøperen/selgeren - den de BURDE være redde for er Protector! Ja jeg er skitredd for Protector og håper så inderlig at saken kan løses uten at de blandes inn... Jeg kom jo på nå at da jeg jeg solgte leiligheten min tegnet jeg forsikring gjennom Protector... Heldigvis la jeg alle kortene mine på bordet og sa alt jeg visste om leiligheten da jeg solgte. hei trådstarter, har du vurdert å gå til avisen med denne saken? Du kan gjøre det anonymt, og en slik sak kan gjøre at du får en raskere løsning enn om du venter på evt rettssak. Nei det har jeg ikke vurdert. Tror du avisene har interesse for dette da? Må jo finnes mange slike saker der ute? Jeg har ikke lyst til å få bilde av meg i noen avis så da må det jo gjøres anonymt og da spørs det om avisene gidder...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #74 Skrevet 26. oktober 2008 Ja jeg er skitredd for Protector og håper så inderlig at saken kan løses uten at de blandes inn... Jeg kom jo på nå at da jeg jeg solgte leiligheten min tegnet jeg forsikring gjennom Protector... Heldigvis la jeg alle kortene mine på bordet og sa alt jeg visste om leiligheten da jeg solgte. Nei det har jeg ikke vurdert. Tror du avisene har interesse for dette da? Må jo finnes mange slike saker der ute? Jeg har ikke lyst til å få bilde av meg i noen avis så da må det jo gjøres anonymt og da spørs det om avisene gidder... Hei, jo de gidder. skal logge meg inn og sende deg PM, jeg, så skal du få noen gode tips
Nanaluanna Skrevet 3. november 2008 Forfatter #75 Skrevet 3. november 2008 Hei, jo de gidder. skal logge meg inn og sende deg PM, jeg, så skal du få noen gode tips Tusen takk for PM. Ser du har slettet deg nå så da må jeg takke deg her inne Hvis du registrerer deg igjen må du gi meg ett pip for da har jeg noen spørsmål til deg Vet dere hvor jeg skal henvende meg for å få tak i årsregnskapet for borettslaget 2006 og 2007? Jeg fikk i oppdrag fra advokat og sjekke om forsikringen vi har gjennom borettslaget dekker noe av advokatsalæret. Kan jo krysse fingrene for det selv om jeg tror det er heller tvilsomt... Men hvem tror dere skal kontaktes for å finne ut slikt da?
Rosalie Skrevet 3. november 2008 #76 Skrevet 3. november 2008 Er borettslaget medlem av et boligbyggelag? De har kopier av årsregnskap. Ellers er styret det rette stedet å henvende seg, tenker jeg.
Gjest Hh Skrevet 3. november 2008 #77 Skrevet 3. november 2008 Ja jeg er skitredd for Protector og håper så inderlig at saken kan løses uten at de blandes inn... Jeg kom jo på nå at da jeg jeg solgte leiligheten min tegnet jeg forsikring gjennom Protector... Heldigvis la jeg alle kortene mine på bordet og sa alt jeg visste om leiligheten da jeg solgte. Nei det har jeg ikke vurdert. Tror du avisene har interesse for dette da? Må jo finnes mange slike saker der ute? Jeg har ikke lyst til å få bilde av meg i noen avis så da må det jo gjøres anonymt og da spørs det om avisene gidder... Hei. Jeg og mannen min hadde en kamp mot protector for et par år siden. Vi vant saken mot dei vi.. mend det ikke før det hadde gått lang tid og jeg er skjele glad for vi hadde en dyktig og erfren advokat. Heldigvis hadde vi en forsikring som var med å betalte for advokat utgiftene. Ønsker dere virkeli lykke til..
Gjest hh Skrevet 3. november 2008 #78 Skrevet 3. november 2008 Hei. Jeg og mannen min hadde en kamp mot protector for et par år siden. Vi vant saken mot dei vi.. mend det ikke før det hadde gått lang tid og jeg er skjele glad for vi hadde en dyktig og erfren advokat. Heldigvis hadde vi en forsikring som var med å betalte for advokat utgiftene. Ønsker dere virkeli lykke til.. Huff.. jeg hadde mange skrive feil i dette innlegget.. beklager..
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #79 Skrevet 3. november 2008 Huff.. jeg hadde mange skrive feil i dette innlegget.. beklager.. hh, kan ikke du være snill og sende ts en pm, slik at du kan hjelpe henne med gode tips? Håper også at ts vinner kampen mot protector. Makan til drittselskap skal man lete lenge etter!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå