Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Er det noen som har tips til hyggelige, gjerne kulturelle ting en kan gjøre i København sammen med sin mor? Har sjekka litt selv, men er ute etter personlige erfaringer. Det eneste faste på programmet foreløpig er en tur til Louisiana, ellers blir det sikkert litt shopping. Oppholdet går over en helg, og vi kommer til å bo på et hotell i Nyhavn. Tips til upretensiøse, litt ordentlige steder å spise blir også satt pris på.
Gjest Neria Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Den sorte diamant, biblioteket i København er verdt et besøk. Flott arkitektur og det er alltid en eller fler utstillinger i bygget som kan være verdt å få med seg. Ellers er en spasertur på Strøget med en tur opp i Runde tårn er veldig hyggelige ting å gjøre som turist i København, hvertfall hvis man ikke er så godt kjent byen fra før.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Her finner du en guide om København på norsk http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Kobenhavn/
L79 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Louisiana er absolutt verdt et besøk. Et nydelig sted som jeg kunne gått rundt i dagesvis! Ellers er Karen Blixens barndomshjem også et besøk verdt. Det ligger på veien opp til Louisiana. Jeg har spist på en restaurant som heter Teaterkelderen. Den ligger i nærheten av Tycho Brahe (?) Planetarium. Menyen skifter de ut en gang i måneden, og maten da jeg spiste der var nydelig! Ellers er det et krav om at servitørene skal kunne synge og danse - for under måltidet så varter de opp med ulike typer sang og dans. Morsomt og flott! God tur!
hjertesukka Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ellers er Karen Blixens barndomshjem også et besøk verdt. Det ligger på veien opp til Louisiana. Skulle til å foreslå dette, tror det heter Rungsted. Ellers hadde jeg i gamle dager en favorittrestaurant som het Peder Oxe, ikke langt fra Graabrødretorvet. Kan anbefales. Og hvis dere liker thaimat, i kjelleren på SAS- hotellet på Amager ligger Den Blå Elefant. Beste thaimat jeg har smakt. http://www.spiseliv.dk/profile.php?alias=p...p;photo_id=2628 Endret 24. oktober 2007 av hjertesukka
wondergirl Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg synes julemarkedet i Tivoli er verdt et besøk, jeg. Det kan være mye folk, men veldig koselig med alle de små bodene og lysdekorasjonene. Det åpner visst 16. november i år.
wishingitwas Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Ut av ingenting; jeg har så gode Københavnminner fra sommeren. Ligge barbeint på torget og høre på gatemusikeren mens jeg spiser vietnamesisk take-away. København liker man.
usikker_ Skrevet 26. oktober 2007 #8 Skrevet 26. oktober 2007 må spise på jensens buff house.. aldri smakt så god biff jeg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå