Luce Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Har et spørsmål angående telling av kalorier. Si at jeg er ei jente som trenger 1300 kalorier om dagen. (ikke reelle tall) En hard treningsøkt forbrenner feks. 700 kalorier. Vil det si at jeg bør spise 2000 kalorier denne dagen? Eller skal ikke trening telle som "minus-kalorier" men være en del av den totale pakka, dvs 1300 kalorier? Håper dere skjønner hva jeg mener...
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Hei hei.. Det kommer ann på hva som er målet ditt. Hvis målet er å holde vekten der den er, så skal du telle slik du beskriver. Men hvis målet er å gå ned i vekt, så må du gå i "underskudd" av kalorier. Grete Roede har en utregningsmetode, som forteller deg hvor mange kalorier akkurat du trenger i løpet av din aktive/passive dag. Håper dette hjalp deg litt på vei
Gjest Kristin_ Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Hvis du trenger 1300 kalorier om dagen så har er du enten veldig lav, veldig tynn, eller begge deler 700 kalorier pr økt er ganske heftig tho. Men om du trener såpass mye må du absolutt kompensere i hvertfall noe av det med mat. Når man nærmer seg 1100-1000 kalorier om dagen begynner det å bli skummelt for forbrenningen, uansett hvor ofte om dagen du spiser;) Endret 17. oktober 2007 av Kristin_
Gjest *Emma* ikke innlogget Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har fått rundt 1340kcal av Vektklubben de gangene jeg har vært med. Førstegangen hadde jeg startvekt på 73kg og ville ned til 60 (jeg er 172 høy) og de andre gangene har jeg hatt startvekt på rundt 63/64 (gikk opp noen kg som jeg ett par ganger nå har prøvd å få av igjen.) Når jeg har trent en ålreit bra aerobictime feks er det gjerne 3-400kcal mener jeg å huske. Vektklubben sier at om du blir ekstrasulten fordi du har trent kan du godt spise endel av disse kcal. Men du MÅ ikke
Gjest Kristin_ Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Fair enough, jeg synes dog at VK sitt kaloritall ikke er helt fornuftig jeg da. I tillegg (utelukkende fra det jeg har lest på forumet) synes jeg ikke at det er en mengde suksesshistorier fra VK heller. På somebody.no har jeg lagt inn vekten min, og selv med 68 kg anbefaler de ca 2000 kalorier i utg.pkt. men 1500 kalorier minst uansett om man skal gå ned i vekt. Men men, man må jo for all del gjøre det som funker best, men det er viktig å ha i bakhodet at går man veldig lavt på kalorier er sjansen for jojo-effekt mye større.
*Emma* Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Da jeg gikk fra vektnedgang til vektstabilitet på VK fikk jeg 1850kcal. De er nok ganske strenge ja - men jeg går definitivt ikke ned med 1500-2000kcal ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå