Gå til innhold

Få bort lim etter klistremerker på nye vinduer

Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Jeg har 26 nye vinduer pluss 2 stk doble balkongdører som fremdeles har rester etter klistremerkene sittende godt fast. Jeg fikk fjernet alt på innsiden, men de på utsiden er mye større og med et mye heftigere lim, ser det ut til.

Jeg gruer meg som en hund til å ta fatt på den jobben. Finnes det noe vidundermiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bodillen
Prøv å gni med litt matolje. Vaske vinduene må du jo uansett.

Ajaj, takk - det skal jeg teste ut i morgen den dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å prøve med sånne plastskrubbesvamper, av den typen man kan kjøpe en pakke med ti stk for ti kroner på dagligvarebutikken. De skraper ikke glasset, men tar det meste ellers - jeg bruker dem til og med på hendene når jeg har bakt, så slipper jeg å stå i 5 minutter og vaske hendene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en flaske ren Aceton i en byggvarehandel feks som DENNE

Har brukt det bl.a. for å fjerne klistremerker på nye vinduer og det fungerer helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scwarze Katze

Fikk et råd om å bruke hårføneren og varme opp klistremerkene slik at limet løsnet lettere. Funker fint på klistremerkene som ungene klistrer på kjøleskapet. Man kan jo også prøve å løse opp papiret med varmt vann og deretter en skrape (brukte først skomfyrskrapen, men den laget faktisk en ripe, så jeg gikk over til en Swix skiskrape av plast). Da jeg fikk av mesteparten av papiret og bare limet satt igjen, sprutet jeg jif vindusspray på og skrapte, og svisj var det vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På biltema har de noe som heter vindusrens eller noe lignende (sprayflaske, ser veldig lik ut de malings sprayflaskene) Jeg har en sånn en stående og den fjerner sånn klister fra klistremerker utrolig bra :)

spray på - tørk av :)

er ca 30 kr for en sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

:fnise: Mange morsomme forslag her, litt visuell så så for meg lang skjøteledning og hårføner ute på vinduene.

Jeg vil anbefale noe veldig enkelt.

Du vet sånn vindusskrape som du fjerner maling med? Den er perfekt til å skrape av lim med også. Er et barberblad inni en skrape. Funker som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...