Gjest Bodillen Skrevet 16. oktober 2007 #1 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har 26 nye vinduer pluss 2 stk doble balkongdører som fremdeles har rester etter klistremerkene sittende godt fast. Jeg fikk fjernet alt på innsiden, men de på utsiden er mye større og med et mye heftigere lim, ser det ut til. Jeg gruer meg som en hund til å ta fatt på den jobben. Finnes det noe vidundermiddel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. oktober 2007 #2 Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv å gni med litt matolje. Vaske vinduene må du jo uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 16. oktober 2007 #3 Del Skrevet 16. oktober 2007 Prøv å gni med litt matolje. Vaske vinduene må du jo uansett. Ajaj, takk - det skal jeg teste ut i morgen den dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #4 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det går også an å prøve med sånne plastskrubbesvamper, av den typen man kan kjøpe en pakke med ti stk for ti kroner på dagligvarebutikken. De skraper ikke glasset, men tar det meste ellers - jeg bruker dem til og med på hendene når jeg har bakt, så slipper jeg å stå i 5 minutter og vaske hendene etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #5 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kjøp en flaske ren Aceton i en byggvarehandel feks som DENNE Har brukt det bl.a. for å fjerne klistremerker på nye vinduer og det fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scwarze Katze Skrevet 17. oktober 2007 #6 Del Skrevet 17. oktober 2007 Fikk et råd om å bruke hårføneren og varme opp klistremerkene slik at limet løsnet lettere. Funker fint på klistremerkene som ungene klistrer på kjøleskapet. Man kan jo også prøve å løse opp papiret med varmt vann og deretter en skrape (brukte først skomfyrskrapen, men den laget faktisk en ripe, så jeg gikk over til en Swix skiskrape av plast). Da jeg fikk av mesteparten av papiret og bare limet satt igjen, sprutet jeg jif vindusspray på og skrapte, og svisj var det vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 17. oktober 2007 #7 Del Skrevet 17. oktober 2007 På biltema har de noe som heter vindusrens eller noe lignende (sprayflaske, ser veldig lik ut de malings sprayflaskene) Jeg har en sånn en stående og den fjerner sånn klister fra klistremerker utrolig bra spray på - tørk av er ca 30 kr for en sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Skrevet 17. oktober 2007 #8 Del Skrevet 17. oktober 2007 Prøv plasterfjerner.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginen Skrevet 19. oktober 2007 #9 Del Skrevet 19. oktober 2007 Rødsprit fjerner alt på noen sekunder! Brukte det hele tiden et sted jeg arbeidet før. Helt genialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. oktober 2007 #10 Del Skrevet 19. oktober 2007 Jeg brukte bare neglelakkfjerner jeg. Funka fint det men etter 28 klistremerker blir du kanskje litt høy på polish-remover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_oda_* Skrevet 25. oktober 2007 #11 Del Skrevet 25. oktober 2007 Prøv å gni med litt matolje. Vaske vinduene må du jo uansett. Elska dej!! TAKK, you just saved my life Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 25. oktober 2007 #12 Del Skrevet 25. oktober 2007 Mange morsomme forslag her, litt visuell så så for meg lang skjøteledning og hårføner ute på vinduene. Jeg vil anbefale noe veldig enkelt. Du vet sånn vindusskrape som du fjerner maling med? Den er perfekt til å skrape av lim med også. Er et barberblad inni en skrape. Funker som bare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #13 Del Skrevet 24. februar 2016 Å bruke hårføner funker bra! Ellers er det mange kjerringråd her som det går an å teste ut: http://www.kjerringraadkroken.com/fjerne-limrester/ Anonymkode: ba673...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå