Gå til innhold

Toastmaster og koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg skal være toastmaster i bryllupet til en god venninne. Jeg har god erfaring fra andre brylluper, der det har vært "tradisjonell" servering med treretters middag, og jobben har der gått som smurt.

Men i dette bryllupet skal det serveres koldtbord, og jeg begynner å bli bekymret... Jeg ser for meg et salig kaos med folk ut og inn, kald og varm mat om hverandre og lite ro rundt bordet til sang og taler.

Har noen erfaringer hvordan jeg kan løse dette på en god måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var i et bryllup med koldtbord, der toastmaster organiserte hvilke deler av bordsettingen som forsynte seg, slik at det ble flyt i det. De to første gangene man forsynte seg var det organisert av toastmaster og etter det var det mer "fritt". Dette fungerte veldig bra, alle satt ved bordene under taler og sanger, samt det ble grei flyt ved matbordet også!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Er enig med Juli-nuffe. Om du organiserer slik hun foreslo vil det nok gå bra. Når det gjelder innlegg som taler og sanger så velger du en periode det er litt stille ved buffeen. Om det det akuratt da står en eller flere personer der, så går jo de helt sikkert stille tilbake til sin plass så snart de har servert seg. Og så lenge det er en som taler, så holder jo folk seg på plassene sine. Så jeg tror ikke du behøver å være redd for mange forstyrrelser - i alle fall ikke om folk er normalt høflige (i så tilfelle får du hinte litt før du introduserer neste taler). Om det serveres kald mat den dagen, så er jo det bare en fordell. Da behøver man ikke å ta hensyn til at maten kan bli kald under talene. icon_smile.gif

Dette greier du helt sikkert fint. Lykke til!

• 1 år senere...
Skrevet

Slik ser vår foreløpige kjøreplan ut:

16.00 Gjestene står ved sine plasser - brudeparets skål

16.05 toastmaster veileder i turorden

16.10 hovedbord og midtarm, deretter ytterarmene

16.45 toastmaster samler gjestene til hovedtalene

16.50 1. tale: Brudens far

17.00 2. tale: Brudgommen

17.45 toastmaster introduserer neste talegruppe

17.50 3. tale: Brudens forlover

18.00 4. tale: Brudgommens forlover

18.25 toastmaster

18.30 5. tale: Brudgommens foreldre

18.40 6. tale: Brudeparets søsken

18.50 7. tale: Brudens tale/sang

18.55 toastmaster introduserer

19.00 8. tale: Takk for maten-tale - vertskapets skål

deretter servering av kaffe i salongen

Vi har tenkt oss talene i grupper. Ingen taler får lov til å vare i mer enn ti minutter, men vi legger inn en ekstra halvtime slik at kaffen kan utsettes.

Med noen små innlegg foran hver talegruppe klarer nok toastmaster å samle gjestene foran hver taleøkt.

Tenk også på noen røykepauser om det er et "must".

Skrevet

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg detaljstyrer litt av og til er det herved bekreftet at jeg er arvelig belastet. :ler:

Skrevet

Dette var jammen en gammel tråd :o Hvor finner dere de? :ler:

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med koldtbord og der synes jeg det ble litt problematisk for de som sitter nederst på "langarmene" fordi de knapt fikk hentet maten før taler startet. Og da sitter man ikke å soiser mens noen taler og det ble dumt.

Men med rett organisering går nok det bra :)

Skrevet

Vi skal ha koldtbord og har tenkt å kjøre en versjon av stolleken; når toastmaster ringer i klokken må alle finne seg en stol (ikke nødvendigvis sin egen) så raskt som mulig. Sistemann som setter seg vil få en "jumbopremie"....

Skrevet
Vi skal ha koldtbord og har tenkt å kjøre en versjon av stolleken; når toastmaster ringer i klokken må alle finne seg en stol (ikke nødvendigvis sin egen) så raskt som mulig. Sistemann som setter seg vil få en "jumbopremie"....

Jeg håper du tuller...... :o

Skrevet

Jeg håper du tuller...... :o

:ler: Jada, litt så. Men det med at alle må sette seg når han ringer i klokken var ikke tull....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...