Gjest *husker ikke brukernavnet* Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg hadde vært arbeidsledig halvannet år helt til jeg klarte å få meg en jobb som kundekonsulent og jeg var så utrolig glad! Endelig en jobb! Så kom NAV på banen og var like henrykt som meg og de ville jeg skulle spørre dem om de ville gi meg en heltids stilling ved at de fikk tilskudd for å ha meg. Jeg gruet meg for å spørre dem, men de ville gjerne det. Avtalen på NAV var på 6 mnd, men tre og tre mnd av gangen. Det har vært mye rot i fimaet jeg jobber i. De faste er veldig misfornøyd, det er stort gjennomtrekk av vikarer. Turnusen er ulovlig i følge en arbeidslov. De fleste som jobber der er veldig misfornøyd og det forstår jeg veldig godt. Vi har ventet på ny turnus plan siden i sommer og fortsatt har de ikke kommet med noen. De fleste har ikke faste vakter, men må stadig ringe og høre om det er noe nledige vakter... som regel bare i helgene der de må jobbe seg ihjel. Lønnen min har ikke stemt. Jeg har fått lønn som om jeg har gått på timer, noe jeg ikke har. De på økonomi avd har spurt sjefen etter kontrakten min slik at de kan gi meg rett lønn, men han har ikke gitt den til dem, selv om de har sendt flere mailer og spurt personlig. Jeg så sjefen var der i går og spurte han om han kunne sende det skjemaet til økonomi avd. Han var skikkelig sur og det virket ikke som han ville gjøre det. Jeg spurte også om jeg måtte søke på 100% vikar stillingen som ble utlyst på mail og som varer ut året, siden planen var ut året med Nav. Han sa at det må jeg egentlig. Og jeg sa sa at det går etter ansinitet og de andre som har jobbet lenger enn meg, sier de vil lage bråk om de ikke får den. Han sa også vi hadde en tre mnd avtale og de trenger ikke å fornye den... Jeg forstår ingenting. Jeg har vært veldig pliktoppfyllende. Aldri kommet for sent, jeg har fått skryt for jeg har lært så fort ++... Hvis jeg ikke hadde spurt i går, så hadde jeg nok vært uten jobb og penger om to uker, uten noen forvarsling. Jeg synes det er rart de ikke har giddet å nevne det til meg. Ikke har jeg hørt noe fra kontakt personen min fra NAV. Hun har ikke vært noe særlig positiv til meg og jeg har grått mange ganger da jeg var arb. ledig for hun var så nedsettende og frekk. Jeg gruer meg veldig til å ringe henne. Firmaet har forresten ansatt veldig mange 17-18 åringer den siste tiden, så flere av de som har vært der en stund, føler de blir skvist ut. Ikke så rart når de fleste ikke har fått fast arb etter å ha vært der i 8-10 år. Brukerne av tjenestene vi levere er ganske misfornøyd for det blir begått grove feil hele tiden pga de nye folkene. Sjefen sa da vi kunne ha ett møte i slutten av neste uke for å oppsummere og jeg er livredd! Gruer meg skikkelig da han var så utrolig sur. Jeg tar det også ganske personlig for jeg har jo gjort alt jeg kunne for å være pliktoppfyllende og grei. Bla gått med på å bytte vakter selv om det ikke passet slik at de kunne fylle opp vaktlisten der det manglet folk + jobbet ekstra når de ikke har fått inn noen, selv om jeg har fått beskjed om at det er 100% betalt og de har sagt senere at det ikke stemmer... Dagpenge perioden min tror jeg går ut denne mnd og jeg tror ikke jeg får noe mer penger av dem, selv om jeg har tre mnd igjen av tilskudd. Hvis de ikke vil ha meg lenger, så tar vel NAV tilskudd pengene tilbake. Jeg er så utrolig lei meg og redd for hva som skjer fremmover. Om jeg kommer til å stå helt uten penger om to uker og hvordan jeg skal klare å betale husleie og regninger. Ikke klarte jeg å tenke på annet i går og i natt drømte jeg om at jeg ble kastet ut for jeg ikke hadde penger til å betale husleien :gråte: Jeg tenker at jeg må begynne å søke på jobber i dag, men selv om jeg gjør det, så tar det jo sin tid før jeg eventuelt har en jobb. Dette ble veldig langt, men jeg håper noen har noen tanker og muligens ideer til hva jeg kan gjøre, for jeg er helt tom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå