Gå til innhold

Finn Antonymet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ok, vet ikke om dette går siden det sikkert er litt utfordrende. Jeg syntes antonymer har virket morsomme i det siste siden det er litt billedlig, så jeg prøver. Det er altså det motsatte av synonym. Man trenger ikke å vite eksakt selv hva som er antonymet når man spørr, men kan ha en nærmere formening om det.)

Feks, Jeg spørr:

Svak?

Svar: Sterk. Også kommer man selv med et nytt ord , feks videre tilgriset som ble sagt nedenfor (Man kan komme med flere/et par forslag og gjerne debattere og komme med forbedringer til tidligere svar. Det blir kan bli prat og spørsmål om hva som er det mer eksakte antonymet, men jeg skulle håpe det skal være en del av det morsomme og kanskje litt avklarende. Og at de vanskeligere ordene vil bli de morsomste og de man lærer mest av. Den som svarte skal få fortsette uansett om den svarte galt eller riktig.

Ved å sette en u- forran, feks ved å svare uskyldig på spørsmål: skyldig, er helt greit men sikkert ikke det mest spennende.Korreksjoner og forslag til leken mottas.)

Første jeg spørr om er...

Ren.

Endret av pace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skitten

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
skitten

Nå ser jeg en liten lyte i reglene, ettersom leken kan ende i "ren" -> "skitten" -> "ren" -> "skitten" -> "ren" -> "skitten" osv. ;)

Men jeg skal være flink og flittig og heller si noe annet:

Nyvasket

Skrevet

tilgriset

Skrevet (endret)

Ja, nei man må komme med et nytt ord selv, etter man svarer på det forrigående.

Det er Wildthings tur til å komme med et nytt ord :)

(Hvordan får jeg fjernet denne tullete tregreia og få alle svarene på rekke og rad nedover?)

Endret av pace
Skrevet

ehm......det finnes vel ikke noe antonym til "snus", eller.....? måtte isåfall være noe sunt :fnise: ...vitaminer, kanskje......

ok, vi prøver igjen, jeg kommer med et nytt:

illsint

Skrevet
ehm......det finnes vel ikke noe antonym til "snus", eller.....? måtte isåfall være noe sunt :fnise: ...vitaminer, kanskje......

ok, vi prøver igjen, jeg kommer med et nytt:

illsint

Smørblid

-

Ovenpå

Skrevet

Nedfor

-------

seriøs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...