Gå til innhold

Bergensbruder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns siden Fredrikstad og de andre har laget en egen tråd, så burde vi og ha en =)

Jeg skal gifte meg neste sommer i Laksevåg kirke. Vi har valgt Silje Holte som fotograf, og vi skal ha festen i Døveforeningens Hus i Kalfaret.

Kjole blir fra Cleopatra. Har funnet en kjempefin kjole der, og så er det fryktelig praktisk siden de har full brudepynting der og (frisør og sminke), og 10%på kjole,blomster,pynting og dress til han om jeg velger Cleopatra..=)

Noen her som valgte det tilbudet..?De virker veldig flinke, men kjekt å høre fra noen som har vært der før =)

Så lurte jeg på, har noen erfaring med Catecom..? De og virker veldig proffe, har mailet litt med han kokken, og de har en kjempefin meny og ikke for dyrt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Heeei :)

Jeg fikk også 10% på kjolen på Cleopatra, men hun sa ikke en døyt om prosenter på noe annet.

Har du vert på BelleAmie på Sotra og sett også? Beste salongen jeg har vert på, og da har jeg vert på 3 i Bergen og 2 i Oslo.

De har kjempestort utvalg og er kjempehyggelige. De var ikke sen om å slå av 2000 på prisen når jeg synes det ble litt i dyreste laget. Fantastisk!

Men nå var nå drømmekjolen på Cleopatra, men skal ta med meg gubben til Sotra når han skal ha dress :)

Send meg gjerne mail-adresse om du har lyst å prate på msn :)

Endret av 2008brud
  • Liker 1
Skrevet
Heeei :)

Jeg fikk også 10% på kjolen på Cleopatra, men hun sa ikke en døyt om prosenter på noe annet.

Har du vert på BelleAmie på Sotra og sett også? Beste salongen jeg har vert på, og da har jeg vert på 3 i Bergen og 2 i Oslo.

De har kjempestort utvalg og er kjempehyggelige. De var ikke sen om å slå av 2000 på prisen når jeg synes det ble litt i dyreste laget. Fantastisk!

Men nå var nå drømmekjolen på Cleopatra, men skal ta med meg gubben til Sotra når han skal ha dress :)

Send meg gjerne mail-adresse om du har lyst å prate på msn :)

Hun sa nå det til meg, så regner med det er sant..hehe =)

Blomsterbutikken ligger ved Fløyen sa hun.

Har bare vært på Brudehuset og Cleopatra. Har egentlig bestemt meg at jeg vil ha en kjole derfra pga det er så veldig praktisk..Jeg er veldig fornøyd med den kjolen jeg har funnet der =) Men skal tilbake snart når jeg har tid en dag siden de har fått inn 2008-kjolene nå, så mulig jeg finner en annen jeg vil ha istedet..hehe=)

Her er kjolen jeg har valgt meg ut så langt. (jeg som har den på på bilde) Den er helt utrolig nydelig =)

post-17943-1192638960_thumb.jpg

Skrevet

Melder meg inn her jeg også.

Vi gifter oss i mai eller april. Det var egentlig i mail, men når blir det muligens i april i stede.

Det blir i Mariakirken i Bergen og festen blir nok på Radisson SAS Bryggen.

Kjole, sko, slør, tiara, smykker og undertøy er i boks for bruden. Brudgommen har kjøpt dress, vest med tilbehør og mangler skjorte og sko.

Inbydelsene er snart ferdige og vi koser oss med forberedelsene begge 2

Skrevet

nå fikk jo ikke jeg panikk neida :ler:

Huff.

Men jeg henger meg på her! :vinke:

Meg og min kjære gifter oss i Mariakirken 9 februar 2008, det er ikke så lenge til!!

:hoppe:

Vi gifter oss i Mariakirken, og har middagen på Fløien.

Kjolen er fra Atlerier-V, kjøpt og betalt og er i Norge et sted etter å ha blitt sydd i Gokk..

M sin dress er kjøpt på Sotra, de er kjempeflinke der ute :)

Blomster er bestilt, både bukett og dekorasjoner osv.. Selve kirken pynter jeg selv med blomster "fra" buketten. De er i sesong da, og lette å få tak i uten å bruke masse masse penger :)

For det blir lett gjort på resten :ler:

Sko er kjøpt også.. Og sjal og slør.

Men det som mangler, DET er mye det!! :hår:

noen som kjenner til fotografen som holder til borti markeveien? gikk forbi vinduet og syntes det var fine bilder..

Skrevet

:ler:

beklager den flotte stavingen min der et sted og to...

Skrevet

Har bare vært på Brudehuset og Cleopatra. Har egentlig bestemt meg at jeg vil ha en kjole derfra pga det er så veldig praktisk..Jeg er veldig fornøyd med den kjolen jeg har funnet der =) Men skal tilbake snart når jeg har tid en dag siden de har fått inn 2008-kjolene nå, så mulig jeg finner en annen jeg vil ha istedet..hehe=)

Her er kjolen jeg har valgt meg ut så langt. (jeg som har den på på bilde) Den er helt utrolig nydelig =)

Den var kjempefin! :) Min ligner litt. Jeg tror faktisk jeg ser den på stativet bak der! hehehe :fnise: Ginnis U193 heter min.

Skrevet

Sålangt har vi ordnet kirke, lokale og fotograf. Dj er funnet, men ikke booket enda.

Har funnet invitasjonene vi vil ha, og vet sånn noenlunde hvordan blomstene skal være.

Farger er jeg ikke helt sikker på enda...Mangler den "hovedfargen" (vil ha noe lilla-rosa-rødt..hehe) ,men ellers blir det hvit,grønt og sølv.

Og gjestelisten er klar =) Vi har 69stk vi skal invitere. Akkurat passe mange.

Må ordne med maten snart..Men den kokken jeg har funnet (Catecom) hvis jeg bruker han, det er ikke sikkert at han har servitører...Hvor finner jeg det i Bergen?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_toril_*
Skrevet

vi skal gifte oss på askøy 19 juli og ha festen på Legenes hus i kalfaret.

vi bruker silje holte som fotograf.

hun virket så flink. lett å prate med!!

kjolen er i boks. 5 mnd bestilling!!! agapekjole kjøpt på brudehuset i byn.

må ha slør og dill da.

kjøpt sko og tiara da jeg var å prøvde kjole på cleopatra.

invitasjoner er sans. bestemt.

http://www.kortbutikken.no/default.aspx?pa...4300&type=1

der får man trykket navn dato og tekst inni.

Gjest Frøken Fru
Skrevet

Ikke at jeg er brud fra Bergen eller noe, men bare måtte si at den kjolen var KJEMPEFIN! Var utrolig fin på deg! Grattis med nydelig kjole :)

Skrevet

Jeg melder meg også inn her. Skal gifte meg i Bergen 26. Januar 08. Det meste er i boks, unntatt bil og hår......

Ellers så har jeg også bestilt kjole på cleopatra. Veldig smart at de har inn-ut-sying i prisen!!!

Miss Universum; min kjole ligner veldig på din, bare at jeg har havfrue-form. Ellers er broderiene og slepet ganske likt. Jeg er så fornøyd :juhu:

Min kjole heter GINNIS U177..... Eneste panikken her er at jeg bestilte den i september, og de hadde 4mnd leveringstid. . . .

Dressen til mannen er fra Ricco Vero.... Brudepikekjolene er bestilt fra USA.... Og skoene fra sko-kjelleren...

Studio1- fotografene skal få ta bildene, de ble favoritten etter en stor spørrerunde av nygifte venner og kjente...

Ellers leter jeg land og strand etter en boble eller en VW betle til brudebil..... Noen som vet????

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

På tide å få litt liv i denne tråden igjen =)

Nå har jeg booket DJ fra DJ Booking Norge som virket veldig proffe. Enda en ting jeg kan stryke fra listen..=)

Så har jeg avtalt med Gourmetservice om catering. Har noen erfaring med de?

Da så langt har jeg ordnet kirke, lokale, fotograf, musikk til fest og catering. Kjolen min skal bestilles om ca 2 uker. Og innbydelsene skal bestilles fra Bryllupsbutikken.no. Har funnet noen som passer kjempefint til oss =)

Har noen tips om hvor vi kan bestille bryllupskaken? Gjerne en plass vi får komme til prøvesmaking.

Bare ca 750 andre ting som må ordnes så er vi klar for bryllup...hehe =)

En ting jeg sliter litt med er inn/utgangs-marsj og musikk-innslag i kirka...

Endret av miss_universum
Skrevet

Heisann, her er litt av mine erfaringar frå Bergen:

eg gifta meg 11.08 i Laksevåg kirke. Den kyrkja er så flott, eg er veldig glad for at me tok den. Koret mitt sang Bruremarsj av Jan Magne Førde til inngangsmarsj - det var ein utruleg fin start.

Studio1 fotografene tok bilete, både til invitasjon og på bryllaupsdagen. Me er kjempefornøgde med dei - bileta vart knallfine og dei er bra på pris og service.

Me hadde mat frå Catecom, og gjestene skraut hemningslaust av maten. Me brukte eit klubbhus på Askøy som festlokale, og Catecom ordna med servitørar frå damefotballlaget der. Eg er i hovudsak fornøgd med Catecom, men det var litt rot og dårleg kommunikasjon til tider. Men alt ordna seg, og maten var berre fantastisk.

Me leigde bil med sjåfør frå Bergen veteranbilklubb, det var stas.

Kjolen var frå Belle Amie, og mannen hadde dress frå T.Michael.

Gled dykk alle bergensbruder!

Skrevet
Heisann, her er litt av mine erfaringar frå Bergen:

eg gifta meg 11.08 i Laksevåg kirke. Den kyrkja er så flott, eg er veldig glad for at me tok den.

Me hadde mat frå Catecom, og gjestene skraut hemningslaust av maten. Me brukte eit klubbhus på Askøy som festlokale, og Catecom ordna med servitørar frå damefotballlaget der. Eg er i hovudsak fornøgd med Catecom, men det var litt rot og dårleg kommunikasjon til tider. Men alt ordna seg, og maten var berre fantastisk.

Me leigde bil med sjåfør frå Bergen veteranbilklubb, det var stas.

Hei!

Vi og skal gifte oss i Laksevåg kirke :) Det var det eneste kravet forloveden min hadde..hehe..

Jeg og lurte på Catecom først, men ble litt i stuss da de ikke hadde servitører..Mailet litt med kokken, og han sa han kunne sikkert ordne servitører men vet ikke om jeg vil satse på det sånn at jeg kanskej må ordne servitører selv i siste liten...

Så jeg fant Gourmetservice istedet, har foreløpig avtalt at de skal lage mat til oss på kjøkkenet i lokalet vårt.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_HEi_*
Skrevet

hei!

Det har vært litt rolig på denne tråden, men satser på nytt liv. Jeg skal riktignok ikke gifte meg i Bergen, men bo her under planleggingen. Så kunne tenke meg å få høre litt om erfaringer fra brudekjolebutikkene. Det sto litt om cleopatra her hvertfall. Er det flere erfaringer. Hvordan er folkene og utvalget? noen anbefalinger om hvor man bør begynne?

Skrevet

Jeg kjøpte min på Brudehuset. Har bare godord å si om dem. Veldig hyggelige, og tok seg god tid til å hjelpe. Klarte å finne den perfekte kjolen til meg på første forsøk - for øvrig en kjole jeg ikke så potensialet i før den kom på.

Skrevet

Vi skal gifte oss 27. juni 2009 i Bergen. Vielsen finner trolig sted i Torvsalen i gamle Bergen :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Dytter litt på denne, er dere her enda Bergensbruder?

Noen som har noen tips ang. frisør og sminke?

Skal gifte meg i oktober i Mariakirken. Skal ha festen på lokalet i Strusshamn.

Skal muligens ut å spise på Bryggeloftet med nærmeste fam. Har dessverre et stramt budsjett.

Skrevet
Dytter litt på denne, er dere her enda Bergensbruder?

Noen som har noen tips ang. frisør og sminke?

Skal gifte meg i oktober i Mariakirken. Skal ha festen på lokalet i Strusshamn.

Skal muligens ut å spise på Bryggeloftet med nærmeste fam. Har dessverre et stramt budsjett.

Jeg skal få kusinen min til å fikse meg før bryllupet, hun har vært frisørlærling i ett år når vi gifter oss... vet at en venninne av meg var veldig fornøyd med Cleopatra til hår og sminke, jeg synes hun så veldig pen ut og, men tror de er dyre (tenker i forhold til du sier du har et stramt budsjett). Du kan jo ringe dem å høre, men mener hun sa det kostet 3000 for hår og sminke. Litt dyrere enn mange andre steder såvidt jeg har forstått (har ikke spurt rundt selv), men hun ville ha det der siden hun også hadde kjøpt kjolen der...

Tror makeup store gjør brudesminke, men vet ikke om de har noen som ordner håret også...

• 2 år senere...
Skrevet

kanskje få liv i denne tråden igjen?

er det mange bergensbruder her nå?

jeg skal gifte meg 16 april

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...