Gjest Eurydike Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Vurderer en tur til København i løpet av høsten/vinteren, og ønsker meg anbefalinger til skikkelig gode - delikatessebutikker - restauranter. Jeg har allerede følgende sannsynlige punkter på programmet: - Emmerys (økologisk bakeri og delikatesse) - Noma (nordisk restaurant) - Era Ora (italiensk restaurant). Veldig interessert i innspill hvis noen har spist særlig på Noma. Forøvrig har vi altfor mange kandidater til frokostrestauranter, så der trengs det ikke flere anbefalinger.
Gjest bada Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Vi har spist på tre restauranter i København i det siste: - Era Ora Fantastisk mat, men dyrt. Maten er veldig lett med veldig rene smaker. Mye bruk av kraft, vin og olivenolje, og lite meieriprodukter. - Chit Chat Utrolig hyggelig sted med ujålete og god mat. Denne anmeldelsen beskriver stedet akkurat slik jeg husker det. - Le Sommelier Litt skuffende. Maten er ok, men høyt priset i forhold til hva man får. Edit: Matavdelingen på Magasin du Nord er verdt et besøk. Endret 16. oktober 2007 av bada
Gjest Eurydike Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Tusen takk for svar, bada! (og det midt på natten etter mine begreper ). Le Sommelier har vært oppe til sporadisk vurdering, men da tror jeg vi dropper den. Chit Chat høres veldig lovende ut! (Og jeg fikk voldsomt lyst på crème brûlée da jeg åpnet lenken ). Det er utrolig deilig med avslappede, upretensiøse steder som som serverer skikkelig mat, uten "hype" og konsepter. Det vil si - jeg har også lyst til å prøve Era Ora og Noma, men det holder med små porsjoner, for å si det sånn. (Det jeg derimot ikke kan fordra, er hypede konseptsteder som serverer dårlig mat - og dem er det nok av overalt ). Matavdeligen på Magasin du Nord er forøvrig allerede på listen! Tar gjerne i mot flere tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå