emilippa Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Jeg hadde kun 25 dagers syklus denne gangen, og når jeg tenker meg om tror jeg den var like kort forrige gang.. Er det flere med så kort syklus? Kan dette gjøre det vanskeligere å bli gravid? Er rimelig grønn på dette merker jeg..
Apple- Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Hei. Jeg hadde kun 25 dagers syklus denne gangen, og når jeg tenker meg om tror jeg den var like kort forrige gang.. Er det flere med så kort syklus? Kan dette gjøre det vanskeligere å bli gravid? Er rimelig grønn på dette merker jeg.. Såvidt jeg vet, er det ikke lengden på syklusen som avgjør om det kan bli vanskelig å bli gravid, det er lengden på lutealfasen. Lutealfasen er dagene mellom EL og første dag på neste syklus, der EL-dagen og første mensdag ikke telles. Lutealfasen bør være mellom 11 og 18 dager, syns jeg jeg husker (sorry at jeg er så vag sjekk det via linken lengre ned). Jeg har også hatt en del korte sykluser, helt nede i 24 dager, men jeg har hatt stort sett normale lutealfaser (dog nede i 11 dager) fordi det er perioden mellom første dag på syklusen og EL som er kort hos meg. Jeg har hatt EL så tidlig som dag ni. Såvidt jeg vet skal ikke dette være avgjørende for hvor lett eller vanskelig det er å bli gravid (men vi har prøvd i et år nå, og tror heller det er alderen min som gjør det vanskelig for oss). Vet du når du har eggløsning? Hvis ikke, anbefaler jeg deg å tempe i noen måneder, da blir du kjent med syklusen din. Se forøvrig også her, en side som hjalp meg mye da jeg skulle begynne å tempe.
Gjest Gjest_Kelly_* Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Såvidt jeg vet, er det ikke lengden på syklusen som avgjør om det kan bli vanskelig å bli gravid, det er lengden på lutealfasen. Lutealfasen er dagene mellom EL og første dag på neste syklus, der EL-dagen og første mensdag ikke telles. Lutealfasen bør være mellom 11 og 18 dager, syns jeg jeg husker (sorry at jeg er så vag sjekk det via linken lengre ned). Jeg har også hatt en del korte sykluser, helt nede i 24 dager, men jeg har hatt stort sett normale lutealfaser (dog nede i 11 dager) fordi det er perioden mellom første dag på syklusen og EL som er kort hos meg. Jeg har hatt EL så tidlig som dag ni. Såvidt jeg vet skal ikke dette være avgjørende for hvor lett eller vanskelig det er å bli gravid (men vi har prøvd i et år nå, og tror heller det er alderen min som gjør det vanskelig for oss). Vet du når du har eggløsning? Hvis ikke, anbefaler jeg deg å tempe i noen måneder, da blir du kjent med syklusen din. Se forøvrig også her, en side som hjalp meg mye da jeg skulle begynne å tempe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå