Gå til innhold

Ordner brudgommen med brudebuketten?

Skal dere la brudgommen ta seg av brudebuketten?  

1. 1. Skal dere la brudgommen ta seg av brudebuketten?

• Ja
      12
    • Nei
      25

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg tør la brudgommen ta seg av brudebuketten. Har litt lyst, og siden jeg kjenner hun som jobber i butikken tenkte jeg å vise henne bilde av kjolen, og si litt hvordan jeg ønsker den, slik at hun sammen med brudgommen kan finne frem til den rette.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestemt meg for lenge siden at jeg skal ordne min egen bukett. Tradisjon eller ikke. Jeg har funnet drømmebuketten og gleder meg til å få den.

Her er bilde av den

http://www.jimmis.com/brud/default.asp

Det er bukett nr 28.

Kan hende jeg skal ha litt mere grønt i den, men vi får se.

Skrevet

Min sambo skal fikse den

Litt moro at han også har noe som er hemmelig.

Jeg har kjolen og han har buketten. :wink:

Jeg sendte med bilde av kjolen i lukket konvolutt slik at de som lager den kan ta hensyn til form og fasong under veiledning og laging av kjolen....

:wink:

Gleder meg stort og er veldig spent på hvordan buketten er :D

Skrevet

Helt klart. Mye av planleggingen gjør vi nettopp etter gamle tradisjoner.

Han får ikke se kjolen, så da skal heller ikke jeg se brudebuketten.

Skrevet

Jeg ordner brudebuketten selv jeg, og lager heller en ny tradisjon; han får hverken se kjolen eller buketten før vielsen! :)

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg ville gjerne at kjæresten skulle ordne det, men han ville helst slippe akkurat den delen av planleggingen... Så det må jeg visst gjøre selv. (Ikke det at jeg har noe imot det, altså, men jeg synes det er en fin tradisjon at mannen fikser buketten!)

Skrevet

Min kjære ha'kke noe lysst til å ordne buketten, han. Han er ikke avd en typen som er flink med hva som passer sammen og sånt, og sier at om han skulle gjordt det, ville det blitt 100% opp til dekoratøren. Og hva er vitsen med det? Jeg vet hva jeg ønsker meg, og hva jeg tenker vil passe til frisyre, kjole og alt. Så da gjør jeg det selv...

-Følger tradisjonen din jeg også, Kolibri! :D

Skrevet

Jeg ordner buketten selv - fordi både han og jeg synes det er greitt. Tror han hadde gjort det om jeg hadde insistert.

Vi har valgt å helle holde hemmelig hva vi skal ha på oss. Han får ikke se kjolen og jeg får ikke se dressen hans. :)

Skrevet

Min kjære ordner med buketten. Jeg har kommet med ønske/forslag til hvilke blomster jeg kunne tenke meg og litt om fasongen på buketten. Resten er opp til han. Han skal også fikse blomsteroppsatser til bordet i samme stil/blomster som buketten.

Skrevet

Vi har faktisk ikke kommet så langt at vi har snakket om det men jeg tror nok at jeg vil ha en finger med i spillet der ja...

Skrevet

Ordner det selv jeg :) Tror ikke min kjære har hørt om den tradisjonen engang :lol: Dessuten, da blir den akkurat som jeg ønsker, og som flere sier, er det kjekt å kunne planlegge kjole og frisyre i stil...Men skjønner godt de som syns det er romantisk og fint å få det som en overraskelse også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min kjære har garantert ikke hørt om den tradisjonen, og det hadde ikke jeg heller før jeg leste det her inne... Ordner det selv jeg, så vet jeg at jeg får en jeg liker. Min kjære har ingen peiling på blomster og hvordan en fin bukett ser ut vet jeg :lol: . Tror han uansett ville vært glad for å slippe den oppgaven der jeg, han ville nok ikke følt seg særlig sikker der inne i blomsterbutikken. Sånne ting er ikke noe viktig for meg heller.

Skrevet

Visste ikke jeg heller at det var tradisjon at mannen ordnet buketten. Har jobbet i blomsterbutikk i 3 år, og i løpet av den tiden opplevde jeg ingen menn som kom og bestilte brudebukett. Var alltid bruden med enten venninne eller mor. Kanskje rare mennesker der jeg jobbet?? hmm,, :lol:

Skrevet

Min sambo har ordna buketten. Han fikk med et bilde av kjolen, og en liste over hva jeg ville ha i den.... :ler:

Skrevet
Jeg ordner brudebuketten selv jeg' date=' og lager heller en ny tradisjon; han får hverken se kjolen eller buketten før vielsen! :)[/quote']

Samma her :D

K.

Skrevet

Egentlig skulle min sambo fikse buketten, men siden han er fargeblind, fant vi ut at det var like greit å gjøre det sammen. Så vi diskuterte form og type bukett og dro til blomsterforretningen sammen. Tror vi begge får noe vi blir fornøyd med da..

Skrevet

Ja, det insisterte han på fra første øyeblikk! jeg hadde mine hemliser, og han hadde sine! her inne ser vi spesielt tydelig hvordan vi bruder elsker å ta over kontrollen, men buketten er en gyllen anlening til å la gubbene få styre sin del. Buketten min ble helt nydelig! Må innrømme at tårene spruta da buketten ble levert (til min venninne sminkørens store fortvilelse! :) ) Og det var jo en usedvanlig fin start på dagen å få noe fra mannen min når han ikke var der selv, men ventet i kirken.....!

Nei jenter, har dere tillit nok til å gifte dere med dem, så må dere vel klare å stole på at de klarer å ordne fine blomster! Dem kjenner dere vel ganske godt, gjør dem ikke? :wink:

Skrevet

Vi ordnet buketten sammen vi. Mannen min hadde ikke særlig lyst til å bestemme den, og jeg hadde selv veldig bestemte meninger om hva jeg skulle ha eller ei. Derfor dro vi sammen til blomsterdekoratøren og valgte bukett.

Desverre tror jeg at menn som kanskje ikke har så god greie på blomster, lett kan ende opp med en bukett som blomsterdekorastøren synes er moderne og som er skikkelig in. I fjor tror jeg mange mannfolk endte opp med cala-buketter til sine bruder, og personlig hadde jeg ikke sansen for de bukettene. (Kanskje derfor jeg ville bestemme selv også.) Dagen vi bestilte brudebuketten var det også ei dame innom som skulle gifte seg og fikk en slik cala-bukett som mannen hadde plukket ut til henne. Hun var så utrolig skuffet...stakkars...

Skrevet

Åjoda, jeg stoler nok på mannen til at han kan få bestemme bukett, men tviler på at han har så veldig lyst! blomster er liksom ikke hans greie.... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...