Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Jeg bor i Trondheim, og har ennå ikke smakt smalahove. Tenkte at DETTE året vil eg gjere det. Trur det finst ein stad i byen som serverer det på bestilling når det er sesong for det. Nokon som veit om tida er inne for denne retten - evt NÅR?
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Tida er absolutt inne. Frå gamalt av var smalahovud ete frå slaktetida i oktober/november, og utover vinteren. Det er vel kanskje ikkje den matretten som ser mest delikat ut, men det er godt, og har du ikkje prøvd det før, bør du gjere det no.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Skulle vel tro det var samtidig som fårikål? Altså -nå.
Gjest TS Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 OK - da skal jeg altså handle raskt. MEN: kanskje jeg må til Oslo for å få tak i dette på restaurant? (Vil helst ikke til Vestlandet) Noen som vet hvor (restauranter) man kan få dette servert?
Gjest Borghild Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Blæææææææææææææææh, sauehue høres ikke veeeeldig digg ut! Fysj!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Nokon som veit om tida er inne for denne retten - evt NÅR? Tiden er aldri inne for å spise sauehue.
gard Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Det begynner vel å bli sesong for smalahove nå. Frem mot jul blir det iallefall servert på restauranter her i byen :-) Her er bilde av da jeg spiste det sist: http://gardkarlsen.com/family/smalahove_served.jpg
estrella Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Hei Det begynner vel å bli sesong for smalahove nå. Frem mot jul blir det iallefall servert på restauranter her i byen :-) Her er bilde av da jeg spiste det sist: http://gardkarlsen.com/family/smalahove_served.jpg Æsj..jeg bare måtte se på bildet ditt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå