Gå til innhold

Husker du de hvite seilerstøvlene med nedbrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere.

Husker dere seilerstøvlene som vi brukte på 80-tallet. Enten fulle i rabbel og navn skreve med kulepenn eller brettet ned. Selv vokste jeg opp på vestlandet, og her brukte vi jo slike selv på solskinsdager. Lurer på om slike var på moten over hele landet?

Skal arrangere 80-tallsfest så da er det vel frem med BALL-genseren, joggebukse, hvite tennissokker og seilerstøvler....

Noen som vil delta i undersøkelsen...så skriv inn og fortell litt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte dem i Oslo også...men jeg tror det var sent på 70-tallet....hadde masse hestenavn på mine....og det var nok sent på 70-tallet, ja... :-D

Husker moren min var helt oppgitt over at jeg ville ha HVITE støvler....og hun var enda mer oppgitt når hun så all skriblingen på dem.

Skrevet (endret)

Ja, klart jeg husker! Jeg bodde på Lørenskog (Akershus) og gikk på barneskolen på midten av 80-tallet, og skulle du ha støvler måtte de seff være hvite, med nedbrett og masse kulepenn :Nikke: ! Mine var nedkludra med "Duran Duran" og "Mags" i hjerte, fordi jeg var så innmari forelska i Magne Furuholmen i A-ha...sukk!

Endret av NullHull
Skrevet

Det var populært i Bergen også. Må vel ha vært på slutten av 80-tallet jeg gikk med slike. Hadde ikke skrevet noe på dem da, fikk ikke lov av mamma. Men hadde brettet dem ned.

Skrevet

Jeg er vel litt for ung for disse, da jeg er født i 81, men noen som har link eller bilde av skoene å vise meg? Jeg syns nemlig jeg ser de for meg, men er ikke helt sikker..

Skrevet

Nja, jeg er født i 80 og husker dem godt. Men mulig vi var litt sene. Slutten av 80-tallet og sikkert litt ut på 90-tallet brukte vi disse. Søkte litt på nettet og fant ikke noe gammelt bilde av slike støvler, men de er tydeligvis fortsatt i salg og ser nå slik ut:

http://www.e-viking.dk/product_detail.asp?rid=3524

De har modernisert de litt, men jeg kjenner dem godt igjen hvertfall. Se bare for deg at de brettes ned slik at de ble halvparten så høye. Topp mote :briller:

Skrevet

Aha, da var det ikke de jeg tenkte på. :sjenert:

Men gummistøvlene med nedbrett mener jeg å erindre såvidt det er.. :fnise:

Skrevet

Ja det må jeg si... skal si her var mange med felles skjebne :fnise: Morro å høre at det var så likt over hele landet.

Tror jeg slet ut flere par...det gikk jo hull på dem etter hvert og de ble stygge (eller det ble ikke plass til mer rabbel...)

Fant en link her som viser at slike støvler nå kanskje har fått sin renesanse. Som en motpol til de høye med snøring som vi kanskje snart er lei av...

http://www.henne.no/php/art.php?id=393306

http://www.henne.no/php/art.php?id=393291

Snakk om vibber fra 80-tallet. Gikk på ungdomskolen i 1986-1989 og var jo midt oppi det.....

Hadde jo vært kult om den moten kom tilbake...nå i desse "retro-toder"

Hører gjerne fra flere og se etter gamle bilder fra den tiden....

Skrevet

Jeg gikk også med sånne støvler! Var veldig populært på begynnelsen av 90-tallet der jeg bodde. Skikkelig upaktisk, men akk så kult. :fnise:

Gjest katta76
Skrevet

Eg brukte slike rundt 90-tallet eg og. (Budde utafor Bergen då) Var kjempe kuul altså. I dag står dei støvlane på hytta. Fremdeles nedbretta...hehe

Gjest nextlife
Skrevet
Hei på dere.

Skal arrangere 80-tallsfest så da er det vel frem med BALL-genseren, joggebukse, hvite tennissokker og seilerstøvler....

Noen som vil delta i undersøkelsen...så skriv inn og fortell litt.....

I nord, der jeg bor var dette også en stor hit :lur: Spesielt kule var de når det gikk hull på bretten.

Var tenåring på 80-tallet, og må vel i etttertid medgi at denne tiden var som et gigantisk bad-taste party.

Husker speielt vi gikk i lyse jeans, men tynne skinnbelter på :ler: , hadde permanentkrøller og strikka gensere med mønster i pastellfarger fra Benneton :ler::ler::ler:

Skrevet

Mine gamle ikke lenger så hvite viking støvler anskaffet til en klassetur i sjette klasse i 91 er fremdeles i bruk innimellom dog ikke nedbrettet :sjarmor:

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Ja husker dem. Mange av mine venninner hadde slike. Selv hadde jeg grønne litt høyere støvler. Var mer "naturjente" jeg. Dattera mi har hatt slike hvite, frem til hun nå fikk røde viking med snøring.

Skrevet

Noen har hatt, noen ikke og noen bruker fremdeles....dette var morro.

Tror dere det komme tilbake i motebildet???

Skrevet
Noen har hatt, noen ikke og noen bruker fremdeles....dette var morro.

Tror dere det komme tilbake i motebildet???

Vet du hva, Anne? Når jeg leser denne tråden, så tror jeg jammen de aldri har vært helt ute av motebildet, jeg.....70 tallet, 80 tallet, 90 talet....og nå tilogmed på Oslo Fashion week.... :fnise:

Gjest Borghild
Skrevet
:hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: :hoho: Jeg hadde også slike støvler! Fulle av hestenavn og hestehoder! Vasr vel i 87-90 en gang tenker jeg. Ihvertfall på barneskolen.
Skrevet

Har hatt flere par. Husker den gangen de skulle være nedbrettet.

Nå står det et par i boden. Ikke ofte i bruk, men av og til.

Skrevet

Aldri hatt og kommer aldri til å få heller. HATER GUMMISTØLVER!!!!!!!!!!

Hva i alle dager er så kuuuult med det da????????????? ugh

Skrevet

På midten av 80-tallet jeg hadde blå seilerstøvler. Det var helt feil selv om jeg brettet dem ned etter alle kunstens regler. De skulle være hvite og det skulle være Viking. Hvite støvler fikk jeg endelig rundt 1992, men da var et for sent, de var ikke på moten lenger. Jeg satte dem i skapet og tok dem ikke fram igjen før 10 år seinere. Jeg bruker dem til det de faktisk var ment til: seiling. Nedbretten har jeg beholdt.

Skrevet
På midten av 80-tallet jeg hadde blå seilerstøvler. Det var helt feil selv om jeg brettet dem ned etter alle kunstens regler. De skulle være hvite og det skulle være Viking. Hvite støvler fikk jeg endelig rundt 1992, men da var et for sent, de var ikke på moten lenger. Jeg satte dem i skapet og tok dem ikke fram igjen før 10 år seinere. Jeg bruker dem til det de faktisk var ment til: seiling. Nedbretten har jeg beholdt.

Stemmer. Det var hvite som gjaldt. Husker noen hadde høye grønne....det var ikke det helt store. Kuult at du fremdeles har beholdt nedbretten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...